۳۵۴۳۵۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کشف بقایایی از هابیت ها +عکس

این آثار که شامل چند دندان، یک جمجمه و فسیل یک استخوان فک است، در جزیره فلورس اندونزی پیدا شده و محاسبات پیشین محققان را تا حد زیادی تغییر داده است.

وبسایت epochtimes.com: باستان‌‏شناسان بقایایی از آدم کوتوله‌‏ها موسوم به «هابیت» یافته‌‏اند که قدمت آن ۷۰۰هزارسال تخمین زده شده است.

کشف بقایایی از هابیت ها +عکس
جزیره فلورس اندونزی، مکانی که بقایایی از آدم کوتوله‌‌‏ها کشف شده است (Gerrit van den Bergh/ University of Wollongong, Australia / Nature)

به گزارش ان بی سی نیوز، این آثار که شامل چند دندان، یک جمجمه و فسیل یک استخوان فک است، در جزیره فلورس اندونزی پیدا شده و محاسبات پیشین محققان را تا حد زیادی تغییر داده است.

یافته‌‏های مذکور این نظریه را که نژادی کوتاه قامت و ظریف، نشأت گرفته از انسان راست قامت، در آسیای جنوب شرقی زندگی می‌‏کردند، تأیید می‌‏کند. همچنین این کشف مدرکی قوی بر این نظریه است که این بقایا درواقع مربوط به اجداد «هابیت‌‏ها» هستند که استخوان‌‏هایشان چند سال پیش در همین جزیره پیدا شد.

کشف بقایایی از هابیت ها +عکس
فسیل دندان هابیتی ها (Kinez Riza / Kinez Riza/Nature)

در سال ۲۰۰۴ باستان‌‏شناسان بقایایی از انسان‌‏های کوتوله‌‏ با ۹۰ سانتیمتر قد، در اندونزی پیدا کردند که دوره زندگی آنان بین ۵۰هزار تا ۱۰۰هزار سال پیش تخمین زده شد. این کشف موجی از هیجان و جنب و جوش در میان دانشمندان ایجاد کرد. حال آن که قدمت یافته‌‏های کنونی بسیار فراتر از کشف پیشین است.

برخی از دانشمندان هم از این‌‏که قد انسان بالغ آن دوران تنها ۹۰ سانتیمتر بوده متعجب هستند. برخی فکر می‌‏کنند که آن ممکن است به نقصی مادرزادی مانند سندرم دان مربوط باشد و برخی نیز عقیده دارند آنها گونه‌‏ای از انسان‌‏ها هستند که صرفا در انطباق با شرایط زندگی در جزیره‌‏ای کوچک پدید آمدند.

اما « وان دن برگ»، از دانشگاه ولونگونگ استرالیا که به انتشار این گزارش در مجله نیچر کمک کرده، می‌‏گوید: «آنچه که واقعا غیرمنتظره است این است که انسان فلورسی از حداقل ۷۰۰هزار سال پیش به این اندازه بوده که دورانی بسیار طولانی است.»

حال سوال اینجاست که این کوتوله‌‏ها چگونه پدید آمدند، چه تعداد از آنها در این جزیره زندگی می‌‏کردند، آیا در مکان‌‏های دیگر هم وجود داشته‌‏اند و چه عاملی سبب از بین رفتن آنها در ۵۰ هزار سال پیش و جایگزینی آنها با انسان فعلی شد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج