۳۵۴۵۰۶
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

پرمخاطب ترین شبکه تلویزیونی در بهار ۹۵

بر اساس نظرسنجی‌های مرکز پژوهش و سنجش افکار در تیرماه سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ شبکه کودک و نوجوان با رشد ۶ درصدی در جذب مخاطب کودک مواجه شده و برای نخستین‌بار ۸۲ درصد کودکان ۵ تا ۱۰ ساله در سراسر کشور، بیننده این شبکه بوده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: نظرسنجی‌ از کودکان ۵ تا ۱۰ سال نشان می‌دهد شبکه کودک و نوجوان در فصل بهار ۱۳۹۵ توانسته برای نخستین‌بار در چهار سال اخیر پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان شود.

بر اساس نظرسنجی‌های مرکز پژوهش و سنجش افکار در تیرماه سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ شبکه کودک و نوجوان با رشد ۶ درصدی در جذب مخاطب کودک مواجه شده و برای نخستین‌بار ۸۲ درصد کودکان ۵ تا ۱۰ ساله در سراسر کشور، بیننده این شبکه بوده‌اند. در حالی بینندگان شبکه کودک و نوجوان بیشتر از شبکه دو سیما بوده‌اند که این شبکه فقط دارای پخش دیجیتال است و حدود ۱۷ درصد کودکان، امکان دریافت امواج این شبکه را در تلویزیون‌های خود ندارند.

این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در فصل بهار یک سال گذشته کل مخاطبان کودک سیما یک درصد کاهش داشته و دیدن فیلم‌های خانگی و انجام بازی‌های رایانه‌ای افزایش پنج و یک درصدی داشته است. همچنین شبکه دو سیما کاهش دو درصدی، شبکه پنج سیما کاهش چهار درصدی، شبکه ماهواره‌ای «جم‌ جونیور» افزایش دو درصدی و شبکه ماهواره‌ای «هدهد» افزایش سه درصدی مخاطب کودک را تجربه کرده‌اند.

از سوی دیگر، با افزایش کیفیت برنامه‌های شبکه کودک و نوجوان، میانگین مخاطبان هفت برنامه بر‌تر این شبکه هفت درصد افزایش یافته و به ۵۷ درصد رسیده است. در همین بازه زمانی، میانگین مخاطبان هفت برنامه بر‌تر کودک شبکه دو سیما، با کاهش حدود یک درصدی به ۴۲ درصد تنزل یافته است. بر این اساس، میانگین بینندگان کودک برنامه‌های بر‌تر شبکه کودک و نوجوان ۱۳ درصد بیشتر از میانگین بینندگان کودک برنامه‌های بر‌تر کودک شبکه دو سیما بوده‌اند.

شبکه کودک و نوجوان از ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ به شکل رسمی، برنامه‌های خود را برای خردسالان زیر ۶ سال در کانال پویا و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال در کانال نهال پخش می‌کند. برنامه‌سازی بر اساس یک منظومه تربیتی، طراحی هویت گرافیکی جدید، نظم‌بخشی به پخش برنامه‌ها و افزایش کیفیت ویرایش تصویری، زبانی و تربیتی آثار خارجی، از مهم‌ترین اقدامات شبکه کودک و نوجوان در این دوران بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سها

      من مادر3تاکودک هستم .صمیمانه ازبرنامه سازان شبکه کودک سپاسگزاری میکنم .هرچندشبکه ی نوپایی ست مطمئنم بهترازاین خواهدشدخوشحالی من ازاین است که میتوانم فرزندانم راهنگام تماشای برنامه های کودک تنهابگذارم وتقریباهیچ نگرانیی ندارم.بازهم خوشحالم که درکشوری زندگی میکنم که حجب وحیا درتلویزیون رعایت میشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج