جاباما
۳۵۴۵۱۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عابدینی: پلی آف ابهام دارد

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ می‌گوید که برگزاری پلی‌آف برای مشخص شدن تیم‌های سقوط و صعود کننده به لیگ برتر و لیگ دسته اول با ابهام مواجه می‌شود.

خبرگزاری تسنیم : امیر عابدینی در گفت‌وگویی در خصوص جلسه امروز هیئت رئیسه سازمان لیگ برای تصمیم‌گیری درباره صعود و سقوط تیم‌ها از لیگ برتر و لیگ دسته اول که دو و دو و نیم تیم مطرح شده است، گفت: امروز هیئت رئیسه بر اساس دستور تاج جلسه داشت تا تکلیف تیم‌های سقوط کننده از لیگ برتر به لیگ دسته اول و صعود کننده از لیگ دسته اول به لیگ برتر مشخص شود. ما مصوبه‌ای داریم که در این مصوبه کاملاً روشن آمده که برای لیگ برتر ۹۶-۹۵ دو تیم سقوط و دو تیم صعود می‌کنند. این مصوبه در تاریخ ۲۳ مردادماه ۹۴ توسط علیرضا اسدی به سازمان لیگ در زمان ریاست تاج، ابلاغ شده است.

«جناب آقای کاظمی، دبیر محترم سازمان لیگ دستور اقدامات لازم ابلاغ شود». وی خطاب نامه و دستور مصوبه را به این شکل اعلام کرد و افزود: متن نامه و مصوبه سال گذشته مقابل ماست و با این حال من متوجه نشدم که این عدد دو و نیم از کجا آمد و به‌همین دلیل امروز دلایل خود را برای مصوبه قبلی نوشتیم. این مصوبه به دستور خود تاج کارشناسی شده بود و کارشناسان ما بعد از مدت‌ها بحث، بررسی و تایپ مشخص کردند که دو تیم از ۱۸ تیم لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کنند و دو تیم از ۱۶ تیم لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کنند. حالا که این بحث عدد دو و نیم را مطرح کرده‌اند، ما از هیئت رئیسه درخواست کردیم تعداد تیم‌های صعود و سقوط کننده همان دو - دو باشد. یکی از دلایل‌مان این بود که ما در این خصوص مصوبه داریم و ظرف یک سال نمی‌توان آن را نادیده گرفت و مصوبه جدیدی نوشت. سؤال ما این بود که چه اتفاقی افتاده هنوز لیگ شروع نشده می‌خواهید مصوبه جدید داشته باشید؟

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ خاطرنشان کرد: نکته ظریفی در آیین‌نامه سازمان لیگ وجود دارد که اگر سهمیه تیم‌های سقوط‌کننده و صعودکننده نیم باشد، چه ضرری به فوتبال وارد می‌شود. این ضررها به این شکل است که لیگ برتر حق استفاده از بازیکن خارجی را در تمام پست‌ها و حتی دروازه‌بان را دارد و می‌تواند از بازیکن خارجی بهره ببرد، اما لیگ دسته اولی‌ها این امکان را ندارند. ساختار تیم‌ها متفاوت است و لیگ برتری‌ها در لیگ برتر بازی کرده‌اند و اینجا برابری با تیم‌های لیگ دسته اول وجود ندارد و مساوات رعایت نمی‌شود. مسئله بعدی اینکه ما شفاف‌سازی نداشته و ابهام را در پلی‌آف زیاد می‌کنیم، چون در پلی‌آف ابهام شکل می‌گیرد و حق به حق‌دار نمی‌رسد. وقتی همه به‌دنبال شفاف‌سازی هستند، نمی‌شود ما خودمان باب عدم شفافیت را باز کنیم. با این دلایل خواستیم فدراسیون فوتبال که انسان‌های کاربلدی چون تاج و کفاشیان هم در آن هستند، این تصمیمات کارشناسی را زیر سؤال نبرد و مصوبه جدید ندهد.

عابدینی افزود: در کجای دنیا به جز آلمان برای تعیین تیم‌های صعود و سقوط کننده پلی‌آف وجود دارد؟ در این کشور هم بوندس‌لیگا ۱۸ تیمی است که ۲.۵ تیم بالا می‌آیند، آن هم در شرایطی که لیگ دسته دوم آنها با لیگ دسته اول ما متفاوت است. ما این مسائل را نوشتیم و مکتوب کردیم که برای فدراسیون فوتبال ارسال شد تا در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند.

وی یادآور شد: تصویب آیین‌نامه اجرایی تیم‌های پایه از دیگر مسائل جلسه امروز هیئت رئیسه بود که خواستیم این آیین‌نامه زودتر اجرایی شود. از نقل‌وانتقالات تیم‌های پایه گرفته تا قرارداد و مسابقات در این آیین‌نامه وجود دارد. همچنین در خصوص بند قرارداد باشگاه‌ها با بازیکنان هم که تا کنون مشکلاتی وجود داشت، بحث شد. اینکه در خصوص فسخ یک‌طرفه قرارداد بازیکنان مسائلی به وجود آمد و به ضرر باشگاه‌ها شد، خواستیم این ضرر را به حداقل برسانیم. این مکانیزم تعریف شد و خواستیم که قانون اصلاح شود.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره بحث تبلیغات محیطی سازمان لیگ گفت: فردا جمع‌بندی تمام مطالب در خصوص تبلیغات محیطی است. برای تبلیغات دو بار مزایده گذاشته شده و در قالب مزایده کسی شرکت نکرد، اما در قالب مذاکره با کسانی که کاربلد هستند مذاکره کردیم و فردا دو پیشنهاد روشن در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بررسی خواهد شد که امیدواریم تصویب شود.

عابدینی درباره پرداخت پول تبلیغات محیطی فصل‌های گذشته نیز خاطرنشان کرد: کانون ایران نوین برای این فصل به‌صورت مکتوب اعلام کرد که نه برای مذاکره و نه برای مزایده پا پیش نمی‌گذارد. آنها گله‌مند کنار رفتن نبودند، اما برای تسویه حساب‌های قبلی هم تا روزی که هیئت داوری حکم اعلام نکند، پرداختی صورت نمی‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج