۳۵۴۵۲۸
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

نامه اعتراضی زرتشتیان به شهردار خرمشهر

نماینده زرتشتیان در مجلس در نامه‌ای اعتراضی خطاب به شهردار خرمشهر از برگزاری "همایش نقد و بررسی فرقه های ضاله" که در آن از دین زرتشتی نام برده شده و به گفته وی سبب آزرده خاطر شدن ایرانیان شده است، انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده زرتشتیان در مجلس در نامه‌ای اعتراضی خطاب به شهردار خرمشهر از برگزاری "همایش نقد و بررسی فرقه های ضاله" که در آن از دین زرتشتی نام برده شده و به گفته وی سبب آزرده خاطر شدن ایرانیان شده است، انتقاد کرد.

متن این نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای محمد علی دوایی فر

شهردار محترم خرمشهر

با درود

بدینوسیله انتقاد شدید خود را از برگزاری "همایش نقد و بررسی فرقه های ضاله" که متاسفانه از دین زرتشتی نیز نام برده شده و سبب آزرده خاطر شدن ایرانیان شده است، اعلام می نمایم.

براساس یک واقعیت انکارناپذیر،آشوزرتشت اسپنتمان؛ پیامبری الهی است و دین زرتشتی، دینی توحیدی است و زرتشتیان در ازنای تاریخ یکتاپرست و پرستنده خداوند یکتا و بی‌ همتا بوده‌اند. این موضوع در اصل سیزدهم قانون اساسی، توسط نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مورد تایید قرارگرفته است و ایرانیان زرتشتی بر همین اساس دارای کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

لازم به یادآوری است که رهبر گرانقدر انقلاب در دیدار با نمایندگان زرتشتیان سراسر جهان اینگونه تاکید می‌ فرمایند، آیین زرتشتی در ایران متولد شده است و این برای کشور ما، مایه فخر و مباهات است که محل ولادت اولین پیامبر آسمانی جهان، در ایران بوده است. با توجه به این صراحت، جای بسی تعجب است، چگونه ارگان هایی به خود اجازه می دهند تا دین زرتشتی را یک فرقه و سپس آن را ضاله بنامند و به دین زرتشتی و زرتشتیان بی پرده توهین کنند و کلیه قوانین به خصوص اصول متعدد قانون اساسی را زیرپا بگذارند.

جای تاسف بسیار است که این همایش در شهری که نماد همبستگی کلیه ایرانیان از هر نژاد، قوم و دین در دفاع از خاک کشور است، برگزار شده و از آن تاسف بارتر اینکه از بودجه های دولتی برای ایجاد تفرقه استفاده شده است.

لازم است به ارگان هایی که این همایش را همراهی کرده اند نیز تاکید گردد تا از منش شهید بزرگوار سرلشکر محمد جهان آرا و همچنین شهدای ایرانیان زرتشتی که بر اساس آموزه های دینی خود در کنار دیگر ایرانیان، برای دفاع از ایران اهورایی از خود گذشتند تا خرمشهر، خرمشهر بماند، درس اخلاق، همبستگی و یکپارچگی را بیاموزند.

در شرایطی که همه گروه ها، ادیان، اقوام و ن‍ژادهای کشور نیاز به همدلی و همراهی دارند و بارها نیز این نکته در سخنان ارزشمند مسئولین کشور مورد تاکید قرار گرفته است، برگزاری اینگونه همایش های توهین آمیز که بدیهیات تاریخ این کشور پرافتخار را به زیر سئوال می برد، شدیداً محکوم خواهد بود.

بنابراین ضمن محفوظ بودن حق پیگیری این موضوع در مراجع ذی صلاح، لازم است تا هرچه سریعتر جلو اینگونه نشست ها گرفته شود.

دکتر اسفندیار اختیاری

نماینده ایرانیان زرتشتی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حق ندارد شهردار .توهین به دین زرتشت بکند

    • بدون نام

      اگر چنین حرفی زده ودین ما دین اجداد ما را ضاله بنامد باید مسعولین اورا بر کنار کنند .

    • بابک ب ب

      واقعا دیگه توهین چقد اخه. کسی نیست جلوی اینارو بگیره

    • جمالی

      با عرض ارادت به همه هموطنان زردشتی.
      عرض میکنم که بیانات این افراد ... از مراکزی است که نمی خواهند این کشور روی سعادت ببیند متاسفانه در بدنه این کشور فلک زده جاخشک کرده اند امیدواری این تفکرات رابه حساب ملت ایران نزارید

    • م الف شهرآشوب

      من یک مسلمان شیعه هستم آقای شهردار یادتان رفت که در دفاع مقدس هم ازامنه همو زرتشتیان نقش داشته اند متاسفم از اینکه اطلاعات ادیان الهی و توحیدی شما اینقدر ضعیف است من به عنوان یک مسلمان شیعه وایرانی از همه زرتشتیان عذر خواهی میکنم امیدوارم آقای شهردار نیز عذر خواهی کند

    • دانیال

      من هم واقعا برای این قدام زشت بسیار شرم سارم و ار طرف خودم از همه هموطنان زرتشتی کمال عذر خواهی را دارم . درود بر شما

    • بدون نام

      من کوچکترین شکی به بی سواد بودن برخی که در پست های مهم گمارده شدند ندارم.مگر زرتشت دین به رسمیت شناخته توسط جمهوری اسلامی ایران نیست؟چرا بین ادیان، خواسته یا ناخواسته اختلاف افکنی می کنید؟؟

    • بدون نام

      شکر میخوره کسی بخواد ب دین زرتشت پاک توهین کنه

    • shahrokh

      یکی از افتخارات ایرانیان که بدان افتخار میکنند اینست که در طول تاریخ یکتا پرست بوده اند و چنانچه در گوشه وکناری از آ تش پرست بودن ایرانیان حرفی به میان آید نتیجه تهمت وافترای اعراب فاتح ایران که خود تا قبل از ظهور اسلام بت پرست وجاهل بوده اند میباشد ،که نتیجه تاریخی است که فاتح بنویسد ،وباز یکی دیگر از افتخارات ایرانیان همین بس که در خرمشهر خون مسلمان، مسیحی،زرتشتی،یهودی با هم درآمیخت واجازه نداد باری دیگر اعراب فاتح تاریخ بنویسند وهمانند یک مشت واحد بر فرقشان فرود آمدند، وبا یکپارچه نگهداشتن ایران خود نیز تنی واحد شدند بنام ایرانی غیرتمند واگر برمزار شهدای جنگ دقت شود نامی از دین شهید نوشته نشده ،اینچنین همایش ها که تفرقه افکنی میکنند نتیجه بی سوادی وکج اندیشی برپا کنندگان آنست،جا دارد مسئولان استان با پیگیری علت تفرقه افکنی آنان ،با اینگونه پدیده ها شدیدا برخورد کنند تا کسانی دیگر اجازه چنین بی حرمتی ها را بخود ندهند، تقاضای پیگری تا نتیجه از طرف نماینده زرتشتیان را دارم در صورت عدم برخورد این رفتار بصورت عادت تنی چند افراد مغرض وبی سواد خواهد شد

    • وطن

      مردم ایران همه عاشق زرتشت و زرتشتیان هستن .عقده ی یه عده آدم ... را به حساب کل مردم ایران نگذارید.

    • بدون نام

      زرتشتیان قابل احترام هستند جناب شهردار باید بخاطر اهانت عذرخواهی کند و خرمشهر را اباد کند

    • سلی

      دوستان مهربان دین زرتشت شما به بزرگی خودتون ببخشید اینا ...

    • بدون نام

      باسلام عرض ادب فراوان خدمت هموطنان زدتشتی ...عرب هستم اهل اهواز .....امیدوارم عزرخواهی بنده حقیر را بپزیرید واین بی ادبی رابه پای مردم خوزستان ننویسید....متاسفانه در شهری که به جای انسان های باسواد و فرحیخته ازتعدادی انسان بی ... و بی ... و ... .انتظاری بیش ازاین نیست

    • بدون نام

      همیشه به وجود کورش و اهورامزدا افتخار کردم..زنده و پاینده باشی زرتشت...تمام کسانی که از بد زرتشت میگن یه جورایی میخوان عقده ی درون را خالی کنن..اما تو زرتشت عزیز هیچ گاه به دشمنانت هم ستم نکردی و همیشه با اون ها مهربان بودی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج