۳۵۴۷۶۳
۳۸ نظر
۵۰۰۹
۳۸ نظر
۵۰۰۹
پ

پزشک حاشیه ساز: مهرجویی بهم گفت قاتل

در پی بالا گرفتن انتقادها نسبت به جامعه پزشکی بعد از فوت عباس کیارستمی و پس از در کمپینی که برخی هنرمندان در مقابل بیمارستان جم راه انداختند، پزشکی با در دست گرفتن پلاکاردهایی نسبت به سخنان داریوش مهرجویی واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: در پی بالا گرفتن انتقادها نسبت به جامعه پزشکی بعد از فوت عباس کیارستمی و پس از در کمپینی که برخی هنرمندان در مقابل بیمارستان جم راه انداختند، پزشکی با در دست گرفتن پلاکاردهایی نسبت به سخنان داریوش مهرجویی واکنش نشان داد.

این پزشک متخصص ارتوپد بیمارستان جم اقدامش را به نوعی دفاع از خود و جامعه پزشکی در برابر توهین‌ها و تهمت‌ها دانست و اعلام کرد: مسئولان بیمارستان با کار او مخالف بودند و حتی بلافاصله و با اصرار او را به داخل بیمارستان بردند.

دکتر حسن عباسی دهبکری درباره ماجرای اعتراضش به حضور هنرمندان در جلوی بیمارستان جم در پی درگذشت عباس کیارستمی، گفت: من از سالیان قبل با مرحوم کیارستمی آشنا بودم و گاهی هم مسائلی را که در زمینه ارتوپدی داشتند با من مطرح می‌کردند و حتی آثارشان را به من هدیه داده بودند؛ به طوری که من ارادت زیادی به آقای کیارستمی داشتم.

وی با بیان اینکه فوت آقای کیارستمی به ما لطمه و ضربه زد، گفت: من به علت و حواشی فوت آقای کیارستمی کاری ندارم، اما این واقعه مرا بیش از آقای مهرجویی‌ سوگوار کرد. آن هم یک سوگواری همراه با شلاق خوردن و تهمت شنیدن. من در مجلس ختم آقای کیارستمی حضور داشتم که در آنجا آقای مهرجویی علاوه بر توهین‌هایی که به ما کردند و ما با همه اندوه‌مان آنها را شنیدیم، ما را قاتل خطاب می‌کردند و من در این میان احساس می‌کردم که یک قاتلم. به جرات می‌گویم که من بیش از آقای مهرجویی در این واقعه سوگوارم.

پزشک حاشیه ساز: مهرجویی بهم گفت قاتل

این پزشک متخصص ارتوپد بیمارستان جم ادامه داد: آقای مهرجویی در آن حال خاصی که داشتند به همه جراحان و جامعه پزشکی ناسزا گفتند و ما باز این ناسزاها را فرو خوردیم و خودمان را کنترل کردیم، اما دوباره کمپینی مقابل درب بیمارستان ما راه انداختند و بر داغ ما افزودند. من هم نتوانستم آنجا خودداری کنم و در جواب ناسزا، ناسزا گفتم.

دهبکری با بیان اینکه به جز آقای مهرجویی، هنرمندان دیگری هم به پزشکان توهین‌های جمعی می‌کردند تا جایی که جامعه پزشکی را با عنوان نظام فاسد پزشکی نام می‌برند، گفت: به هر حال این ناراحتی‌ها به تدریج جمع می‌شود. من حتی از بیمارستان خواهش کردم که به این توهین‌ها پاسخی دهند، زیرا اگر این حرف‌ها پاسخ داده نشوند حمل بر تایید می‌شود.

اما کسی این کار را نکرد بنابراین در آن شرایط همان‌طور که آقای مهرجویی چشم‌شان را بستند و به ما ناسزا گفتند من هم برای دفاع از خودمان این اقدام را انجام دادم، البته من نمی‌خواهم این موضوع را حلاجی کنم و از نفاق و درگیری بدم می‌آید؛ اما وقتی به ما حمله می‌شود چاره‌ای جز دفاع نداریم؛ این در حالیست که به صورت بسیار بدی به ما حمله و هجمه شده است. به نظر من در تبلیغات علیه ما بی‌عدالتی شده است. بنابراین در همان لحظه‌ای که برخی از هنرمندان درب بیمارستان جمع شدند، من هم این اقدام را انجام دادم اما نمی‌خواستم تا این حد پرحاشیه شود.

وی گفت: اکنون از من گذشته که بخواهم به فکر مسائل هوچی‌گری باشم و بعد از یک عمر با آبرو زندگی کردن و احترام گذاشتن به همه و به ویژه به هنرمندان، این مسائل برایم پیش آید اما دیگر چقدر باید توهین بشنویم تا جایی که به ما صفت قاتل دهند؟ باید به کسی که تمام زندگی و جوانی‌اش را برای کاهش دردها و نجات جان‌ها گذشته قاتل بگویند.

بالاخره تحمل انسان هم حدی دارد. بنابراین من هم این بنرها را در دست گرفتم. البته تاکید می‌کنم که آقای مهرجویی سزاوار این حرف‌ها نبودند، اما مجبور بودم که برای دفاع از خودم این اقدام را انجام دهم. البته این موضوع بسیار بد است که به من به عنوان پزشک این کشور به هنرمندی توهین کنم و متعاقبا کسی هم به من توهین کند، اما مجبور شدم برای دفاع از خودم این کار را انجام دهم.

دهبکری در پاسخ به اینکه آیا بیمارستانی از اقدامی که شما انجام دادید مطلع بوده و بعد از این اقدام مسئولان بیمارستان چه واکنشی نشان دادند؟ گفت: بیمارستان با من مخالف بود و اگر می‌گفتم می‌خواهم چنین اقدامی انجام دهم، مخالفت می‌کردند اما وقتی شنیدم که بعضی هنرمندان درب بیمارستان می‌آیند این کار را انجام دادم. حتی بیمارستان با من بسیار جر و بحث کردند و حتی رییس بیمارستان بلافاصله با اصرار مرا به داخل بیمارستان برد. مسئولان بیمارستان در این زمینه با من مخالف بودند.

وی با بیان اینکه روشن شدن قضایای قانونی ربطی به این ماجرا ندارد، گفت: نتیجه هر چه باشد دلیل نمی‌شود که به ما توهین کنند، آن هم قبل از اینکه نتیجه‌ای اعلام شود و حکمی صادر شود. چنین چیزی بی‌سابقه است.

برخی از نوشته‌های روی پلاکاردها را دستکاری کردند و چیزهای عجیب و غریبی نوشتند

دهبکری در پاسخ به اینکه آیا فکر نمی‌کنید با این کار شما فضا متشنج‌تر شده است؟ گفت: من نمی‌توانم همه چیز را پیش‌بینی کنم. من فقط از خودم دفاع کردم و پیش‌بینی نمی‌کردم چه می‌شود وگرنه دلم نمی‌خواهد هیاهو ایجاد شود آن هم به این شکل ناخوشایند.

وی درباره پلاکاردهایی که به دست داشت و درباره فتوشاپ بودن برخی از آنها نیز افزود: برخی از نوشته‌های روی این پلاکاردها را دستکاری کردند و چیزهای عجیب و غریبی نوشتند اما تاکید می‌کنم که من نمی‌خواهم هیاهو شود و در این میان قانون باید حکمیت کند، اما باید پرسید که ما چقدر ساکت شویم. ما نیاز به اعاده حیثیت داریم و کسی باید در این میان حکمیت کند و نباید در برابر قانون نظرمان را تحمیل کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... ما به پزشک معالج کیارستمی معترضیم که با رانت باباش استاد دانشگاه وجراح شده وگرنه تو .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه چرا چیزی که نمیدونید در موردش می نویسید من نه کار دکترش را تایید و نه تکذیب می کنم اما ایشون در سوییس تحصیل کردند یعنی چی از رانت باباش استفاده کرده

      • بدون نام

        ۱۲:۴۰ خودشی یا فامیلش تو از کجا میدونی

      • ممد خان

        این رفتار واپسگرایانه و هوچیگیری چه معنی میدهد ؟ مگر دکتر باید معجزه بکند ؟ دکتر معالج چه پدر کشتگی با کیارستمی داشته ؟ والله خجالت داره این موضع گیری های تاریخ مصرف دار ...

      • مریم

        تحصیلات نیاز به رانت ندارد . باید زحمت کشید و تلاش کرد شما هم امتحان کن شب و روز درس بخون از تفریح و گردش و خواب بزن به امید خدا به مدارج بالای علمی بدون رانت میرسی

    • بدون نام

      اقا شما کار درستی کردی این هنر مندا فکر میکنند از مردم سرترن از مهر جویی هم بیشتر از این نباید توقع داشته باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قشنگ معلومه که دکتری مثلا دکتر تو اصلا مهرجویی رو میشناسی؟

      • لیلا

        خوب معلومه که سرترن. یعنی آقای کیارستمی و مهرجویی و پرستویی با شمایی که در یک نمونه کوچک این ادبیات رو به کار میبری یکی هستن؟؟

    • بدون نام

      قاتل که حتما نباید چاقو یا هفت تیر داشته باشه کسی که تعمدا کم کاری کنه (منظورم مشخصا به ایشون نیست) یا قصور کنه یا بخاطر پول کم کاری بکنه یا سواد کافی نداشته باشه و آگاه باشه به بیسوادیش هم قاتل هست. متاسفانه پزشکای ایران فقط طلبکارن و مغرور خوب بقیه هم درس خوندن دلیل نمیشه که بخوان اینطور باشن. یک دندونپزشک فقط یک تزریق کوتاه کرد برای پر کردن دندون من و میلی به بیحسی هم نداشت و 300 هزار تومن گرفت بابت شاید یکی دو قطره که قیمت تمام شده کل قوطی اون اینقدر نیست و همون دندون مدتی بعد اونقدر خراب شد که مجبور شدم بکشم اون دندون رو. اسم این چی میتونه باشه؟!!!

      پاسخ ها

      • ممد خان

        واقعا جمله قابل توجه ای نوشته (... بیسوادیش هم قاتل است ...) اگر اینطوریه خیلی از مسئولین مملکتی ما قاتل هستند ! ...

      • بدون نام

        کاملا با شما موافقم . پزشک درس خونده که به مردم خدمت کنه و پول در بیاره .الان کم نیستن جراحایی که به خاطر معروفیت و اعتبار ملیونی از بیمار پول میگیرن ولی خودشون حتا پای جراحی بیمار نمیرن و شاگرد بی تجربه رو میزارن کار اونا رو بکنه در صورتی که اقلا اگر خودش عمل نمیکنه باید ناظر کار شاگرد باشه اقلا . بیمار جونش که موتور ماشین نیست که برای یاد گرفتن شاگرد اونو از . دست بده. به خدا این کار با قتل عمد فرقی نداره

    • حسین

      جناب آقای دکتر عزیز
      1-درچنين وضعی که جامعه هنری واقشار مختلف مردم از وضعیت اسفناک درمان هم ناراضی وهم درسوگ هنرمند گرانقدر ی قراردارند چه توقعی دارید
      2-چرانمی خواهید بپذیرید مردم ازکارکرد جامعه پزشگی خشمگین هستند ودنبال فرصت برای تخلیه خود هستند
      3-برکسی پوشیده نیست عده قلیلی ازپزشکان واقعا آلام مردم را درمان بدون چشمداشت انجام میدهند واقعا تعداد بسیار اندک است ودر عوض الباقی پزشکی را با تجارت اشتباه گرفته اند
      4- اطلاع پیدا کرد م شما خود دستی درهر دارید وسرشار از ذوق هنری وچه هنری بالاتر ازنوع دوستی بیا بامردم همراه وهمگام شدید تا دیر نشده

    • بدون نام

      ...
      پلاكارد اول و توهين اميز كار خودت بود

    • بدون نام

      کی اصلا با این کار داشت خودش رو انداخته وسط منظور میر بزرگ و کوچک بود

    • بدون نام

      پزشک بی ادب ندیده بودیم

      پاسخ ها

      • ابرا

        ولی من تا دلت بخواد دیدم...راستش بنا به تجربه خودم پیش فرض من اینه که پزشکی که قراره باهاش برخورد داشته باشم بی ادب و خود بزرگ بینه...مگر اینکه خلافش ثابت بشه...

      • بدون نام

        هنرمند بی ادب چطور دیده بودید

      • بدون نام

        ما برعکس شما با ادبش رو ندیدیم

    • بدون نام

      خودت را برای معروف شدن جلو ننداز..

    • بدون نام

      اکثر پزشکان ( نه همه آن ها ) قصاب و دلال و بساز بفروش هستند و جز پول هیچ چیزی را نمی شناسند .

    • بدون نام

      اینکه حقیقته
      ....

    • سسس

      وقتی سطح فرهنگی یه پزشک مدعی اینه؛ از بقیه چه انتظاری داره.
      ضمن اینکه تو چرا به خودت میگیری آقا. کسی با شما کار نداره. اگر مقصری بیا اعتراف کن. اگر نیستی بکش کنار.

    • بدون نام

      به نظر من بعضی هنرمندان سینما و بعضی پزشکان تاجرند,گروه اول تجارت هنر آمیخته با فساد اخلاقی و گروه دوم تجارت درمان آمیخته با فساد مالی,حال که فهمیده اید هر دو گروه از یک قماش هستید ,اینقدر فضا را آلوده نکنید,گفتم بعضی ها نه همه فقط بعضی,انشاالله شما از آنها نباشید

    • bahar

      موضوع فعلی جامعه رفتار زشت و توهین آمیز جامعه پزشکی نسبت به همه مردم است.
      جالب اینجاست که برای اکثر دکترها (نه همه دکترها) تنها چیزی که مهم نیست کرامت انسانی هست.
      اینقدر نگاه از بالا به پایین و تحقیر آمیز نسبت به بیمارها دارن که این واکنشهارو می بینن.
      باید قبول کرد که تو این دوره بیشتر پرشکها فکر می کنن نعوذبالله خدا هستند و مرگ و میر انسانها دست اونهاست.
      رفتار بی شرمانه جامعه پزشکی نسبت به یک طنز،نسبت به یک اعتراض واقعه جای تفکر داره.باید بررسی کرد این قشر تافته جدا بافته چرا اینجوری شدند؟
      وقتی بیمار ما در یک بیمارستان به علت قصور جانش رو از دست میده باید شکایت کنیم.اما پاسخ تیم پزشکی از همه چیز ناراحت ککنده تر هست،حتی حاضر نیستند عذرخواهی کنند.این حجم بد رفتاری عواقب بدی خواهد داشت.
      بهتره جامعه پزشکی زودتر از خواب بیدار بشه و چاره اندیشی کنه.

    • سعيد

      بايد يك بار هم كه شده اين پزشكان بي مسئوليت و بي وجدان محاكمه علني شده و به جزاي غمل خود برسند تا ديگر ايقدر ساده با جان و مال مردم بازي نكنند . كيست كه در اطراف خود از اين موارد نديده باشد ؟ حرف مهرجوئي حرف دل 95 درصد مردم است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا کاش یکی بود با این پزشکان متخلف که جون مردم بازیچه دستشونه برخورد کنه . بعضی از دکترا ناراحت میشن و به خودشون میگیرن در صورتی که منظور به همه پزشکان نیست ولی کم هم نیستند این پزشکان متخلف . من همینجا از همه پزشکانی که کارشون درسته و با جون مردم معامله نمیکنن تشکر میکنم

    • بدون نام

      تو چرا خودتو نخود هر آشی میکنی؟میخوای معروف بشی ؟مهرجویی پنجاه ساله که شناخته شده ست به خوشنامی. ..دکتر میر با رانت باباش اومده تو ایران دکتر واستاد دانشگاه شده،بپرسید کجا تو کدوم منطقه محروم طرحشو گذرونده!!،کدوم امتحان جامع رو پاس کرده؟پنجاه سالش نیست،چرا دروغ میگن به مردم.

    • بدون نام

      بی خیالی و بی مسولیتی بسیاری از پزشکان غیر قابل تحمل است.پزشکی بدون تجهیزات امروزه تقریبا بی معنی است.من به عنوان یک مهندس بیو الکتریک ،به رفتار پزشکان اعتراض دارم.شما بدن انسان را مطالعه می کنید که هزاران سال است بدون تغییر مانده و ما مهندسان،از دل خاک و شن وماسه،تمدن و تکنولوژی می آفرینیم،اینکه شما احساس خدایی کنید بر زمین و عالم و آدم در حالی که از تجهیزات ساخته مهندسان بهره می برید توجیه پذیر نیست.گاهی فکر می کنم ترجیح می دهم بمیرم تا خانواده ام رفتار تحقیر آمیز یک پزشک را به خاطر من تحمل کنند و دم نزنند.بس کنید.تا دیر نشده بس کنید.از اسب بند قامت خیالیتان پایین بیایید.همه انسان باشیم بعد به تخصص و شغل شهره.

    • کاوه

      تیتر رو به غلط انتخاب کردید حاشیه رو هنرمندان عجول بوجود اوردند نه پزشکی که با زبان خودشان از خود دفاع کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه منفی دادم --ول کنید هنرمند هنرمند -- اینا همه فقط بازیگرند

    • بدون نام

      مهرجویی جوابشو داد متوجه شدم مخلوط .... پزشک انقدر بی شخصیت آخه

    • رهگذر

      یه عده از پزشکا واقعا قاتل هستن من هیجده تا بیست و یک سالگیم توی خونه افتاده بودم چون نمیفهمیدن مشکل من چیه و بیخود وبی جهت بهم قرص میدادن و بعد از سه سال یه پزشک محترم فهمید هنوز باورم نمیشه میتونم بدون درد راه برم

    • ریحانه

      آقای با عنوان دکتر؛ آقای مهرجویی طرف حسابشون جامعه فاسد پزشکی بوده نه شخص شما! اگر شما جزو پزشکان متعهد باشید که نباید به دل بگیرید.... مگر اینکه حرفای ایشون رو مصداق اعمال خودتون بدونيد!!! در ضمن شما کار بسیار زشتی کردید که بعنوان پزشک و فرد تحصیلکرده، جواب ناسزا رو با ناسزا ( به گفته خودتون) میدید!!! طرز تفکر پزشکامون با لاتاي چاله میدون تفاوتی نداره!! باعثه تاسفه!

    • احمدرضا

      به نظر من هنرمندان باید با زبان هنر رفتار بعضی از پزشکان را که تعدادشان هم کم نیست به چالش بکشند. حوادث تاریخی و نگرش مردم ما در طول تاریخ نشان دهنده ی رفتارهای غیر حرفه ای از یک طرف و رفتارهای غیر اخلاقی منفعت طلبانه از دیگر سو دامن سیستم درمان ما را آلوده کرده است.درآمدهای عجیب و غریب و مدعیات بعضی از آن اهالی که معتقدند نباید کسی آنها را نقد کند، ومواردی از این دست نشانگر همین نکته است.
      حافظ هم شاهد این ماجرا ها بوده و با زبان هنری اش زیبا گفته است:
      زآستین طبیبان هزاران خون بچکد/گرم به سینه دستی نهند بردل ریش

    • اسد

      مگه دکتر کیا رستمی باهاش دشمنی داشت یا اینکه مریض بود و خواستار حاشیه و دردسر و ... تموم کنین دیگه هنرمند کیه همه شون بازیگرن اینم از بازیا شوونه متهم به کس و کار بودن با پزشکا نشم یه فرد معمولی این جامعه ام انصافا دیگه رو اعصاب جامعه پزشگی زدین این بنده های خدا بیشتر به درد جامعه می خورن به هر دلیل واهی شان شوون رو بازیچه قرار ندین

    • حسین

      عرض سلام و ادب؛ سایت شما ویروسی شده برادرمن!!!!؛ متن گزارش محو شده و دیده نمیشه و طول صفحه (پیچ) حدود 500 متره!

    • بدون نام

      اززمانی که آ قای مدیری اون سریال رودرست کردند حرمت پزشکان هم زیر سوال رفت

    • سعید

      اقاجون در ایران به هنرمند(شامل بازیگر ، فیلنامه نویس ، کارگردان ، مجری تلویزیون و امثالهم) بیش از اندازه میدون میدن.به پزشک ها هم همینطور.مظلوم ترین قشر مهندسا هستن که با اون همه درس سنگین و کارهای صنعتی طاقت فرسا کمترین دستمزد که در واقع حقوق یک ماهشون پول ناهار یه هنرمند یا ورزشکار هم نمیشه دارن در صنعت برق و آب و ساختمان و راه سازی و ... در محیط کاری خشن کار میکنن.کی دیدید به مهندس توی ایران ارزش بدن؟کی تو تلویزیون از یه مهندس تقدیر شد؟بسه دیگه.خجالتم خوب چیزیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج