۳۵۴۷۸۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ثبت جهانی بیابان لوت بلاتکلیف ماند

با وجود آنکه جامعه و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی پس از ثبت جهانی پرونده قنات‌ها در انتظار ثبت بیابان لوت بودند اما به‌دنبال حوادث و نا امنی‌هایی که در ترکیه بوجود آمد، چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو که در شهر استانبول در حال برگزاری بود لغو شد و در نهایت امر بررسی پرونده بیابان لوت به زمان دیگری موکول شد.

خبرگزاری صبا: با وجود آنکه جامعه و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی پس از ثبت جهانی پرونده قنات‌ها در انتظار ثبت بیابان لوت بودند اما به‌دنبال حوادث و نا امنی‌هایی که در ترکیه بوجود آمد، چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو که در شهر استانبول در حال برگزاری بود لغو شد و در نهایت امر بررسی پرونده بیابان لوت به زمان دیگری موکول شد.

«محمدحسن طالبیان»، معاون میراث فرهنگی کشور که هم‌اکنون با هیات همراه برای حضور در نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در استانبول به سر می‌برند در رابطه با ادامه نشست اعضای یونسکو گفت: درحال حاضر شرایط ناآرام حاکم بر استانبول موجب تعلیق نشست یونسکو شده‌است.

او همچنین از وضعیت مساعد گروه ایرانی حاضر در نشست یونسکو خبر داد و گفت: جای نگرانی نیست و اگر شرایط مهیا شود و اجلاس ادامه یابد به بررسی پرونده بیابان لوت خواهیم پرداخت.

این درحالی است که سازمان جهانی یونسکو به‌طور رسمی در سایت خود اعلام کرد که برگزاری چهلمین کمیته میراث جهانی به حالت تعلیق درآمد.

بیابان لوت نخستین پرونده میراث طبیعی ایران است که به یونسکو ارائه شده است. پرونده‌ای قطور که به گفته طالبیان، بزرگ‌ترین پرونده ایران است که می‌تواند پیشگام ارائه پرونده‌های طبیعی بیشتر از سوی ایران به یونسکو شود.

تمام این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که از همان ابتدای امر، دیدار ۱۱روزه یونسکو در استانبول، به دلیل حملات مرگبار در فرودگاه آن کشور، تحت تدابیر امنیتی ویژه‌ای برگزار می‌شد.

پروازها لغو شد

در ادامه تنش در ترکیه، تمام پروازهای استانبول به تهران نیز لغو شد.در این راستا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاعیه‌ای صادر کرد و از دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری خواست تا اطلاع ثانوی و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، از هرگونه ثبت‌نام و اعزام گردشگر به مقاصد گردشگری کشور ترکیه اکیدا خودداری نمایند.

از دیگر سو پس از تعلیق پروازهایی که از ایران به مقصد استانبول و یا برعکس انجام می‌شد، سازمان هواپیمایی نیز اعلام کرد، مجوزی برای پرواز هواپیماهای بدون مسافر از تهران به مقصد کشور ترکیه صادر شده تا مسافران ایرانی باقی‌مانده در این کشور را در اسرع وقت به ایران بازگرداند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت کشورمان در ترکیه نیز از گردشگران ایرانی در ترکیه خواست محل اقامتشان را ترک نکنند.

بلاتکلیفی گردشگران ایرانی

این درحالی است که حدود ۱۰ هزار گردشگر ایرانی در ترکیه به سر می‌برند که بیشتر آنها با تور به ترکیه رفته‌اند و تحت شرایط پیش‌آمده بابت هزینه اضافه اقامت اجباری خود را پرداخت کنند.

ولی تیموری مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی گردشگری درباره شرایط گردشگران ایرانی به مهر گفت: در قراردادهای گردشگران آمده است که ارائه خدمات گردشگری در تورهای خارجی که به شرایط بحرانی برخورد می‌کند، چگونه باشد. این شرایط در قراردادهای مربوطه امضا شده است و هزینه‌های آن نیز مشخص است، بنابراین ایرانیانی که قصد سفر به ترکیه را داشتند، اما به دلیل بحران به وجود آمده سفر آنها لغو شده است، مشمول جریمه نمی‌شوند، اما گردشگرانی که در ترکیه حضور دارند و سفر آنها به پایان رسیده، اکنون که نه آژانسی طرف حساب است و نه ارائه‌کننده خدمات، تامین بخشی از این هزینه برعهده مسافر خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج