جاباما
۳۵۴۷۸۷
۵۱۵۲
۵۱۵۲
پ

آخرین پادشاه!‍

راز موفقیت «پوما»؛ برترین برند محصولات ورزشی

پوما با پنج اولویت اساسی و استراتژیک، استقرار مجدد در جایگاه سریع‌ترین برند ورزشی جهان، بهبود تولید محصولات، بهینه‌سازی کیفیت توزیع، سرعت بخشیدن به سازمان و زیرساخت‌های آن و تجدید زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سعی دارد گوی سبقت را از رقبا برباید...

وب‌سایت شنبه: توجه به حفظ و استقرار جایگاه پوما در میان برندهای ورزشی، بهبود کیفیت محصولات و کانال‌های توزیع، افزایش زیرساخت‌ها و همگام بودن با فناوری‌های جدید، در کنار قرارگیری در یک فضای رقابتی میان سایر برندهای ورزشی، پوما را به یکی از برندهای مهم و تاثیرگذار محصولات ورزشی جهان تبدیل کرده است. برند شناخته‌شده پوما در میان محصولات ورزشی جهان جایگاه منحصربه‌فردی یافته و به یکی از برندهای معتبر ورزشی جهان تبدیل شده است که در کنار برندهای مشهوری مانند آدیداس، نایک، ریباک و... نقش مهمی در تجارت پوشاک ورزشی ایفا می‌کند.

این شرکت آلمانی که در سال ۱۹۲۴ توسط دو برادر تاسیس شد، طی نزدیک به یک قرن توانست تبدیل به نامی شناخته‌شده در جهان شود؛ به طوری که محصولات این برند در بیش از ۱۲۰ کشور جهان به فروش می‌رسد و با استخدام بیش از ۱۱ هزار کارمند، یکی از تولیدکنندگان بزرگ پوشاک و لوازم ورزشی جهان به شمار می‌رود. در این گزارش تلاش می‌کنیم موفقیت این شرکت را در راه تبدیل شدن به برندی جهانی بررسی کنیم.

راز موفقیت «پوما»؛ برترین برند محصولات ورزشی

اولویت‌های استراتژیک پوما

گروه تولیدی پوما با در نظر گرفتن پنج اولویت اساسی و استراتژیک، سعی در بهبود بخشیدن به روند پیشرفت این شرکت دارد. این پنج اولویت عبارت‌اند از استقرار مجدد پوما در جایگاه سریع‌ترین برند ورزشی جهان، بهبود تولید محصولات، بهینه‌سازی کیفیت توزیع، سرعت بخشیدن به سازمان و زیرساخت‌های آن و تجدید زیرساخت‌های فناوری اطلاعات. استقرار مجدد پوما به‌عنوان برندی ورزشی، رویکردی است که از سال ۲۰۱۴ توسط گروه‌های تحقیقاتی این کمپانی شروع شده و هدف آن باقی ماندن پوما در جایگاه معتبر خود در میان دیگر برندهای ورزشی است، در این مرحله تیم تولیدکننده پوما تلاش می‌کند با ارائه محصولاتی که همگام با ورزش است شجاعت، اعتمادبه‌نفس و نشاط را در بین مصرف‌کنندگان ترویج و جایگاه خود را حفظ کند.

استراتژی بهبود محصولات نیز یکی از رویکردهای مهم پوما در جهت ارائه محصولات خاص و منحصربه‌فرد است که از سال ۲۰۱۵ روی آن تمرکز ویژه‌ای دارد. در این رویکرد، طراحی منحصربه‌فرد و استفاده از فناوری‌های نوآورانه در تولید محصولات، در دستور کار تولیدکنندگان این برند قرار گرفته است. خصوصا معرفی کفش‌های جدید زنانه که طراحی و رنگ‌بندی‌های خاصی داشته‌اند، در همین راستا بوده است. بهبود کیفیت توزیع نیز ازجمله اقدامات استراتژیک پوما برای حفظ موقعیت جهانی خود بوده، ارتباط با خرده‌فروشی‌های مشهور جهانی و بهبود کیفیت فروشگاه‌ها ازجمله اقدامات گروه پخش و توزیع پوما در این زمینه بوده است، ضمن اینکه فروش و توزیع آنلاین نیز به‌عنوان یکی از شیوه‌های جدید فروش در دستور کار این کمپانی قرار گرفته و سعی در بهبود کیفیت آن دارد.

سرعت بخشیدن به ساختار این کمپانی و افزایش زیرساخت‌های آن یکی دیگر از اولویت‌های استراتژیک برند پوما محسوب می‌شود که از طریق گسترش تعداد نمایندگی‌های این برند در سایر کشورهای جهان پیگیری می‌شود. افزایش نمایندگی‌ها در کنار بهبود کیفیت آن‌ها از اولویت‌های اصلی پوما در این استراتژی به شمار می‌روند. استفاده از فناوری اطلاعات و بهبود زیرساخت‌های آن نیز ازجمله رویکردهای مهم پوما برای پیشرفت‌های بیشتر آن بوده است. با ظهور فناوری‌های جدید، پوما نیز خود را از این سیستم‌ها بی‌نیاز ندیده و با استخدام تیم‌های تحقیقاتی متخصص، سعی در بهبود کیفیت فناوری‌های خود داشته و با ارائه سیستم‌عامل‌های پیشرفته به دنبال بهبود کیفیت طراحی، توسعه و برنامه‌ریزی‌های خود است.

پرش گربه‌سان به سوی قدرت و برتری

بیشتر افراد جهان با شنیدن نام پوما، پرش گربه‌سانی وحشی را به خاطر می‌آورند که با قدرت و انعطاف‌پذیری بالا و بسیار زیبا روی نام پوما در حرکت است.
لوگوی برند پوما که در سال ۱۹۴۸ طراحی شد، با تغییرات اندکی تاکنون به همان شکل اولیه خود باقی مانده است. ترکیب کلی این لوگوی شناخته‌شده شامل پرش یک حیوان و حروف کلمه پوما با قلم درشت است. حیوانی از خانواده گربه‌سانان که می‌تواند گربه، شیر یا پلنگ باشد، با جهشی زیبا و خاص در لوگوی این برند مشخص شده است که مفاهیمی از شجاعت و قدرت را به ذهن بینندگان این لوگو متبادر می‌کند. دو رنگ سیاه و سفیدی که در لوگوی پوما به کار رفته نیز مفاهیم قدرت و برتری را انتقال می‌دهند. به طور کلی می‌توان گفت نشان پوما ترکیبی کلی از حروف، تصاویر و رنگ است و مهم‌ترین مفهومی که منتقل می‌کند شجاعت، اعتمادبه‌نفس و قدرت است. در این میان خصوصا فونت جسورانه این لوگو در انتقال این مفاهیم بسیار موثر واقع شده است. استفاده از قلم درشت و رنگ سیاه برای نوشتن کلمه پوما در پرش هنرنمایانه گربه‌سان وحشی آن، به‌خوبی می‌تواند حس قدرت، برتری و اعتمادبه‌نفس را در میان بینندگان ایجاد کند.

راز موفقیت «پوما»؛ برترین برند محصولات ورزشی

راه‌اندازی کمپین‌های بزرگ تبلیغاتی در صفحات اجتماعی

در سال‌های اخیر، حضور در رسانه‌های اجتماعی یکی از رویکردهای مهم تبلیغاتی تولیدکنندگان بزرگ جهانی است که برند پوما نیز از این روند برکنار نمانده است. فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و... ازجمله صفحات مهم اجتماعی هستند که در دنیای تجارت امروز نقش مهمی ایفا می‌کنند. در همین راستا یکی از اقدامات خلاقه برند پوما در سال‌های اخیر، راه‌اندازی یک کمپین بزرگ تبلیغاتی در فیس‌بوک بوده است با عنوان «پوما: آخرین پادشاه کفش و پوشاک فوتبال». در این کمپین، کاربران فیس‌بوکی می‌توانستند عکس‌ها و پوسترهای مورد نظر خود را در ارتباط با محصولات ورزشی پوما به اشتراک بگذارند و حتی از تصویر خودشان استفاده کنند.

همچنین به جای قرار دادن عکس، کاربران می‌توانستند طرحی نیز در زمینه محصولات پوما ارائه دهند. این کمپین به کاربران فیس‌بوکی پوما این فرصت را می‌داد که خلاقیت خود را با دیگر طرفداران این برند به اشتراک بگذارد و در یک کمپین پرهیجان شرکت کنند، ضمن اینکه می‌توانستند تصاویر و طرح‌های مورد نظر خود را در توییتر نیز به اشتراک بگذارند. راه‌اندازی این کمپین هیجان‌انگیز، ضمن اینکه طرفداران برند پوما را در روند بازاریابی این شرکت شریک می‌کرد، از طریق به اشتراک‌گذاری طرح‌ها و عکس‌های کاربران در سایر صفحات اجتماعی مانند توییتر، دایره بازاریابی خود را نیز گسترده‌تر می‌کرد.

فضای رقابتی، محرکی تاثیرگذار

تنوع برندهای مختلف در زمینه محصولات ورزشی می‌تواند نقطه قوتی برای این برندها در نظر گرفته شود. نایک، آدیداس، ریباک، پوما و... در محیطی سرسخت و رقابتی در کنار یکدیگر به تولید محصولات مختلف ورزشی می‌پردازند. محققان بازاریابی معتقدند که حضور در فضای رقابتی می‌تواند به‌عنوان اهرمی مثبت برای برندها در نظر گرفته شود. برند پوما نیز از این اصل برکنار نبوده و با قرار گرفتن در محیط رقابتی، سعی در بهبود روش‌های بازاریابی و کیفیت محصولات خود دارد. کارنامه فروش جهانی این برند و جایگاهی که در سطح جهان یافته نیز به‌خوبی بیانگر این نکته است که فضای رقابتی موجود در میان برندهای ورزشی، عامل مثبتی در جهت تقویت و پیشرفت برند پوما بوده است.

پوما، اسپانسر ستارگان

راز موفقیت «پوما»؛ برترین برند محصولات ورزشی

یکی از استراتژی‌های مهمی که بسیاری از برندهای معروف جهان برای شهرت و اعتبار بیشتر خود به کار می‌گیرند، حمایت و پشتیبانی از افراد و یا گروه‌های معروف جهانی است. برند پوما نیز به‌عنوان تولیدکننده محصولات ورزشی، اسپانسر بسیاری از ستارگان معروف دنیای ورزش بوده، به طوری که بسیاری از مصرف‌کنندگان جهانی این برند، لوگوی خاص آن را در کنار برخی چهره‌های معروف دنیای ورزش به خاطر می‌آورند. پله، انزو فرانچسکولی، دیگو مارادونا و لوتار ماتئوس ازجمله چهره‌های معروف ورزش جهان به شمار می‌روند که نام پوما در کنار آن‌ها به شهرت بیشتری رسیده است.

زنان، آینده این شرکت هستند

توجه به زنان به‌عنوان یک گروه مصرف‌کننده بزرگ برای محصولات پوما، ازجمله اقدامات جدید این برند است که خصوصا با ساختن کلیپ‌های تبلیغاتی و فعالیت گسترده در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده‌ای دنبال می‌شود. تیم تحقیقاتی و تولیدی پوما در سال‌های اخیر به این اعتقاد رسیده است که آینده این کمپانی از آن زنان است. آن‌ها معتقدند حضور گسترده زنان در فعالیت‌های ورزشی که هرساله گسترش بیشتری نیز پیدا می‌کند، می‌تواند عاملی تاثیرگذاری در زمینه آینده محصولات این شرکت باشد. ضمن اینکه در حال حاضر طرح‌های ورزشی پوشاک زنان در زمینه مد و فشن جهانی نیز بسیار تاثیرگذار بوده و طرح‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شوند، بیشتر حال و هوای محصولات ورزشی را دارند.

تیم بازاریابی پوما نیز به این نکته توجه ویژه‌ای داشته و با همکاری ستاره‌های معروف جهانی مانند ریحانا (خواننده سرشناس آمریکایی)، تمرکز عمده‌ای روی پوشاک ورزشی زنانه از خود نشان داده است. این خواننده خصوصا در زمینه معرفی مدل‌های جدید کفش‌های ورزشی زنانه پوما، فعالیت چشم‌گیری در سال‌های اخیر داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج