۳۵۴۸۷۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تصادف تسلا برای ایلان ماسک دردسرساز شد

همان طور که مدتی قبل به اطلاعتان رساندیم، یک خودروی Model S کمپانی تسلا در شرایطی که سامانه «Autopilot» آن فعال بود با یک خودروی دیگر تصادف کرد، که در این حادثه راننده چهل ساله آن جان خود را از دست داد.

وب سایت دیجیاتو - محمد مافی‌ها: همان طور که مدتی قبل به اطلاعتان رساندیم، یک خودروی Model S کمپانی تسلا در شرایطی که سامانه «Autopilot» آن فعال بود با یک خودروی دیگر تصادف کرد، که در این حادثه راننده چهل ساله آن جان خود را از دست داد. همچنین گفتیم که سازمان امنیت ملی ترافیک اتوبان های آمریکا (NHTSA) به دنبال تکرار حادثه ای دیگر از این دست، اقدام به انجام تحقیقاتی جامع در خصوص سامانه مورد نظر و میزان کارایی آن نموده است. حالا نیز خبر می رسد که قرار است کمیته ای در مجلس سنای آمریکا با حضور ایلان ماسک تشکیل و به بررسی ابعاد این حادثه پرداخته شود.

تصادف تسلا برای ایلان ماسک دردسرساز شد

سناتور جان تان «John Thune» مسئول تشکیل کمیته مذکور شده و در اولین اقدام از ایلان ماسک مدیرعامل و موسس کمپانی تسلا دعوت کرده تا در این کمیته حاضر شده و توضیحات لازم را در خصوص جزئیات این تصادف و نقش سیستم هدایت خودکار اتومبیل تسلا در آن ارائه دهد.

تصادف مذکور در تاریخ ۷ می (۱۸ اردیبهشت) در شهر ویلیستون فلوریدا به وقوع پیوست که در جریان آن جاشوا براون (Joshua Brown) راننده خودروی Model S تسلا جان خود را از دست داد. مدتی از این حاثه نگذشته بود که یکی از اعضای کلوب تسلا موتورز ادعا کرد مدل X دوست او نیز هنگام استفاده از حالت Autopilot در نیمه شب، با سرعتی بین ۵۶ الی ۶۰ مایل به سمت راست منحرف شده و با گاردریل برخورد کرده است، گرچه به سرنشینان آسیبی وارد نشده.

ماسک قرار است در کمیته تحقیق حاضر شده و علاوه بر تشریح جزئیات حادثه به دو سوال اساسی پاسخ دهد، اول این که آیا شرکتش تمام تلاش خود را برای حصول اطمینان از ایمنی سیستم ناوبری خودکار ماشین هایش به کار بسته است یا نه؟ او همچنین باید تحقیق کنندگان را متقاعد سازد که تسلا آموزش های لازم را پیش از استفاده از سیستم Autopilot به خریدارانش داده است.

لازم به ذکر است که NHTSA به زودی سیاست های جدید مربوط به تولید و استفاده از اتومبیل های خودران را منتشر خواهد کرد تا از بروز تصادفاتی مشابه جلوگیری به عمل بیاد. در هر حال بعید است حادثه فوق خللی در مسیر توسعه این محصولات و گسترش استفاده از آنها داشته باشد. البته منتقدین اعتقاد دارند که این سیاست ها می بایست قبل از عمومی شدن تکنولوژی هایی چون Autopilot تسلا و پیش از بروز حوادثی چون مرگ جاشوا براون تدوین و عملیاتی می شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج