۳۵۴۹۵۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

شهر‌هایی که بیشترین رشد را دارند، آن‌هایی خواهند بود که به فناوری‌های روز وابسته هستند و برای مردم فرصت‌های جدیدی در زمینه توسعه فناوری فراهم می‌کنند.

وب‌سایت آی تی رسان: سازمان سلامت جهانی پیش بینی کرده که در کمتر از ۳۵ سال، دو سوم از جمعیت جهان در روستاها و حاشیه شهر ساکن می‌شوند، جمعیتی ۲.۵ میلیارد نفری که به ساکنین فعلی زمین اضافه خواهند شد. شهر‌هایی که بیشترین رشد را در این بین دارند، آن‌هایی خواهند بود که به فناوری‌های روز وابسته هستند و برای مردم فرصت‌های جدیدی در زمینه توسعه فناوری فراهم می‌کنند. یک شرکت تحقیقاتی با نام ۲thinknow که در حوزه تحلیل شهرهای نوآور و مبتکر تخصص دارد، شهرهای جهان را از نظر میزان استفاده از فناوری‌های به‌روز رده بندی کرده است که با هم نگاه مختصری خواهیم داشت به ۱۰ شهر برتر این فهرست.

۱. سن فرانسیسکو، کالیفرنیا

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

می‌توان گفت که سیلیکون ولی یک استاندارد طلایی برای تبدیل شدن به شهر فناوری است. به همین دلیل ۲thinknow این منطقه و شهری که آن را در بر گرفته، یعنی سن فرانسیسکو را در رده نخست قرار داده است. نمی‌توان انکار کرد که این منطقه مرکز فناوری‌های دنیاست، از کمپانی‌های غول پیکر گرفته تا استارت‌آپ‌های بزرگ و کوچک، اقتصاد پویای این منظقه تا جمعیت بالای برنامه نویسان و طراحان، همگی عواملی هستند که این ادعا را تایید می‌کنند. سیلیکون ولی در همه معیارهای این رده بندی در صدر است،‌ زیرا زنجیره‌‌ای از نوآوران و مبتکران این مکان را به عنوان خانه خود انتخاب کرده‌اند.


۲. لندن، انگلستان

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

در سال گذشته لندن با معرفی پروژه Crossrail خود به یک شهر رویایی در حمل و نقل عمومی تبدیل شد. تا سال ۲۰۱۸، ده خط راه‌ آهن جدید با تونل‌های جدید به ۳۰ ایستگاه موجود متصل خواهند شد. با صرف هزینه ۲۰ میلیارد دلاری، این پروژه به عظیم‌ترین پروژه سازندگی در اروپا تبدیل می‌شود. ۲thinknow در تحقیقات خود دریافت لندن بیش از هر شهر دیگری در جهان استارت‌آپ و برنامه نویس دارد، با استناد بر بعضی برآوردها، می‌توان گفت تعداد شغل‌های مرتبط با IT در لندن از کالیفرنیا هم بیشتر است. برخی پیش بینی‌ها حاکی از وجود ۱۱ هزار شغل جدید مرتبط با فناوری در لندن در یک دهه آینده است.


۳. نیویورک، ایالات متحده

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

نیویورک به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای حوزه فناوری شناخته می‌شود. این شهر هم در زیرساخت‌ها و هم در پیشرفت سابقه بسیار خوبی دارد. بر اساس اعلام دفتر حسابداری و اسناد ایالت نیویورک، نزدیک به ۷ هزار کمپانی فعال در زمینه فناوری‌های رده بالا در شهر نیویورک وجود دارند که از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ تا به امروز، بیش از صد هزار موقعیت شغلی را به وجود آورده‌اند. علاوه بر این، نیویورک از فناوری‌ یکپارچه در سطح شهر هم بهره مند است مانند LinkNYC که یک سرویس وای فای رایگان با بیش از ۵۰۰ کیوسک در اطراف منهتن برای استفاده عموم قرار گرفته است. بسیاری از کارشناسان معتقدند این شهر تازه کار خود را در زمینه فناوری شروع کرده است.


۴. سئول، کره جنوبی

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

سئول را حقیقتا می‌توان شهر آینده نامید. شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد این شهر در مدت حدود ۴۰ سال به چنین پیشرفتی برسد. خلاقیت آمیخته با طراحی، این شهر را به جایی رسانده که امروز می‌توان به آن به عنوان یکی از مراکز فناوری در دنیا نگریست، مثال بارز آن را می‌توان سیستم مترو سئول دانست که رقیب سرسختی برای مترو نیویورک (پر جمعیت‌ترین سیستم مترو دنیا) است. بر اساس آن چه ۲thinknow منتشر کرده، سئول بیشترین پتنت‌ها را در زمینه فناوری در بین تمامی شهرهای جهان دارد. این شهر توسعه دهنده فناوری LTE بوده که در حال حاضر در اکثر گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این شهر در حال توسعه تکنولوژی‌های نوپایی مانند فروشگاه‌های مجازی است که شما می‌توانید با اسکن تصویر محصولات را خرید کرده و بعدا آن‌ها را تحویل بگیرید.


۵. لس آنجلس، کالیفرنیا

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

فیلم و سینما تنها صنعت لس انجلس نیست! در سال ۲۰۱۴، گزارشی از موسسه توسعه اقتصادی این شهر منتشر شد که به وجود بیشترین بخش شغل‌های مرتبط با فناوری‌های رده بالا در لس آنجلس، بیش از هر منطقه دیگری از آمریکا اشاره می‌کرد. همچنین در این گزارش به ارزش کل بازده فناوری‌های این شهر به مبلغ ۵۸ میلیارد دلار اشاره شده است. ۲thinknow هم در هنگام تحلیل داده‌های خود به نتیجه مشابه رسید که استارت‌آپ‌ها و مراکز سرمایه گذاری نقش مهمی در بخش فناوری‌های لس آنجلس ایفا می‌کنند.


۶. بوستون، ماساچوست

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

تعداد زیادی از فناوری‌های هیجان انگیزی که در چند سال اخیر دیدیم در دانشگاه‌ها و مراکز بوستون مانند STEM elites ,MIT, هاروارد، Tufts و … متولد شده‌اند که اکثر آن‌ها در زمینه زیست فناوری و روباتیک هستند. این شهر موسسه‌های اقتصادی زیادی در حوزه سرمایه گذاری دارد که برای آزمایشگاه‌ها و استارت‌آپ‌های دانشگاهی فعال در فناوری سرمایه فراهم می‌کنند. به علاوه، شرکت‌های مطرح و بزرگی مانند فیس‌بوک و آمازون در بوستون دفاتری تاسیس کرده‌اند تا از استعدادهای سرشار این منطقه استفاده کنند.


۷. تایپه، تایوان

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

طبق گزارش ۲thinknow، زمانی که صحبت از طراحی صنعتی می‌شود تایپه رهبر بلامنازع این حوزه است. به همین دلیل است که برای سال‌های متمادی این شهر ترجیح داده تا به توسعه سخت افزار مشغول باشد تا نرم افزار. تایپه خانه بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید کننده رایانه‌های شخصی مانند ایسوس، ایسر، MSI و گیگابایت است.


۸. تورنتو، کانادا

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

وجود تعداد بالای استارت‌آپ‌ها و زیرساخت‌های نوآورانه مانند Cisco Innovation Center، تورنتو را تبدیل به منزل‌گاه ۳۰ درصد از موسسات فناوری کانادا کرده که جمعیت کارمندان اکثر آن‌ها زیر ۵۰ نفر است. این به معنی وجود شرکت‌های نوپای زیادی است که در دهه‌های آینده وزنه را به نفع کانادا سنگین‌تر خواهند کرد. سود حاصل از شرکت‌های حوزه تکنولوژی در این شهر معادل ۵۲ میلیارد دلار در سال است.


۹. سنگاپور

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

سنگاپور تعداد قابل توجهی برنامه نویس و بنگاه‌های سرمایه گذاری دارد. شهر سنگاپور به طور مداوم در حال توسعه و معرفی زیر ساخت‌های جدید و تکنولوژی‌های سطح بالاست. این شهر در مشارکت با MIT سیستم حمل و نقل هوشمندی ابداع کرده که کمتر به خودروهای شخصی وابسته است و تمرکز آن بر روی قطارهای عمومی و فناوری‌های جدید این حوزه است. علاوه بر این کشور سنگاپور یکی از کشورهای موفق در زمینه سیستم‌ آموزشی و مدارس هوشمند است.


۱۰. آمستردام، هلند

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

آمستردام مجموعه‌ای از فناوری‌ مالی، بهره‌وری از انرژی و فرهنگ استارت‌آپ‌هاست که این شهر را با وجود کوچک‌تر بودن از پایتخت‌های همسایه (آمستردام یک سوم برلین جمعیت دارد) به قدرت فناوری اروپا تبدیل کرده است. در ماه آوریل، قانون گذاران اعلام کردند که تا سال ۲۰۲۵ استفاده از گاز و سوخت‌های دیزلی را به نفع خودروهای الکترونیکی ممنوع می‌کنند که این یکی از اقدامات موثر آمستردام برای پیشرفت و توجه به فناوری‌های آینده است. در لیست ۲thinknow شهرهای توکیو، شیکاگو، برلین، مونیخ، ونکوور، مسکو، هنگ کنگ، اشتوت‌گارت، استکهلم و شانگ‌های در رده ۱۰ شهر بعدی قرار دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهمن

      هه پس توکیو ژاپن کو ژاپن ک سرآمد فناوری جهانه

    • بهمن

      برترین ها چی شده یه کامنت گذاشتم صد بار منتشر کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج