۳۵۵۱۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بولت: مثل انگلیسی‌ها نیستم که زود ازدواج کنم!

سریع‌ترین مرد جهان در مصاحبه مفصل با روزنامه «تلگراف» حرف‌های جالبی همچون زمان ازدواجش، سوژه شدن در رسانه‌های انگلیس، رسیدن به سطح اسطوره‌هایی همچون محمدعلی کلی و... را مطرح کرده.

خبر ورزشی: يوسين بولت دونده جامائيكايي در آستانه المپيك ۲۰۱۶ ريودوژانيرو مصاحبه‌اي با روزنامه تلگراف انجام داده و از مسائل مختلفي صحبت كرد. سريع‌ترين مرد جهان در اين مصاحبه مفصل حرف‌هاي جالبي همچون زمان ازدواجش، سوژه شدن در رسانه‌هاي انگليس، رسيدن به سطح اسطوره‌هايي همچون محمدعلي كلي و... را مطرح كرده.

مي‌خواهم مثل كلي و مايكل جردن باشم

اولين صحبت‌هاي بولت به رؤياهاي آينده‌‌اش اختصاص داشت. او پيشرفت خود را محدود به مدال‌هاي المپيك نمي‌داند و هدفش جاودانه شدن است. بولت دوست دارد يك روز به درجه اعتبار اسطوره‌هايي همچون محمدعلي كلي و مايكل جردن برسد: «چيزي كه من هميشه مي‌خواهم اين است كه عالي باشم.» وقتي خبرنگار از او مي‌پرسد منظورت از عالي بودن چيست اين‌طور پاسخ مي‌دهد: «عالي بودن براي من يعني در خاطر ماندن. مردم هميشه درباره ورزش حرف مي‌زنند و من مي‌خواهم بخشي از اين گفت‌وگو باشم. منظورم را متوجه مي‌شويد؟ وقتي آنها از عالي‌ها حرف مي‌زنند، هميشه از محمدعلي كلي، مايكل جردن و پله مي‌گويند. من مي‌خواهم بخشي از اين مكالمه باشم تا آنها بگويند كلي، جردن، پله و بولت.»

المپيك ريو من را به اهدافم مي‌رساند

بولت با اينكه در حال حاضر جزو چهره‌هاي شناخته شده دنيا به حساب مي‌‌آيد اما به دنبال هدف والاتري است: «من هنوز هم در اذهان مردم هستم اما مي‌خواهم وقتي بازنشسته شدم آنقدر خوب بوده باشم كه من را فراموش نكنيد چون شما هرگز كلي را فراموش نمي‌كنيد. آنها واقعاً نام‌شان را در تاريخ ثبت كردند. اين همان چيزي است كه من مي‌خواهم و فكر مي‌كنم المپيك پيش‌رو من را در اين راه كمك خواهد كرد.»

اعتماد به نفس بيش از حد ندارم

او در ادامه درباره خودباوري و اعتماد به نفس بالايش گفت: «تنها چيزي كه موقع شروع مسابقه به خودم مي‌گويم اين است «گوش كن، گوش كن، گوش كن...» چون در آن لحظه اگر به چيز ديگري فكر كني آن وقت دچار اشتباه خواهي شد. من هرگز خودم را به چشم آدمي كه داراي اعتماد به نفس بيش از حد است نگاه نمي‌كنم. مربي من هميشه مي‌گويد تو به زمين مي‌روي كه برنده شوي اما هرگز به اين فكر نكن كه نمي‌تواني بازنده نباشي. او مي‌گويد وقتي به اين مسئله فكر كني آن وقت مرتكب اشتباه مي‌شوي. اعتماد به نفس من در اين است كه براي برنده شدن مسابقه مي‌دهم. هرگز به اين فكر نمي‌كنم كه «كسي نمي‌تواند من را شكست دهد.»

مشكلي با دادن تست دوپينگ ندارم

معمولاً براي قهرمانان رشته‌هاي ورزشي انفرادي هميشه شايعه دوپينگ وجود دارد. بولت با قاطعيت تمام مي‌گويد حاضر است چندين و چند بار تست دهد: «من مشكلي با دادن تست دوپينگ ندارم چون اصلاً بهتر است. به خاطر مي‌آورم در رقابت‌هاي جهاني ۲۰۱۵ پكن، هر روز از ما تست مي‌گرفتند. به من مي‌گفتند لازم نيست هر روز تست بدهي اما من اعتقاد داشتم آنها وظيفه‌شان را انجام مي‌دهند.»

فرهنگ جامائيكا با انگليس فرق دارد

يكي از حاشيه‌هاي افراد مشهور مسئله ازدواج‌شان است. بولت دو سالي است كه نامزد دارد اما وقتي كه درباره ازدواجش سخن به ميان مي‌آيد، به شوخي به رسانه‌هاي انگليسي كنايه مي‌زند: «به شما نمي‌گويم نامزدم چه كسي است چون وقتي از اينجا بيرون برويم حرف‌هاي زيادي زده خواهد شد و به نامزدم گفتم تو نمي‌تواني آنها را مديريت كني. به دليل اينكه من اطراف رسانه‌ها هستم و مي‌دانم شما چه افرادي هستيد، به خصوص رسانه‌هاي انگليسي (مي‌خندد). اينها واقعاً چشمان من را باز كردند. فرهنگ هر كشوري متفاوت است. در جامائيكا مردان و زنان محدود به بودن با يك نفر نيستند. من مطلع شدم در بريتانيا افراد مشهور به محض اينكه شناخته مي‌شوند مجبورند ازدواج كنند.»

روني زود ازدواج كرد

در اين لحظه خبرنگار مربوطه اسم وين روني را به زبان مي‌آورد و بولت نظرش را بيان مي‌كند: «بله مثل روني. روني خيلي جوان بود كه ازدواج كرد. همه فوتباليست‌هاي انگليسي وقتي به شهرت مي‌رسند مجبورند ازدواج كنند و به نظر من اين براي آنها ناعادلانه است. وقتي شما معروف مي‌شويد دختران زيادي هستند كه دوست دارند با تو باشند و ازدواج براي تو در سن ۲۱ سالگي مثل اين مي‌ماند كه زندگي نكرده باشي. براي تو سخت است تا با يك نفر باشي چون آنها هستند كه خودشان را به سمت تو مي‌كشانند.»

تا ۳۵ سالگي ازدواج نمي‌كنم

بولت براي اينكه خيال همه به خصوص رسانه‌هاي انگليسي را راحت كند مي‌گويد حالا حالاها به دنبال ازدواج نيست: «اين انتظارات شماست كه فكر مي‌كنيد به محض رسيدن به شهرت بايد تشكيل خانواده داد. هرچند براي من قابل احترام است اما من جامائيكايي هستم نه انگليسي. شما نمي‌توانيد من را با فرهنگ بريتانيا قضاوت كنيد. ما زندگي خودمان را مي‌كنيم و از آن لذت مي‌بريم. وقتي بزرگ‌تر شديم به ازدواج فكر مي‌كنيم اما فكر نمي‌كنم تا پيش از ۳۵ سالگي ازدواج كنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج