۳۵۵۱۸۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تسلیحات سایبری پنتاگون برای نبرد با داعش

وزارت دفاع ایالات متحده یک واحد عملیاتی ویژه را برای طراحی بدافزارها و سلاح‌های دیجیتالی که بتواند از آن‌ها برای به راه انداختن یک جنگ (البته از نوع دیجیتالی‌اش) علیه داعش استفاده کند، به راه انداخته است.

وب سایت برسام - وزارت دفاع ایالات متحده یک واحد عملیاتی ویژه را برای طراحی بدافزارها و سلاح‌های دیجیتالی که بتواند از آن‌ها برای به راه انداختن یک جنگ (البته از نوع دیجیتالی‌اش) علیه داعش استفاده کند، به راه انداخته است. این واحد در اصل با هدف سازمان‌دهی حملات آنلاین علیه داعش ایجاد شده بود، اما ظاهرا تا کنون ابزارها و مهارت‌های لازم برای پیروزی در چنین نبردی را در اختیار نداشته است. اما حالا، گروه جدیدی قرار است این مسئولیت را عهده‌دار شوند.

تسلیحات سایبری پنتاگون برای نبرد با داعش

گروهی که مسئولیت این جنگ فناورانه را بر عهده گرفته، گروه ضربت Ares نام دارد و قرار است در مرحله‌ی اول، تمرکز فعالیت‌های خود را صرفا به فعالیت در سوریه و عراق معطوف کند. ماموریت‌های احتمالی این گروه ضربت هم احتمالا مواردی مانند ایجاد اختلال در سامانه‌های دریافت و پرداخت‌های مالی این گروه تروریستی، نفوذ و از کار انداختن سیستم‌های گفتگوی آنلاین و آفلاین این گروه، رهگیری و سرقت اطلاعات و کاستن از حضور این گروه در فضای مجازی خواهد بود.

فعالیت‌های این گروه ضربت می‌تواند به کاهش تلفات غیرنظامی جنگ با داعش نیز کمک کند. زیرا گاهی اوقات، قطع کردن ارتباط یک پناهگاه تروریستی با بقیه‌ی واحدهای عملیاتی آن، می‌تواند به همان اندازه ثمربخش باشد که بمباران و تخریب آن پناهگاه. هرچند در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است این گروه در فعالیت‌های آفندی و پدافندی دیگری هم مانند رهگیری ماشین‌آلات نظامی، اختلال در سیستم‌های پروازی هواپیماها و خودروهای زرهی و نظایر آن به کار گرفته شود، اما در شرایط کنونی، تنها ماموریت آن تدارک حملات سایبری است.

امروز سوریه، فردا جهان!

هرچند پنتاگون صراحتا اعلام کرده که فعالیت این گروه به نبرد با گروه داعش در قلمرو سوریه و عراق محدود می‌شود، اما این تازه آغاز کار گروه ضربت Ares است. این گروه که نام خود را از خدای یونانی جنگ گرفته، به همان اندازه هم جنگجو است و قرار است در آینده‌ای نه چندان دور، مدیریت جنگ‌های سایبری و دیجیتال ارتش آمریکا در دیگر نقاط جهان را نیز به دست گیرد.

شکی در این نیست که جنگ‌های سایبری در آینده -و حتی امروز- نقش قابل توجهی در پیروزی یا شکست کشورها در جنگ‌های داخلی و خارجی دارد. حالا باید منتظر ماند و دید واکنش دیگر ارتش‌های جهان به برنامه‌ی گروه Ares چیست. به نظر شما آینده‌ی جنگ‌ها چه شکلی خواهد داشت؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج