جاباما
۳۵۵۴۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اسکورسیزی: کیارستمی نگاهم را تغییر داد

در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی که دو روز پیش (۱۵ ژوییه) در آمفی‌تئاتر «دانشکده هنرهای تجسمی» نیویورک برگزار شد، مارتین اسکورسیزی از چهره‌های سرشناسی بود که به روی صحنه آمد و دقایقی به تعریف خاطراتش از فیلمساز مولف و تحسین آثار او پرداخت.

وب‌سایت آی سینما: در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی که دو روز پیش (۱۵ ژوییه) در آمفی‌تئاتر «دانشکده هنرهای تجسمی» نیویورک برگزار شد، مارتین اسکورسیزی از چهره‌های سرشناسی بود که به روی صحنه آمد و دقایقی به تعریف خاطراتش از فیلمساز مولف و تحسین آثار او پرداخت.

اسکورسیزی در بخشی از سخنرانی خود به تاثیر مشابه سینمای نئورئالیستی ایتالیا و فیلم‌های عباس کیارستمی بر جهان‌بینی خود اشاره کرد و یادآور شد با تماشای کارهای فیلمساز نامدار ایران بود که نگاه امیدوارانه‌تری به زندگی پیدا کرد.

اسکورسیزی در ادامه صحبت‌های خود به خاطره اولین دیدار خود با کیارستمی اشاره می‌کند و معترف است تاثیری که سینمای نئورئالیستی ایتالیا با فیلم‌هایی مانند «دزد دوچرخه» و «واکسی» بر نگاه او به زندگی گذاشت، شش دهه بعد با تماشای فیلم‌های کیارستمی تکرار شد.

کارگردان برنده اسکار فیلم‌های کیارستمی را در عین سادگی، بسیار پیچیده توصیف می‌کند و می‌گوید همیشه دلش می‌خواسته با آدم‌هایی که در دنیای فیلم‌های کیارستمی به تصویر کشیده شده‌اند، وقت بگذراند.


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
اسکورسیزی: کیارستمی نگاهم را تغییر داد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج