۳۵۵۸۱۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

طوسی: خطایی نکردم اما گفتند بی‌اخلاقی نکن

دونده سرعت تیم ‌ملی دوومیدانی اظهار کرد در رقابت‌های جایزه بزرگ تهران هیچ خطایی مرتکب نشده است و پس از اعتراض به این مساله به او گفتند بی‌اخلاقی نکند.

خبرگزاری ایسنا: مریم طوسی درباره صحبت‌های مسئولان فدراسیون دوومیدانی اظهار کرد: بعد از آخرین مسابقه برای کسب سهمیه المپیک، شنیدم که مسئولان می‌گویند از طوسی راضی نبودیم و در حالی که همه امکانات را در اختیارش قرار دادیم، او اصلا به ورودی نزدیک نشد اما هیچ‌کس علتش را نمی پرسد.

طوسی ادامه داد: آغاز فصل را با رکورد ۲۳.۹۰ شروع کردم و به آینده امیدوارم هستم تا بتوانم هر روز بهتر از گذشته شوم. فدراسیون هم در مسابقه برون مرزی برای من تدارک دید. متاسفانه رقابت‌های ترکیه خیلی بد بود زیرا مسابقات در یکی از سردترین شهرهای ترکیه برگزار شد. نه تنها من بلکه همه بچه‌ها رکوردهای پایینی زدند. قزاقستان را می‌دانستم که مسابقات خوبی است چراکه همه رقبای قدرتمندم حضور داشتند. این فرصت خوبی برای کسب سهمیه المپیک بود. مسابقه ما شنبه و یکشنبه بود ولی به ما اعلام کردند جمعه پروازمان است. فکر کردم پرواز ساعت هشت صبح جمعه است در حالی که ساعت ۲۰ جمعه بود. فدراسیون اعلام کرد این شرایط ایده‌آل است. واقعا توریست هم برای تفریح این‌گونه مسافرت نمی‌رود چه برسد به ما که برای مسابقه دادن به ترکیه رفتیم. بامداد شنبه به هتل رسیدیم و هفت صبح برای حضور در مسابقه به استادیوم رفتیم. برخی از دوومیدانی‌کاران برای حضور در یک مسابقه در قزاقستان ماندند اما فدراسیون به من گفت نمی توانی در قزاقستان بمانی. به ایران بر گردد. آنجا برایت مسابقه می‌گذاریم.

او درباره رقابت‌های جایزه بزرگ تهران نیز خاطر نشان کرد: برای این رقابت‌ها خیلی تمرین کردم و آماده بودم. همه کسانی که در خط شروع همراه من بودند، آماتور بودند و حتی برخی از آنها تا به حال از تخته استارت استفاده نکرده بودند. طبیعی است که عکس العمل من با آنها متفاوت‌تر و سریع‌تر است. خیلی زودتر از بقیه شروع کردم اما مسابقه متوقف شد و داور به من کارت قرمز داد. اصرار کردم که خطایی انجام ندادم و در آخر به من گفتند بی‌اخلاقی نکن! من هم به احترام یکی از مسئولان برگزاری مسابقه، در دوی ۱۰۰ متر هم شرکت کردم. بعد از اعلام خطا به داوران گفتم که با سرنوشت من بازی کردید و فقط اشک ریختم. فیلم مسابقه هم توسط یکی از تماشاگران به دستم رسید.

طوسی در ادامه افزود: از من که گذشت ولی می‌خواهم بدانم امکاناتی که به من دادند چیست؟ در این مدت ۸۰۰ هزار تومان از فدراسیون گرفتم و باقی هزینه‌ها را خودم پرداخت کردم. در آن زمان هیچ مصاحبه‌ای انجام ندادم و اعتراضی نکردم. نه این که راضی باشم بلکه خواستم از حاشیه دوری کنم. الان با این وضعیت روبرو شدم و همه مسئولان می‌گویند طوسی اصلا سهمیه نمی‌گرفت. این در حالی است که ابتدا به من گفتند همه چیز به رکورد رقابت‌های آغاز فصل دارد و اگر نزدیک رکورد ورودی باشد، جزو شانس‌ها محسوب می‌شوی. در این رقابت‌ها رکورد ۲۳.۹۰ زدم در حالی که ورودی ۲۳.۲۰ است. بنابراین به ورودی نزدیک بودم.

دونده سرعتی تیم ‌ملی دوومیدانی با بیان این که هیچ‌گاه برای پول کار نکرده است، در ادامه گفت: تمام هزینه‌ها را خودم انجام دادم و حتی مصدوم هم که شدم، خودم کارهایم را انجام دادم. مصدومیت تقصیر من نبود و به دلیل تمرینات مربی‌ام صورت گرفت. پارسال چند مسابقه را خودم انصراف دادم. هیچ‌گاه به دنبال پول نبودم و به خاطر تفریح به هیچ مسابقه‌ای نرفتم چراکه نخواستم نام ایران را زیر سوال ببرم. با این حال همیشه پشت سرمان حرف است. هیچ کدام از این موضوع ها بهانه نیست ولی اینکه گفته می‌شود همه امکانات در اختیار طوسی بود را قبول ندارم. در قزاقستان همه با مربی اختصاصی آمده بودند ولی من فقط یک اردوی بیست روزه داشتم که برای همه برگزار شد. در تیم ‌ملی پسران، افرادی اعزام می‌شدند که اصلا شانس کسب سهمیه المپیک نبودند. چرا دختران چنین برخوردی نمی شود؟

دونده سرعتی تیم ‌ملی دوومیدانی درباره شرایط فعلی‌اش نیز گفت: اگر این شرایط ادامه‌ دار باشد، نه تنها من بلکه کل بچه‌ها به نقطه صفر برمی‌گردند و زحمات همه بر باد می‌رود. نمی توانیم خودمان را گول بزنیم و باید بدانیم برای بالا رفتن یک پرچم، باید همه دست به دست هم بدهند.

مریم طوسی در پایان گفت: اکنون مربی ندارم و اگر شرایط این‌گونه باشد، از این به بعد کاملا عادی کار می‌کنم چراکه این گونه کار کردن فقط ضایع کردن خودمان است. بعد از ۱۲ سال که عضو تیم ‌ملی هستم، الان دستانم خالی است و فقط افتخارات گذشته برایم باقی‌ مانده است. فقط مدال‌ها را دارم و اگر دوومیدانی را کنار بگذارم، باید به دنبال کار بگردم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج