۳۵۵۸۳۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

امکان ریشه‌کن شدن ایدز تا ۲۰۳۰

نزدیک به ۱۸ هزار پژوهشگر، فعال مدنی و سیاستمدار در کنفرانس جهانی ایدز در دوربان آفریقای جنوبی گرد آمدند تا درباره امکان ریشه‌کن کردن ایدز در جهان تبادل نظر کنند.

خبرگزاری ایسنا: نزدیک به ۱۸ هزار پژوهشگر، فعال مدنی و سیاستمدار در کنفرانس جهانی ایدز در دوربان آفریقای جنوبی گرد آمدند تا درباره امکان ریشه‌کن کردن ایدز در جهان تبادل نظر کنند.

کارشناسان به آماری امیدبخش در این زمینه اشاره می‌کنند.

نزدیک به هفت میلیون نفر در آفریقای جنوبی آلوده به ویروس HIV هستند. در هیچ‌ کجای دنیا آمار مبتلایان به این ویروس به این اندازه نیست. برنامه سازمان ملل متحد برای مقابله با ایدز UNAIDS تخمین می‌زند که در آفریقای جنوبی از هر پنج بزرگسال یک نفر به این ویروس مبتلاست. اکنون گفته می‌شود که در زمینه مبارزه با ایدز پیشرفت‌های بسیاری حاصل شده است.

به گفته "ان‌تسیکی ام‌پولو"، عضو یکی از سازمان‌های کمک‌رسانی آفریقای جنوبی تا سال ۲۰۰۰ آمار ایدز در آن‌جا پنهان نگه داشته می‌شد و داروهای مورد نیاز بیماران در اختیارشان قرار داده نمی‌شد.

به گزارش دویچه‌وله، جمهوری آفریقای جنوبی نه تنها مبارزه با ایدز را در برنامه خود قرار داده بلکه به گفته سازمان ملل به یکی از پیشتازان این برنامه تبدیل شده است. با این همه "ساندیله ام‌سیمانگو" مددکار خیابانی در این باره می‌گوید که خوش‌بینی زیاد نباید باعث شود بر واقعیت‌چشم ببندیم: گاه سر و کارمان به مراکز درمانی‌ای می‌افتد که در آن‌ها هیچ دارویی یافت نمی‌شود. یا باید به بیماران رسیدگی کنیم، اما از دستکش و تجهیزات لازم خبری نیست.

این مددکار می‌خواهد شرکت‌کنندگان در کنفرانس دوربان را متوجه این واقعیت کند که با وجود تمجیدهایی که از مبارزه با ایدز در آفریقای جنوبی می‌شود، وضعیت در این کشور در مجموع رضایت‌بخش نیست. او می‌گوید تصویری که وزیر بهداشت این کشور از وضعیت آفریقای جنوبی به دنیا می‌دهد، با واقعیت انطباق ندارد.

آمار به طور مشخص می‌گویند که هفت میلیون نفر اچ آی وی مثبت در آفریقای جنوبی وجود دارند و روزانه نزدیک به ۱۰۰۰ نفر به آن‌ها اضافه می‌شود. این ارقام هولناک‌اند. در مقابل باید این را نیز در نظر داشت که آفریقای جنوبی کشوری است که دولت به هزینه خود، داروهای ضد ویروس را در اختیار نیمی از بیماران قرار می‌دهد.

اما ان‌تسیکی ام‌پولو، عضو یکی از سازمان‌های کمک‌رسانی آفریقای جنوبی می‌گوید که این‌ اقدامات کافی نیست. به گفته او در محلات حاشیه‌ شهرها که بیشتر ساکنان آن فقیر و غیر سفیدپوست هستند، دارو و مددیار به اندازه کافی وجود ندارد. او از کنفرانس دوربان می‌خواهد که به فکر ایجاد شرایطی باشند که همه بیماران به اندازه کافی به امکانات درمانی دسترسی داشته باشند، بخصوص که داروهای ارزان و قابل پرداخت برای همه موجود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج