۳۵۵۸۵۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تحقق رؤیای اینترنت رایگان با اوترنت

این روزها در خبرهای مختلف از پروژه‌ای به نام اوترنت (Outernet) بسیار یاد می‌شود. در این پروژه صدها ماهواره مینیاتوری در پایین‌ترین لایه فضای اطراف زمین به نام لئو (LEO) قرار خواهند گرفت.

روزنامه شرق: این روزها در خبرهای مختلف از پروژه‌ای به نام اوترنت (Outernet) بسیار یاد می‌شود. در این پروژه صدها ماهواره مینیاتوری در پایین‌ترین لایه فضای اطراف زمین به نام لئو (LEO) قرار خواهند گرفت.
تحقق رؤیای اینترنت رایگان با اوترنت
درحال‌حاضر بسیاری از مردم جهان برای استفاده از اینترنت مجبور به پرداخت هزینه هستند ولی قرار است این پروژه، اینترنت را به‌صورت رایگان در اختیار همگان قرار دهد. یکی از اهداف اوترنت، ارسال رایگان و در دسترس قراردادن دانش‌نامه‌هایی مانند ویکی‌پدیا در اختیار همه مردم بدون محدودیت است. همچنین اطلاعاتی مانند حوادث غیرمترقبه و آب‌وهوا مرتب در آن به‌روزرسانی می‌شود.
درصورتی‌که این پروژه به مراحل نهایی خود رسیده و تکمیل شود، ضرر بسیار زیادی به شرکت‌های مخابراتی وارد خواهد شد. به همین علت آنها اعلام کرده‌اند که ما تمام تلاش خود را برای متوقف‌کردن پیشرفت این پروژه خواهیم کرد. براساس آمار ارائه‌شده، تنها ٤٠ درصد از مردم دنیا می‌توانند از زیرساخت‌های اینترنتی استفاده‌ کنند. دلیل این موضوع گسترش‌یافتن فناوری اینترنت وای‌فای است. به علت وجود این فناوری، بسیاری از کشورها دیگر تمایلی به بهبود زیرساخت‌های ارائه اینترنت خود ندارند.

سازمان هوافضای انگلیس (UK Space Agency) در زمان تکمیل پروژه آسترو پی (Astro Pi) متوجه ایده اوترنت شد. آسترو پی پروژه‌ای برای تکمیل ماهواره‌های کیوب‌ست بود که سازمان‌هایی مانند هوافضای انگلیس، دفاع و فضای ایرباس (Airbus Defense And Space) که سازمان هوافضا و صنایع جنگ‌افزاری اروپاست و بخش تحقیقات فضایی و ماهواره دانشگاه سوری (Surrey) انگلستان روی آن کار می‌کردند. در این پروژه ماژول‌هایی برای آزمایش و تقویت کاری ماهواره کیوب‌ست به آن اضافه شده بود. سازمان فضایی انگلستان برای تولید این ماهواره‌ها با شرکت کلاید اسپیس (Clyde Space) در اسکاتلند همکاری می‌کرد.

همچنین شرکت آرکس پکس (Arx Pax) با ناسا قراردادی امضا کرده است تا در ساخت فناوری «tractor beam» به آنها کمک کند. فناوری مذکور نوعی فناوری است که در فیلم «پیشتازان فضا» برای بلندکردن فضاپیماها و حرکت‌دادن آنها استفاده می‌شد. پس از اجرائی‌شدن این پروژه، کاربران می‌توانند به‌طور رایگان از اینترنت بدون‌سانسور روی ابزارهای هوشمند خود استفاده کنند.
کاربرانی که می‌خواهند در مصارف خانگی از اینترنت رایگان اوترنت استفاده کنند با استفاده از دیش‌های خود می‌توانند امواج ارسالی را دریافت کنند. در غیر این صورت نیاز به خرید دستگاهی با نام لنترن (Lantern) دارند تا به کمک آن امواج ارسالی را دریافت کنند. هزینه این دستگاه در منابع مختلف از ٢٥ تا ٢٠٠ دلار متغیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج