جاباما
۳۵۵۸۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بازرسی کیفی هواپیماها با پهپاد

اصولا شرکت‌های هواپیمایی چندان از پهپاد‌ها استقبال نمی‌کنند اما ظاهرا شرکت ایرباس از این قاعده مستثنی شده. این شرکت فعال در حوزه حمل و نقل هوایی در حال آزمایش و بررسی پهپادها و قابلیت‌ آنها برای بررسی‌های کیفی هواپیماها پیش از تحویل به مشتریان است.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: اصولا شرکت‌های هواپیمایی چندان از پهپاد‌ها استقبال نمی‌کنند اما ظاهرا شرکت ایرباس از این قاعده مستثنی شده. این شرکت فعال در حوزه حمل و نقل هوایی در حال آزمایش و بررسی پهپادها و قابلیت‌ آنها برای بررسی‌های کیفی هواپیماها پیش از تحویل به مشتریان است.
بازرسی کیفی هواپیماها با پهپاد

پیش از این بازرسان کیفی ایرباس باید خود بخش‌های بالایی هواپیما را می‌دیدند و متوجه می‌شدند که آیا نقص، خراش یا فرورفتگی در بدنه وجود دارد یا نه. این فرایند بسیار دشوار بود و چیزی حدود ۲ ساعت طول می‌کشید. حال با استفاده از پهپاد طبق آنچه ایرباس نشان داده این فرایند در حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

ایرباس برای ساخت یک پهپاد فالکون ۸ با شرکت AscTec همکاری می‌کند، پهپادهایی که در آن‌ها از دوربین‌های RealSencse شرکت اینتل استفاده می‌شود. این دوربین‌ها ۴۲ مگاپیکسلی‌اند و برای ضبط داده‌های لازم به کار می‌روند. پهپادها در یک مسیر مشخص و از پیش تعیین شده پرواز می‌کنند و در آن مسیر از بدنه هواپیما عکس می‌گیرند. اگر لازم باشد از یک نفر برای کنترل دستی پهپاد‌ هم استفاده می‌شود.

این سیستم در هواپیماهای Airbus A330 و A350 تست شده و احتمالا در سال آینده برای همه هواپیماهای ایرباس استفاده خواهد شد. در ادامه می‌توانید ویدیویی مربوط به این پهپادها و شکل استفاده‌شان برای بازرسی هواپیماها را ببینید:

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
بازرسی کیفی هواپیماها با پهپاد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج