جاباما
۳۵۵۸۹۶
۴ نظر
۵۱۰۲
۴ نظر
۵۱۰۲
پ

خشن ترین شخصیت های بازی‌های ویدئویی

در هر سبک و بازی ای شخصیت ها، نقش مهمی دارند. شاید گاهی داستان خوبی وجود نداشته باشد اما شخصیت ها برایتان جذاب باشند. این مورد در سبک مبارزه ای بسیار دیده شده است چون کمترکسی از یک بازی مبارزه ای انتظار دارد که داستانی پرپیچ و خم و گیرا برایش تعریف کند.

هفته نامه همشهری جوان - میلاد تیرداد: در هر سبک و بازی ای شخصیت ها، نقش مهمی دارند. شاید گاهی داستان خوبی وجود نداشته باشد اما شخصیت ها برایتان جذاب باشند. این مورد در سبک مبارزه ای بسیار دیده شده است چون کمترکسی از یک بازی مبارزه ای انتظار دارد که داستانی پرپیچ و خم و گیرا برایش تعریف کند.
بیشتر بازی های این سبک داستان هایی کوتاه و چندخطی و کلیشه ای داشتند. چندین مبارز در همین داستان کوتاه و نه چندان عمیق جا گرفته بودند؛ جایی که هر مبارز پیشینه، انگیزه و هدف خود را دارد و نیاز دارد که هرچه بیشتر پرداخت شود تا برای مخاطب باورپذیرتر و جذاب تر باشد.

در این بازی ها به خاطر سبک های متفاوت در مبارزه هر شخصیت، کاراکترها معمولا پیشینه جالبی داشتند که حداقل سبک مبارزه شان را توجیه کند اما دلیل استفاده ما از افعال ماضی این است که به مرور زمان این وجه از بازی ها بسیار پیشرفت کرده و امروزه حتی داستان های جذابی دارند.

نهمین شماره مرتال کامبت (Mortal Kombat) که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد، داستان بسیار جالبی داشت و نظر منتقدان را به خوبی جلب کرد. این شماره، از عناوین پیشرو در تعریف داستان هایی فراتر از استانداردهای رایج این ژانر بود که به خوبی راهش را در نسخه بعد یعنی Mortal Kombat Xادامه داد و حالا دیگر همه از داستان سری مرتال کامبت انتظارات بسیاری دارند. جدا از شخصیت های انحصاری و محبوب این دسته از بازی ها، شخصیت هایی از فیلم ها و بازی های دیگر نیز مهمان مبارزات این سبک شده اند. حتی بعضی از عناوین فایتینگ (همان سبک مبارزه ای) مانند injustice و Marvelv. S Capcom کاملا با شخصیت های قرضی از فیلم ها و بازی های دیگر سبک ها شناخته شده اند. با ما همراه باشید تا چند نفر از شخصیت های محبوب این سبک را بیشتر بشناسید.

خشن ترین شخصیت های بازی‌های ویدئویی
اسکورپیون (Scorpion)

هانزوهاساشی ملقب به اسکورپیون، از شخصیت های قدیمی و بسیار محبوب گیم است که بسیاری گیم را با او و دشمن دیرینه اش ساب زیرو (sub zero) می شناسند؛ مبارزی چابک و قدرتمند که از اولین شماره مرتال کامبت و سال 1992 در این سری حضور دارد. او یک نینجای نامرده یا اصطلاحا undead (حالتی مثل زامبی که بین مرگ و زندگی است) است که به دنبال گرفتن انتقام مرگ خودش از ساب زیرو است.

او در earthrealm متولد شده و در netherrealm پس از مرگش دوباره زنده شد و اصلیت ژاپنی دارد. سبک های مبارزه او شامل moifah، pigua، hapkido و ninjustu است و اسلحه هایی که در این سری به دست گرفته شامل ninjato، kunai و تبر و قداره (نوعی شمشیر پهن و کوتاه) هستند.
خشن ترین شخصیت های بازی‌های ویدئویی
ساب زیرو (sub zero)

ساب زیرو تنها شخصیت مرتال کامبت است که در تمامی نسخه های اصلی سری حضور دارد. ساب زیروی اصلی که bihan نام دارد در گیرودار اتفاقات نسخه الو کشته می شود و بعدها به صورت نوب سایبوت (Noob saibot) که یکی دیگر از شخصیت های مرتال کامبت است به سری باز می گردد و با برادر جوان تر خود جایگزین می شود که او همچنان به اسم ساب زیرو شناخته می شود.

او توانایی کنترل یخ در فرم های مختلف را دارد و حتی می تواند از یخ اسلحه بسازد یا دشمنانش را برای مدت کوتاهی فریز کند. ساب زیرو در earthrealm متولد شده و اصلیت چینی دارد. سبک های مبارزه او کاراته شوتوکان (Shotokan) و dragon kungfu است و اسلحه هایش عصای سلطنتی یخی و kori blade است.
خشن ترین شخصیت های بازی‌های ویدئویی
جین کازاما (Jin Kazama)

طرفدارهای سری تکن (Tekken) به خوبی جین را می شناسند؛ پسر کازویا میشیما و نوه هیهاچی میشیما که مهارت فوق العاده ای در فنون رزمی و مخصوصا کاراته پیشرفته میشیما که بر پایه سبک شیتو ریو (shito ryu) است، دارد و زیر نظر پدربزرگش تمرین کرده است. هدف او رسیدن به قهرمانی مسابقات پادشاهی مشت آهنین بود.

جین در کنار تعلیمات پدربزرگ، فنون مخصوص به خودش را نیز دارد. جین به دنبال انتقام مرگ مادرش Jun Kazama است. هنگام مسابقات معلوم می شود که هیهاچی برای به دست آوردن ژن به نوه اش خیانت کند.
خشن ترین شخصیت های بازی‌های ویدئویی
کازویا میشیما (Kazuya Mishima)

کازویا از شخصیت های قدیم تکن است و از سال 1994 و اولین شماره تکن وارد این سری شد. او پسر هیهاچی میشیماست. وی در نسخه اولیه می خواهد از پدرش انتقام بگیرد چون پدرش سال ها پیش او را از صخره ای به پایین پرت کرده و برایش پدری نکرده بود! با پیروزی او مقابل پدر مشخص شد که چندان فرقی با پدرش ندارد و به یکی از ضدقهرمان های تکن تبدیل شد.

حاصل ازدواج اون و جون کازاما پسری به نام جین شد که قهرمان اصلی سری است و بلای جان پدر و پدربزرگ. کازویا ناقل ژن شیطانی است که به جین هم رسیده است.
خشن ترین شخصیت های بازی‌های ویدئویی
ریو (Ryu)

مبارز قدیمی و سفیدپوش استریت فایتر (street fighter Y) کسی که از سال 1987 و با اولین شماره استریت فایتر متولد شد. او متولد ژاپن است و اصالتا نیز ژاپنی است. سبک مبارزه اش کاراته کیوکوشین است و باهادو کن (یکی از فنون ریو در بازی هایش) خاطره های بسیاری ساخته است. قهرمان اصلی سری استریت فایتر است و با رفیق شفیقش کن (Ken) به سفر و تمرین می پردازد. ریوی شیطانی حالت دوم اوست. او در انیمیشن ها و بازی های مختلفی مهمان بوده است.
خشن ترین شخصیت های بازی‌های ویدئویی
آکوما (Akuma)

اولین بار در Super Street Fighter II Turbo حضور یافت و اسمش به معنی شیطان در زبان ژاپنی است. در ژاپن او را به نام گوکی (Gouki) به معنی شیطان بزرگ هم می شناسند. او در اولین حضورش یک کاراکتر مخفی بود. در خط داستانی استریت فایتر، اون برادر کوچک تر گوکن (Gouken) استاد ریو و کن است و سبک مبارزه اش Ansatsuken نام دارد و بر پایه کاراته و kempo است.
خشن ترین شخصیت های بازی‌های ویدئویی
ناروتو (Naruto)

اگر اهل انیمه و مانگاهای ژاپنی باشید با ناروتو آشنایی دارید اما این پسر مبارز فقط در انیمه ها نمانده و حضور پررنگی هم در بازی های مبارزه ای دارد. نام کامل او Naruto uzumaki است. ناروتو، یک قهرمان ساده و کوچک است و نه یک ابرقهرمان بی اشتباه. شجاعت و حماقت را با هم دارد، با این حال در مواقعی نشان داده که یک رهبر قابل اعتماد است. ناروتو پس از حمله روباه شیطانی نه دم طی اتفاقاتی رهبر دهکده خود یعنی Konohagakure می شود.
خشن ترین شخصیت های بازی‌های ویدئویی
ساسوکه (sasuke)

ساسوکه یکی از بازماندگان اوچیهاهاست. اوچیها یک اتحاد قدرتمند اما بدنام از نینجاهاست که با دهکده Konohagakure متحد بودند. البته تا قبل از اینکه برادر بزرگ ساسوکه یعنی ایتاچی افراد اوچیها را قتل عام کند. زندگی سخت و انگیزه های انتقامی ساسوکه از برادرش او را نسبت به روابط انسانی سرد و بی تفاوت کرده است. ساسوکه رقیب ناروتو در سری انیمه ها و بازی ها محسوب می شود.
خشن ترین شخصیت های بازی‌های ویدئویی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahmoodbayat

      واقعاانتخاباعالی بودن مخصوصاjin kazama

    • سجاد

      قطعا کریتوس رو فراموش کردید

    • بدون نام

      چه الکی

    • amin

      همش عالی بود مثل ریو و جین ام واقعن سبک ساب زیرو کاراته است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج