۳۵۵۹۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سرنوشت نامعلوم لباس‌های تئاتری

منیره ملکی با انتقاد از بی‌تفاوتی اعضای انجمن طراحان لباس نسبت به وضعیت آرشیو این مجموعه گفت: بسیاری از لباس‌های آماده شده برای نمایش‌ها معلوم نیست به چه سرانجامی دچار می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: منیره ملکی با انتقاد از بی‌تفاوتی اعضای انجمن طراحان لباس نسبت به وضعیت آرشیو این مجموعه گفت: بسیاری از لباس‌های آماده شده برای نمایش‌ها معلوم نیست به چه سرانجامی دچار می‌شوند.

سرنوشت نامعلوم لباس‌های تئاتری

این طراح لباس با اشاره به صحبت‌هایی که با مدیرکل اسبق اداره هنرهای نمایشی (حسین طاهری) درباره‌ِ وضعیت آرشیو لباس تئاتر داشته است، بیان کرد:‌ در روزهای ابتدایی مدیریت مدیر کل فعلی هنرهای نمایشی (مهدی شفیعی) هم صحبت‌هایم را دوباره مطرح کردم مبنی بر اینکه طرحی برای ارتقای سطح آرشیو لباس تئاتر آماده کرده‌ام که مسیر هدفمندی رادر پی دارد تا وضعیت لباس‌های طراحی شده برای نمایش‌ها از حالت دپوی صرف بیرون آید.

ملکی با بیان اینکه مهدی شفیعی از این طرح استقبال کرده است، افزود :‌برای پیگیری و اجرایی کردن موضوع آن‌ را در انجمن طراحان لباس تئاتر مطرح کردم، اما به جز خانم‌ها شعبانی و نجیبی کس دیگری استقبال نکرد و بسیاری از همکارانم مثل همیشه سکوت کردند من هم وقتی دیدم حتی خود طراحان این انجمن استقبال نمی‌کنند دیگر ماجرا را پیگری نکردم.

وی با بیان اینکه این طرح به ابتکار خودش آماده شده است، گفت:‌ مسئله‌ی اصلی اینجاست که فقط موافقت مسئولان کافی نیست و باید طرحی هم وجود داشته باشد که من آن را آماده داشتم و قرار بود کار بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام شود، اما استقبال نکردن همکاران من در انجمن طراحان لباس کار را سخت کرد، چون اصولا در چنین مواردی باید یک طرح به بحث گذاشته شود تا پس از اعلام نظرات مختلف آن را به بهترین شکل ارتقا داد.

این مدرس دانشگاه و عضو انجام طراحان لباس درباره میزان بودجه‌ای که برا ی اجرای طرح او لازم است، توضیح داد :‌بودجه زیادی لازم نیست، اما باید رقمی تامین شود چون به هر حال علاوه بر پرداخت دستمزد به تیمی که این کار را نجام می‌دهد، امکاناتی هم لازم است تا آرشیو به سطح استاندارد برسد و آماده شدن چنین آرشیوی در نهایت به هر شکلی که اتفاق بیفتد به نفع تئاتری‌هاست و در صرفه‌جویی گروه‌های نمایشی کمک می کند.

ملکی در پایان با بیان اینکه در آخرین کار تئاتری سنگینی که در نمایش پری صابری داشته، هزینه زیادی برای پارچه، دوخت و تیم طراح انجام دهند شده و مشخص هم نیست که در این مواقع چه بلایی سر لباس‌های آماده شده می‌آید، ابراز امیدواری کرد که اعضای انجمن خانه تئاتر با بی‌تفاوتی به این جریان نگاه نکنند و برای پیگری موضوع و انجام یک کار مثبت و موفق همراهی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج