۳۵۵۹۸۶
۲ نظر
۵۲۴۲
۲ نظر
۵۲۴۲
پ

۱۰ ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

من یکی از کاربران اندروید هستم و تقریبا ۷ سال است که گوشی های اندروید استفاده می کنم. در این مطلب میخواهم اندروید و ios را از چند نظر با هم مقایسه کنم...

وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: من یکی از کاربران اندروید هستم و تقریبا ۷ سال است که گوشی های اندروید استفاده می کنم. این بخاطر بی اعتمادی به گوگل یا دوست نداشتن اپل نبود چون همیشه دوست داشتم گوشی جدیدی که میخرم آیفون باشد تا تفاوت را تجربه کنم.

بالاخره آخرین گوشی که خریدم آیفون بود. مدل آیفون ۶٫ شاید آخرین مدل نباشد ولی آخرین ورژن iOS روی آن نصب است.با خرید این گوشی فرصتی پیش آمد تا بتوانم مقایسه ای بین اندروید و iOS داشته باشم. تا جایی که می توانم از برنامه های مشخصی مثل Siri در مقابل Google Now، کمبود کاستوم لانچر (custom launcher) و… دوری می کنم اما در عوض بیشتر توجهم را روی سردرگمی هایی که هنگام استفاده از iOS در من ایجاد می شود و تمام چیزهای کوچکی که به نظر من اندروید بهتر می توانست انجام دهد متمرکز می کنم.

روشنایی (Brightness) و صدا (Volume)

اولین گله من از iOS شاید خیلی ناچیز باشد اما یکی از همان چیزهای کوچکی است که هر چه بیشتر با آن مواجه می شوید بیشتر شما را خشمگین می کند.

10 ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

در اندروید برای تنظیم صدا و روشنایی فقط کافی است با ضربه زدن روی اسلایدر میزان روشنایی و صدا را کم یا زیاد کنید. اما در iOS حتما باید روی اسلایدر بکشید تا میزان صدا و روشنایی تنظیم شود و این کار وقت بیشتری نسبت به اندروید می گیرد.


دکمه برگشت به عقب (Back Button)

خیلی ها را دیدم که پس از مدتی استفاده iOS دوباره به اندروید برگشته اند و به عقیده آن ها دکمه برگشت به عقب در اندروید یک نعمت خدادادی است. iOS هم مشخصه ای در قسمت چپ بالای صفحه دارد که با استفاده از آن می توانید در برنامه ای باز کرده اید یک صفحه به عقب برگردید.

10 ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

اما اگر هر بار مجبور باشید که برای برگشت به عقب روی دکمه بالای صفحه ضربه بزنید ممکن است خسته شوید یا شاید گوشی از دستتان بیفتد و آسیب ببیند. به علاوه یک گزینه Reachability هم در iOS هست که باز هم بیشتر از دکمه برگشت به عقب اندروید زمان می برد.


ناخوشایند بودن Spotlight Search در iOS

در گوشی های اندروید می توان بهترین تجربه جستجو را داشت. اما نکته منفی که در iOS هست این است که از اپلیکیشن Bing برای جستجوی Spotlight Search به صورت پیش فرض استفاده کرده است. در جستجوی iOS با استفاده از Safari برای جستجوی گوگل هر سرچی که انجام می دهید نتایج نامربوطی از سیری، برنامه هایی که نصب کرده اید، برنامه هایی که می خواهید نصب کنید نشان می دهد و در آخر هر کدام لینکی برای سرچ در وب می آورد که با زدن روی لینک یک اپلیکیشن متفاوت باز می شود.

10 ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

البته می توانید در تنظیمات، پیشنهادات سیری را غیر فعال کنید ولی با این کار تنها قسمتی از به هم ریختگی ها در سرچ حل می شود نه تمام آن.


می توان در iOS تنظیمات را تغییر داد اما نمیتوان به آسانی به آن ها دسترسی پیدا کرد

Control Center در iOS مشابه منوی Quick Settings در اندروید است.همان قسمتی که برای تغییرات سریع به آن ها رجوع می کنید.

10 ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

اگر در اندروید می خواهید تنظیمات سریعی را انجام دهید به عنوان مثال می خواهید به یک وای فای دیگر وصل شوید به جای این که فقط وای فای را خاموش کنید می توانید چنین تنظیمات سریعی را در یک منوی کوچک بیاورید و فقط با یک ضربه به تمام تنظیمات دسترسی پیدا کنید. اما در iOS حتما باید به صفحه هوم بروید و گزینه Settings را در صفحه پیدا کنید سپس آنقدر جستجو کنید تا بتوانید تنظیمات مورد نظر خود را بیابید.


نمی دانم مدل موبایلی که دارم چیست

این شکایت بیشتر در مورد گوشی های آیفون می شود تا گوشی های اندروید. هنگامی که این گوشی برایم فرستاده شد نمی دانستم مدل آن آبفون ۵ است یا ۶ یا ۶s. سعی کردم این ابهام را رفع کنم اما هیچ جای گوشی چیزی درمورد اطلاعات مدل گوشی بدست نیاوردم.

10 ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

درسته که شماره های مدل هستند ولی هیچ چیزی درمورد نام آن یافت نمی شود. برای پیدا کردن مدل گوشی باید حتما سری به جستجوی اینترنت زد اما چرا باید اینگونه باشد و چرا مثل گوشی های اندروید در خود گوشی یافت نمی شود.


نمی توان تمام اطلاعات برنامه ها را حذف کرد

گاهی اوقات برنامه ها و اطلاعات موجود در آن ها فضای زیادی را اشغال می کنند و مشکلاتی در گوشی ایجاد می کنند. وقتی این مشکل در اندروید پیش می آید می توان به راحتی وارد App info شده و اطلاعات برنامه را به طور کامل حذف کرد. یا این که می توان برنامه را uninstall کرد تا تمام اطلاعات حذف شده و دوباره نصب کنید.

10 ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

اما در آیفون uninstall واقعی وجود ندارد و اطلاعات برنامه ها جایی در گوشی باقی مانده و پس از مدتی مشکل ایجاد می کنند. برای این که کاملا همه چیز حذف شود مجبورید تمام بکآپ های iCloudرا حذف کرده و factory reset کنید. که کمتر کسی دست به چنین کاری می زند.


پیچیدگی پس گرفتن مبلغ خریدهای انجام شده یا همان App Refunds در آیفون

10 ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

این کار در اندروید بسیار ساده است. فقط کافی است به صفحه Play Store بروید و گزینه Refund را بزنید. اما در App Store هیچ راه ساده ای برای Refund وجود ندارد و برای این کار باید وارد یک وب سایت دیگر شوید و این کار را انجام دهید.یا این که به جستجوی منوها در آیتونز برای مک بپردازید. این کار درست مثل این می ماند که برای پس دادن شیر فاسد به دفاتر امنیتی شرکت های بزرگ بروید.


نمی توان برنامه ها را از روی صفحه مخفی کرد

10 ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

حتی اگر به اندروید عادت نداشتم هم دلم می خواست صفحه موبایلم خالی از منوها باشد و این که نمی توانم آن ها را از روی صفحه بردارم کمی آزار دهنده است. جدا از عقیده شخصی خودم فکر می کنم این مسئله برای خیلی ها ناراحت کننده باشد. البته در iOS ۱۰ امکان مخفی کردن منوها از روی صفحه به استثناء Photos، Settings، App Store و Messages وجود دارد.


۵ عملکرد با یک دکمه

دکمه هوم در آیفون همه کاره است به حدی که ما را دچار سردرگمی می کند. با یک فشار کوچک وارد صفحه هوم می شود، با یک فشار طولانی Siri باز می شود، دو بار فشار برنامه هایی که اخیرا باز کرده اید را نمایش می دهد، سه بار فشار میانبرها را راه اندازی می کند، دوبار لمس دسترسی صفحه را آسان می کند. این همه کارایی برای یک دکمه کوچک خیلی زیاد است.

10 ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

اصلا درک نمی کنم آن هایی که می گویند استفاده از iOS خیلی راحت تر از اندروید است چه نکته آسانی در ۵ کارایی مختلف برای یک دکمه می بینند. اگر بخواهیم با اندروید مقایسه کنیم دکمه back اندروید یا دکمه بازگشت به صفحه اصلی خیلی راحت تر از این دکمه ۵ وظیفه ای است.

از همه بدتر فیزیکی بودن دکمه هوم است که باید روی آن کلیک شود. البته بیشتر گوشی های آیفون یک دکمه هوم روی صفحه هم دارند. فکرش را بکنید: می خواهید اپلیکیشن را باز کنید روی آیکونه ضربه می زنید. می خواهید اپلیکیشن را ببندید روی دکمه هوم داخل صفحه ضربه می زنید. ضربه ضربه ضربه. اما هنگامی که می خواهید به صفحه هوم برگردید دکمه هوم را فشار می دهید. این یک سردرگمی و تجربه ای ناسازگار است.


Safari تنها مرورگر آیفون

اپل از چیزی به نام UIWebView برای ارائه صفحات در Safari استفاده کرده است و این خوب و سریع است و مواردی که می خواهید را برایتان نمایش می دهد اما مشکل این جاست که حتی مرورگرهایی چون گوگل کروم Google Chrome هم باید از UIWebView برای نمایش صفحات و جستجوها استفاده کنند. و این بدین معنی است که با نصب مرورگرهای دیگر در آیفون بهره زیادی از آن ها نخواهید برد چون در واقع دارید از همان سفری با یک رابط دیگر استفاده می کنید.

10 ویژگی آیفون که کاربران اندروید دوست ندارند

همانطور که در آغاز مطلب گفتم من یکی از کاربرای اندروید هستم بنابراین شاید با کمی تعصب این مطلب را نوشته باشم. به بهترین نحو سعی کردم مقایسه ای در رابطه با این دو گوشی انجام دهم و پس از مقایسه کامل دوباره به همان اندروید برگشتم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابك

      كاملا موافقم، من همزمان از iOS و اندرويد استفاده مى كنم، استفاده از اندرويد ، بسيار راحت تر و دلپذيرتره. شايد تا سه چهار سال پيش، iOS بهتر بود ، ولى الان اندرويد با اقتدار پيشرو هست.

    • علي

      ايفون تكه و سيستم عامل ان تكه اندروير سيستم عاملش اسباب بازيست كسي نميتونه استفاده كنه ايراد ميگيره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج