۳۵۶۱۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

در دیدار مجمع زنان اصلاح‌طلب خراسان رضوی:

علم الهدی: انسان متحجری نیستم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر معنای اصلاح طلبی ریشه کنی مفاسد در همه عرصه ها در نظام ما باشد همه ما اصلاح طلبیم.

خبرگزاری ایلنا: آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در حضور جمعی از اعضاء مجمع زنان اصلاح طلب استان خراسان رضوی بعد از شنیدن سخنان چند تن از ایشان بیان داشت: مسئله ما اصول ما است که در این اصول چه اصلاح طلب و چه اصولگرا مشترک هستیم. ما با بحث اصلاح طلب و اصولگرایی بیشتر از دید اندیشه غربی برخورد می کنیم تا دینی.

وی گفت: اصلاح‌طلب‌تر از امام حسین(ع) نداریم که برای اصلاح امت جدشان قیام کردند. اصولگرا هم همین است چون حاکمیت از آن خدا است و مظهر اجرائیش از دید ما شیعیان امام معصوم است و الان با غیب امام معصوم ما با اهل سنت مبنای سیاسی یکسانی داریم و این ولی فقیه و حاکمی است که از طرف مجلس خبرگان که نمایندگان مردم و براساس نظام شورایی است تعیین می شود که حجت امام زمان(عج) است، پس نظام ما یک اصل دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر معنای اصلاح طلبی ریشه کنی مفاسد در همه عرصه ها در نظام ما باشد همه ما اصلاح طلبیم. اصلاح طلب و اصولگرا مقابل هم نیستند چون از نظر مبانی غربی مقابل اصلاح طلبان محافظه کاران هستند. ما در اصول متحدیم و این اختلاف ما در سلیقه است. مشکل ما در مملکت بخاطر این بوده که تفاهم ما در سلایق ضعیف است و نه نقد منصفانه و صمیمانه داشتیم و نه توجیه درستی از سلایق خود.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: بنده انسان متحجری نیستم و ۲۳ سال سابقه مدیریت دانشگاهی را دارم که در همه عرصه ها نیروساز انقلاب بوده و هست و در همه ابعاد از آن تغذیه می کند. بنده با این ارتباط شدید و قوی با جونان مشکلات آنان را درک می کنم و این نرسیدن به وضع زندگی جوانان مشکلاتی را درست می‌کند که در عرصه های مختلف توسعه مفاسد اجتماعی و ... تاثیر گذار است.

وی گفت: مبنای ما در مورد مسئله زن همان مبنای حضرت زهرا(س) و زینب(س) و یک مبنای دینی است که در همه عرصه ها جایگاه و خصوصیات زن محفوظ است. عقیده ما در مورد فعالیت اجتماعی و سیاسی زن این است که زن باید در جای خود قرار گیرد و نقشی را بپذیرد که مرد توان آن را ندارد و در عرصه اجتماعی و سیاسی دوشادوش مرد فعالیت کند. تعبیر امام علی(ع) در مورد زن باید رعایت شود یعنی حالت ریحانه بود زن چه از نظر حقوق و چه حدود در همه عرصه ها باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: بحث ولنگاری فرهنگی که رهبری فرمودند بخاطر عدم وجود پدافند فرهنگی مناسب است. یک مشکل ما در حوزه تربیت است برای مثال در حوزه تربیت اگر بچه با عفت تربیت شود مشکل تقریبا حجاب حل خواهد شد. پدافند فرهنگی در کنار فرهنگسازی برای ما اصل است اگر پدافند فرهنگی اگر آمد و جامعه را پاک و تمیز کرد و بعد کار فرهنگی مناسب جواب می دهد. متولیان فرهنگی ما باید همه نیرو ها را بکار گیرند و طرح و برنامه مناسب برای پدافند فرهنگی بدهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج