۳۵۶۳۳۳
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

ساخت بیوربات از ماهیچه‌های حلزون دریایی

اخیرا، پژوهشگران برخی دانشگاه ها قادر به ترکیب سلول های قلب موش و یک اسکلت طلایی برای ایجاد یک ربات ماهی شکل شده که می تواند به راست و چپ حرکت کند و خبر آن چندی پیش در بهترین ها در زمین درج شد.

وب‌سایت TopInEarth - جمیله محمدی چراتی: اخیرا، پژوهشگران برخی دانشگاه ها قادر به ترکیب سلول های قلب موش و یک اسکلت طلایی برای ایجاد یک ربات ماهی شکل شده که می تواند به راست و چپ حرکت کند و خبر آن چندی پیش در بهترین ها در زمین درج شد.
ساخت بیوربات از ماهیچه‌های حلزون دریایی
به شیوه ای مشابه دانشمندان دانشگاه Case Western Reserve یک ربات خزنده را از ماهیچه های حلزون دریایی متصل به یک بدن چاپ سه بعدی ایجاد کرده با این هدف که روزی گروه هایی از ربات های بیوهیبریدی را به ماموریت های تحقیقات دریایی بفرستند.

این ربات بیوهیبریدی پنج سانتیمتری با ماهیچه ی حلزون دریایی ساخته شده که شامل دو ساختار بازو مانند است. پژوهشگران، این بازوها را به یک فریم ساخته شده از پلیمرهای چاپ سه بعدی متصل کرده و از طریق یک میدان الکتریکی خارجی توانستند ربات را وادار به خزیدن کنند. در تست های اولیه، ربات به اوج سرعت حدود ۴ میلی متر در دقیقه رسید.

ویکتوریا وبستر، دانشجوی دکتری و سرپرست این تحقیق گفته است: "ما موفق به ساخت یک دستگاه زنده، یک ربات بیوهیبریدی شده ایم که از لحاظ ارگانیک هنوز کامل نیست." حلزون دریایی به دلیل سختی ماهیچه هایش انتخاب شد.

حلزون دریایی به دلیل سختی ماهیچه هایش انتخاب شد که می تواند خود را هر گونه تغییراتی در دما، شوری و شرایط محیطی وفق دهد. این قابلیت تطبیق در سازگاری با هدف نهایی ربات های ساخته شده می باشد: گروه سازنده درنهایت خواستار ارسال گروه هایی از این ربات ها به درون آب برای اجرای تحقیقات مختلف شامل جستجوی نشت مواد سمی یا یافتن جعبه سیاه هواپیما از اعماق اقیانوس می باشد.

وبستر می گوید: "یکی از مشکلات ربات های معمولی به خصوص در مقیاس کوچک، محرک های آنهاست - واحدهایی که حرکت را تامین می کنند - که گرایش به انعطاف ناپذیری دارند." ماهیچه ها، جایگزین طبیعی این محرک ها هستند که قدرت بهتری را نسبت به وزن ارائه کرده و خود را از مواد مغذی اطراف خود انرژی رسانی می کنند. در ابتدا دانشمندان با سلول های ماهیچه ای حلزون کار خود را آغاز کرده که متوجه شدند ماهیچه ی کامل رویکرد بهینه تر و کارآمدتری است.

اوزان آکوس، از دیگر پژوهشگران این گروه می گوید: "زمانی که ماهیچه را با ساختار بیولوژیکی طبیعی آن ادغام کنیم، صدهاهزار برابر بهتر است."

هدف نهایی، دستیابی به ربات های کاملا ارگانیک است. به این منظور، گروه در حال توسعه ی یک جایگزین برای ساختارهای سه بعدی مورد استفاده در طراحی این ربات هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج