۳۵۶۴۰۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

قاسم‌خانی:«خوب، بد، جلف» بدشانسی آورده

دریافت پروانه نمایش «خوب، بد، جلف» اولین تجربه کارگردانی پیمان‌ قاسم‌خانی، آن‌قدر طولانی شده که اعضای شورای پروانه نمایش به کلی تغییر کردند و شورای جدیدی روی کار آمده است.

وب‌سایت آی سینما: دریافت پروانه نمایش «خوب، بد، جلف» اولین تجربه کارگردانی پیمان‌ قاسم‌خانی، آن‌قدر طولانی شده که اعضای شورای پروانه نمایش به کلی تغییر کردند و شورای جدیدی روی کار آمده است. قاسم‌خانی در گفت‌وگو با ما برای اولین بار درباره شورای جدید پروانه نمایش نظر داده و ابراز امیدواری کرده که فیلمش پاییز به نمایش درآید. البته او «خوب، بد، جلف» را معیار مناسبی برای تعیین موضع این شورا نمی‌داند.

قاسم‌خانی:«خوب، بد، جلف» بدشانسی آورده

آذرماه سال گذشته بود که ساخت فیلم‌سینمایی سریال «پژمان»، اولین فیلم پیمان قاسم‌خانی در مقام کارگردان، بالاخره جدی شد و خبر دریافت پروانه ساخت آن با عنوان «پلیس‌بازی» منتشر شد. پس از آن کار با بازی بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی و سام درخشانی، ویشکا آسایش و مانی حقیقی در دی‌ماه ۹۴ کلید خورد و تا فروردین‌ماه در محله‌ پامنار تهران ادامه یافت و دست آخر عنوان «خوب، بد، جلف» برای این فیلم قطعی شد.

اوایل اردیبهشت‌ماه این فیلم برای دریافت مجوز به شورای پروانه نمایش ارائه شد و محسن چگینی یکی از تهیه‌کنندگان آن ابراز امیدواری کرد «خوب، بد، جلف» برای اکران عید فطر روی پرده رود، همان زمان «دراکولا» ساخته رضا عطاران نیز به این شورا ارائه و از اکران آن در عید فطر خبر داده شد؛ اما برخلاف فیلم قاسم‌خانی همه چیز برای این فیلم طبق روال پیش رفت و «دراکولا» با رفع اصلاحیه‌هایی که به آن وارد شد پس از ماه رمضان روی پرده رفت و این‌روزها نزدیک به سه هفته از اکران خود را پشت سرگذاشته است.

با این وجود هنوز خبری از صدور پروانه نمایش برای «خوب، بد، جلف» نشده و در این مدت شورای پروانه نمایش نیز با تغییرات اساسی روبرو شده است، به همین دلیل سراغ پیمان قاسم‌خانی کارگردان این فیلم می‌رویم که در این‌باره به ما می‌گوید: «بله روند دریافت پروانه نمایش این فیلم طول کشیده، اما امیدواریم در جلسه بعدی شورا، درباره این فیلم تصمیم‌گیری شود.»

قاسم‌خانی همچنین با توجه به این‌که اولین فیلمش زمان‌های مناسب اکران مثل آخر ماه رمضان را از دست داده، می‌گوید: «بابت از دست دادن این زمان‌ها ناراحت هستیم ولی باید دید چه پیش می‌آید و امیدواریم اکران مهرماه را بگیریم.»

با توجه به این‌که اعضای شورای پروانه نمایش تغییر کرده‌اند نظر او درباره برخورد اعضای جدید با فیلمش می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: «همه اعضای شورا را نمی‌شناسم اما آقای صدرعاملی و خانم طائرپور از هنرمندان وزین و درست سینما هستند که حضورشان به درست دیده شدن فیلم‌ها کمک خواهد کرد.»

از سوی دیگر پیش از این محسن چگینی تهیه‌کننده فیلم به رفع شدن برخی اصلاحیات آن اشاره کرده بود که از قاسم‌خانی در این باره نیز سوال می‌کنیم که پاسخ می‌دهد: «واقعیت این است که هیچ‌کدام از اصلاحیه‌ها به داستان لطمه نمی‌زند چون این داستان اصولا داستان موردداری نیست و یک کمدی پلیسی ساده است. اصلاحیه‌ها هم در اندازه حذف کلمه یا جملاتی یا موقعیت‌هایی بوده که برخی شوخی‌های خوب فیلم را ضایع می‌کند و نمی‌دانم نظر شورای تازه در این موارد چه خواهد بود.»

با توجه به این‌که صدور پروانه نمایش این فیلم از شورای قبلی تا کنون به طول انجامیده به این نکته اشاره می‌کنیم که نحوه برخورد شورای تازه با «خوب، بد، جلف» می‌تواند تعیین‌کننده موضع این شورا باشد که قاسم‌خانی در این‌باره می‌گوید: «این فیلم، معیار خوبی برای تخمین موضع شورا نیست چون اصلا مثل کارهای دیگرم حساسیت‌برانگیز و انتقادی نیست.»

با این حساب از او می‌پرسیم دلیل طولانی شدن روند دریافت پروانه چه بوده است؟ که پاسخ می‌دهد: «کمی هم تنبلی خودمان در این موضوع دخیل بود. از طرف دیگر مدتی آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز فیلم به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد که بر روند نهایی شدن فیلم تاثیر گذاشت. البته نسخه‌ای از فیلم را که قابل قضاوت بود، به شورای پروانه نمایش ارائه داده بودیم اما چند هفته‌ای شورا تشکیل نشد و بعد هم که تشکیل شد، نتوانستند فیلم ما را ببینند و در کل می‌توانم بگویم مشکل از فیلم نبود بلکه به بدشانسی‌هایی از این دست خوردیم.»

با توجه به نهایی شدن این پروژه از قاسم‌خانی می‌پرسیم قرار است فیلم‌ بعدی‌اش را به زودی شروع کند یا اول منتظر نتیجه «خوب، بد، جلف» خواهد ماند؟ که می‌گوید: «نه من همیشه بین یک کار تا کار بعدی‌ام نزدیک به سه سال فاصله است، اما داستانی هست که از حدود ده سال پیش قصد ساختن آن را دارم و مطمئن بودم که اولین کار سینمایی‌ام خواهد بود اما کارگردانی فیلم «خوب، بد، جلف» جزو اتفاقات بود و تجربه خوبی هم برای آن فیلم شد.» به گفته او این فیلم یک کمدی سیاه است که در آن شاهد انتقادهای اجتماعی خواهیم بود.

در پایان او درباره ادامه همکاری با تلویزیون نیز می‌گوید: «اگر شرایط جور باشد ممکن است حضور داشته باشم اما مدتی شرایط مساعد نبود و ما هم به صورت ناگفته ممنوع‌الکار بودیم؛ البته با حضور مدیریت جدید ممکن است شرایط بهتر شود. البته این را هم بگویم که نوشتن سریال حوصله و انرژی می‌خواهد که دیگر برای من نمانده است، در واقع خستگی به تن آدم می‌ماند وقتی کارهای ماندگاری در تلویزیون تولید می‌کند و بعد دستور می‌آید که فلانی و فلانی در تلویزیون کار نکنند! با این وضع من دیگر علاقه‌ای به حضور در تلویزیون ندارم و به نظر می‌رسد که آن‌ها هم علاقه‌ای ندارند. البته من همیشه به مدیرانی مثل آقای پورمحمدی و تخشید علاقه داشته‌ام و حالا با حضور آقای پورمحمدی امکانش هست که چنین اتفاقی بیافتد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج