۳۵۶۴۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

روحانی: نگاه شهرداری به پول تراکم است

رییس جمهوری گفت: بعد از برجام و توافق هسته ای در شرایطی قرار گرفته ایم که ارتباط میان ایران اسلامی و کشورهای دیگر از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی آسان تر و نزدیکتر شده است.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶، افزود: باید از فضای بعد از برجام و از تجربه یکدیگر به خوبی استفاده و بهره برداری کنیم.

وی یادآور شد: امروز اگر بخواهیم در جهان به یک ثبات و آرامش قابل قبول برسیم، باید تحمل و بردباری ها را افزایش داده و افکار و فرهنگ های گوناگون را قبول کنیم.

روحانی ادامه داد: اگر می خواهیم از خشونت، افراطی گری و تروریسم فاصله بگیریم و به یک صلح پایدار در جهان دست پیدا کنیم، راهش بالابردن بردباری و احترام به فرهنگ یکدیگر و نزدیک تر شدن جوامع مختلف از لحاظ فرهنگی و سبک زندگی است.

وابستگی درآمد شهرداری ها به تراکم مضرتر از اتکای کشور به درآمد نفتی است
رئیس جمهوری گفت: همانطور که اتکای اداره کشور به درآمد نفتی مضر است، وابستگی درآمد شهرداری به تراکم مضرتر از آن است. همانطور که باید قدم به قدم بودجه کشور را از درآمد نفتی جدا کنیم و به دنبال سرمایه گذاری های ماندگار برای کشور باشیم، از آن سو هم برای اداره شهری باید راهی بیابیم و یک درآمد پایدار و سالم در این زمینه داشته باشیم.

روحانی با تاکید بر اینکه درآمدزایی شهرداری ها از طریق تراکم مضر است، گفت: من نمی خواهم به شهرداری ها و شوراهای شهر نقد کنم، این مشکل وجود دارد که باید همه دست به دست هم دهیم و آن را حل کنیم تا مردم در برابر زحمات شوراها و شهرداری ها احساس لذت بیشتری کنند.
وی با بیان اینکه باید از تجربه کشورهای دیگر در این زمینه استفاده کنیم، اظهار داشت: بسیاری از شهرها و مناطق کشور ما با بحران های مختلفی همچون سیل، زلزله و اخیرا مهمان ناخوانده ریز گردها مواجه است.

روحانی اضافه کرد: برای چنین مواردی در شهرها و کشورهای پیشرفته اقدامات بازدارنده انجام شده، ممکن است آنجا زلزله و سیل رخ دهد اما مقدار خسارت آن به دلیل پیش بینی ها و پیشگیری ها کم است. حتی اگر آنجا ریزگرد بیاید ساختمان ها به گونه ای است که اگر درها و پنجره ها بسته شود، فرد می تواند خودش را در برابر ریزگردها حفاظت کند.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به مسائل محیط زیست گفت: اگر این موضوع در ذهن برخی تا دیروز یک مسئله تجملاتی تلقی می شد، امروز تبدیل به موضوعی ضروری در زندگی شده است. اگر توسعه پایدار و هماهنگ با مسئله زیست محیطی نباشد، نمی توانیم زندگی و سلامت مردم را به خوبی تضمین کنیم.

دریاچه ارومیه به نقطه تثبیت رسیده است
روحانی با یادآوری این نکته که در دولت یازدهم اقدامات بسیار اساسی در زمینه مسائل زیست محیطی انجام شده است، گفت: نخستین مصوبه دولت یازدهم در مورد دریاچه ارومیه بود، برای ما مهم بود که دریاچه زیبای ارومیه به منبع غبار توام با نمک برای تخریب زندگی ۱۴ میلیون انسان تبدیل نشود.

رییس شورای عالی محیط زیست گفت: خوشحالم که امروز دریاچه ارومیه را به نقطه تثبیت رساندیم و بخشی از غرب کشور را از یک خطر بزرگ دور کردیم. خوشحالیم که بنزین یورو 4 از 2.1 میلیون لیتر قبل از دولت یازدهم به تولید بیش از 25 میلیون لیتر رسیده است.

روحانی افزود: خوشحالم توانستیم تولید گاز را در طول این سه سال، روزانه ۱۴۰ ملیون لیتر مکعب اضافه کنیم و بهمین دلیل بسیاری از سوخت نیروگاه ها که با مازوت بود و آلودگی ایجاد می کرد، کاهش یافت. تا آخر سال هم درصددیم تنها ۹ درصد سوخت نیروگاه ها، سوخت مایع باشد.

وی همچنین با اشاره به چگونگی مدیریت پسماند و فاضلاب در شهرها گفت: در زمینه محیط زیست باید قدم های بسیار مهمی برداریم، اجتماع امروز برای این است که بتوانیم از سرمایه، تکنولوژی خارجی و مدیریت ها استفاده کنیم. تجربه خودمان را منتقل و از تجربه دیگران بهره برداری داشته باشیم.

روحانی تصریح کرد که می توان از استفاده صحیح از انرژی تحولات بسیار مثبتی ایجاد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج