۳۵۶۴۲۴
۱۵ نظر
۵۰۰۳
۱۵ نظر
۵۰۰۳
پ

توهمات تازۀ عادل الجبیر دربارۀ ایران

وزیر خارجه عربستان با طرح مجدد ادعاهایش درباره لزوم برکناری بشار اسد از قدرت اعلام کرد: ترکیه پس از شکست کودتای اخیر از مرحله حساسی عبور کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه عربستان با طرح مجدد ادعاهایش درباره لزوم برکناری بشار اسد از قدرت اعلام کرد: ترکیه پس از شکست کودتای اخیر از مرحله حساسی عبور کرد.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه خبری العربیه درباره ایران مدعی شد: "طایفه‌گرایی تنها پس از انقلاب ایران وارد خارومیانه شد!

ایران، حزب‌الله را که اولین «سازمان طایفه‌گرای تروریست» است در منطقه به وجود آورد! ایران به عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس «تعدی» کرد و رفتار «خصمانه‌ای» علیه آن‌ها دارد! تهران باید سیاست خود را تغییر دهد و روشی در پیش گیرد که با قوانین بین المللی و حسن همجواری هماهنگ باشد. ما از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، سیاست ایرانی میانه‌روی را ندیدیم بلکه یک سری اقدامات «خصمانه» را شاهد بودیم!"

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: "ایران طوری به خود نگاه می‌کند که انگار مسئول تمامی شیعیان جهان است و این برای ما قابل قبول نیست چرا که این شهروندان به کشور خود تعلق دارند."

الجبیر مدعی شد: "حزب‌الله لبنان از «تروریسم» در عراق، سوریه، یمن، پاکستان و افغانستان حمایت کرد، دیپلمات‌ها را کشت و تلاش کرد تا با فتنه طایفه‌ای دودستگی ایجاد کند!"

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان بر اهمیت نقش "محوری" ترکیه در منطقه تأکید کرد و گفت که آنکارا پس از شکست تلاش برای کودتا توانست از مرحله حساسی عبور کند.

وی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز گفت: این مسئله به خود اروپا مربوط است و ربطی به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ندارد.

الجبیر به موضوع سوریه نیز پرداخت و گفت: ما برای ایجاد نظام جدیدی در سوریه که شامل بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور نباشد و نیز حل مسالمت آمیز بحران در این کشور تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه عربستان به تلاش‌ و همکاری برای از بین بردن داعش اشاره کرد و گفت که ریاض اولین کشوری است که به تشکیل ائتلاف علیه داعش دعوت کرد.

الجبیر گفت: هیچ تناقضی در موضع عربستان و آمریکا درباره بحران سوریه وجود ندارد و اختلافات دو کشور از لحاظ تاکتیکی است.

وی مدعی شد که "نظام بشار اسد با مخالفتش با راهکار مسالمت آمیز و تحمیل راهکار نظامی بر سوری‌ها در مذاکرات کارشکنی می‌کند!"

الجبیر درباره عراق گفت:‌ عراق به دلیل تروریسم، "مداخله‌های" ایران، طایفه‌گرایی و اوضاع اقتصادی از بحران شدیدی رنج می‌برد. اجرای اصلاحاتی که در سال ۲۰۱۴ با آن توافق شد به حفظ وحدت این کشور کمک می‌کند. باید با تبادل اطلاعات برای ممانعت از رخ دادن جنایت‌های تروریستی به هماهنگی بین المللی پرداخت. همچنان فضای مناسبی برای تروریسم در عراق و سوریه وجود دارد. "زمانی که ما بخواهیم بساط داعش را برچینیم باید بشار اسد را دور کنیم."

وی درباره یمن نیز گفت: حضور طرف‌های درگیر یمنی بر سر میز مذاکرات بهترین گزینه است. یمنی‌ها توانستند با دیدگاه‌ها و اقداماتی توافق کنند و اکنون منتظر توافق نهایی هستند که یمن را از وضعیت کنونی خارج کرده و وارد مرحله بازسازی می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید امین

      شما در مقام یک اقا صحبت میکنید یا یه خانم ...

    • بدون نام

      یعنی تحفه عربستانی تا این حد آدم شده که حتی درمسائل سیاست جهانی اظهار نظر میکند؟

    • بدون نام

      این دختره چی میگه

    • بهبهان

      سلام آقای جبیر
      فکر نمی کنید بهترین مدرک برای طایفه گری همین پوشش طایفه ای شما در مجامع داخلی و حتی بین المللی باشد ؟

    • بدون نام

      دو کلام مادر عروس

    • بدون نام

      اين موجود رواني ، واون وزير دفاع احمقش ! عربستان رو داره به سمت جنگ با ما ميكشونه واز طرف ديگه هم سردار عزيز جناب فدوي نظرشون اينه كه اگه كسي از جنگ با عربستان حرف بزنه مصداق نفوذه ! بايد از جنگ با امريكا سخن گفت ! اين وهابيهاي كافر خودشون سوريه وعراق ويمن وبحرين رو به خاك وخون كشيدن وايران رو مقصر جلوه ميدن !

    • احمد

      خخخخ
      خوشم میاد روی سنگ پای قزوینو قشنگ درخشان کردن
      دیگه از سر خوشی نمیدونن چیکار کنن میان بیانیه میدن
      خدایا از دست ما که کاری بر نمیاد خودت یه عنایتی کن

    • نا شناس

      تو از جون بهرین ویمن چه می خواهی ملک پدرت هست ...

    • بدون نام

      اگه دستم بهت برسه مردیکه( اوا)..... حالیت میکنم یه من ماست چقدر کره دارد.اصلا تودرحدی نیستی که بخوای راجع به ایران اظهار نظر کنی ....

    • بدون نام

      یکی به داد ای بیچاره برسه بد جوری افتاده رو هذیان گویی

    • مهیار

      دیگران هذیان میگویند ما درست . منطق شمارو تو قوطی نوشابه هم راه نمیدن . هرکسی عقاید خودشو میگه دلیل بر اینجور تیتر زدن ها نیست ‌.شما خبررسان هستید نه قاضی . سعی کنید مثل بی بی سی بی طرف باشید

    • بدون نام

      اب که سر بالا برود قورباغه ابوعطا می خواند!امریکای جنایتگر سلطه جو ابها را سر بالا می راند!

    • بدون نام

      به به عادله خانم!!

    • م ا ن

      کسی نمبدونه این زن داره یا شوهر ؟؟ تکلیفمون بدونیم با زن مردم کل کل میکنیم فردا نیاد در خونه بابام شوهرش بگه به زنم چی گفتی ؟؟؟ قیافش که میخوره دو سه تا اسم مرد توی سابقه شوهرداری شناسنامش نوشته شده باشه

    • م ا ن

      میگم یکجایی دیدمش ؟؟؟؟ باغ وحش چاه نیمه زابل بود داش تخمه و پفک بهش میدادن بالاخره بعد یک سال دوباره دیدمش !!! خدایش برای کسیکه خون و انسانیت و مسلمانی و غبرت و .... نمیفهمه و الله اکبر هم میگه و جز پول نفت چیزی در داخل و خارجشون ندارن که ببالن بهش جز این چیزا برازندشون هست؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج