۳۵۶۴۴۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

جاه طلبی بی پایان ایلان ماسک

طبق گزارش Orlando Sentinel شرکت فوق به دنبال کسب مجوز دولت فدرال برای ساخت دو سایت فرود جدید در ایالت فلوریدا در کنار سکوی کنونی است.

وب سایت دیجیاتو - حمید مقدسی: در خبرها خواندید که اسپیس اکس به تازگی توانست راکت فالکون ۹ خود را پس از انتقال محموله ناسا به ایستگاه فضایی، با موفقیت روی زمین فرود آورد. عملیات یاد شده، دومین موفقیت این شرکت روی زمین (و در مجموع پنجمین فرود پیروزمندانه) محسوب می شود. حال نوبت به گام بعدی رسیده است: نشاندن سه راکت به طور همزمان.
جاه طلبی بی پایان ایلان ماسک

طبق گزارش Orlando Sentinel شرکت فوق به دنبال کسب مجوز دولت فدرال برای ساخت دو سایت فرود جدید در ایالت فلوریدا در کنار سکوی کنونی است. این دو سکو برای بر زمین نشاندن Falcon Heavy غول آسا به کار خواهد رفت، که بسیار قوی تر از فالکون 9 بوده و از سه بخش تشکیل شده (یک موشک اصلی و دو راکت تقویت کننده).

طبیعتاً اگر این شرکت فضایی پیشرو بخواهد به برنامه خود پایبند بوده و فالکون هِوی را تا انتهای سال جاری به فضا پرتاب کند، برای فرود آوردن آن به سه سکوی مجزا نیاز خواهد داشت. «ایلان ماسک» برنامه مورد بحث را در حساب توئیتر خود تأیید کرده و می گوید: «بی صبرانه منتظرم بازگشت همزمان سه بخش Falcon Heavy را برای فرود ببینم.»

طبق اظهارات «ماسک» و گزارش «اورلاندو سنتینل» دو قسمت از موشک یاد شده تقریباً به طور همزمان و در فاصله «چند دقیقه» از یکدیگر بر زمین می نشینند. SpaceX نیز تأیید کرده که «منتظر پرواز فالکون هِوی در اواخر سال جاری باشید. ما در حال دریافت تأییدیه رگولاتوری برای ساخت دو سکوی فرود جدید در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال هستیم.»

این شرکت افزود شاید برنامه اش را عوض کرده و از سکوهای شناور بر سطح دریا برای نشاندن راکت های Falcon Heavy استفاده کند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، فرود موشک روی سکوی شناور به سوخت بسیار کمتری نیاز دارد.

با همه این تفاسیر، پرتاب موشک مورد بحث نقطه عطفی برای اسپیس اکس به شمار خواهد رفت. طبق گفته این شرکت، Falcon Heavy بیش از 5 میلیون پاوند نیروی پیشران دارد (تقریباً معادل 18 فروند بوئینگ 747) و قادر است محموله سنگین تری را در مقایسه با هر راکت دیگری حمل نماید (البته به جز موشک ساترن 5 که در برنامه آپولو استفاده شد).

لازم به ذکر است که طبق اظهارات «ماسک» ظاهراً هدف نهایی پرتاب فالکون هِوی، اعزام فضانوردان برای عملیات در مریخ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج