۳۵۶۴۷۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

نمایشگاه بزرگ یکی از غول‌های هنر دنیا

موزه هنر فیلادلفیا و موزه هنر ویتنی نیویورک مشترکا در پاییز سال ۲۰۲۰ نمایشگاه بزرگی از آثار جاسپر جانز را برگزار می‌کنند.

هنرآنلاین: موزه هنر فیلادلفیا و موزه هنر ویتنی نیویورک مشترکا در پاییز سال ۲۰۲۰ نمایشگاه بزرگی از آثار جاسپر جانز را برگزار می‌کنند.

نمایشگاه بزرگ یکی از غول‌های هنر دنیا

جاسپر جانز یکی از غول‌های هنر دنیا که این روزها در ۸۶ سالگی‌ با وجود داشتن بیماری سرطان همچنان در عرصه هنر فعال است، موضوع پروژه مشترک موزه موزه هنر فیلادلفیا و موزه هنر ویتنی با عنوان "گذشته نگر" شده است تا ۶۰ سال فعالیت حرفه‌ای این هنرمند را در معرض دید علاقمندان به هنر قرار دهند.

جاسپر جونز را که یکی از هنرمندان آوانگارد در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی می‌شناسند. او تاثیر فراوانی در اندیشه هنر معاصر داشته و در عصر هنر پاپ، هنر مفهومی، پست مدرنیسم و اساسا تغییر چشم‌انداز بصری هنرهای زیبا، نقش بسیاری داشته است.

کارلوس باسیالدو (Carlos Basualdo) سرپرست ارشد موزه هنر فیلادلفیا (PMA) در رابطه با برگزاری این نمایشگاه گفته:" برای نشان دادن هنر جانز و تمام پیچیدگی‌ها و غنای ایده‌های هنری این هنرمند ما فکر می‌کنیم بیش از یک نهاد لازم است و به همین دلیل با موزه ویتنی همکاری کردیم.

وی متذکر شد:" البته این پروژه به همکاری بسیاری از موزه‌های دنیا و مجموعه‌داران نیاز دارد که در حال حاضر سعی داریم درخواست امانت‌گیری آثار این هنرمند را به موزه‌های سراسر دنیا ارسال کنیم.

اسکات رودکوپف (Scott Rothkopf) معاون موزه وینتی نیز درباره این نمایشگاه گفت: "جاسپر جانز در ۶ دهه گذشته هنرش در حال تحول بوده و این نمایشگاه اجازه خواهد داد که عمق ایده‌های این هنرمند را کشف کنیم.

لازم به یادآوری است؛ جاسپر جونز نقاش آمریکایی در ۱۹۳۰ در جورجیا متولد شد و در اوایل دهه ۵۰ به نیویورك رفت و با تعداد زیادی از هنرمندان آن دوره همچون جان کیج آشنا شد. او در دهه ۵۰ با خلق آثاری که موضوع را از عرصه هنر خارج و عناصر آشنا بصری را به عنوان اثر هنری ارائه داد به شهرت رسید. نقاشی‌های مشهور او از پرچم امریکا نامش را به عنوان هنرمندی آوانگارد مطرح کرد. کسب جایزه بزرگ دوسالانه ونیز در دهه ۸۰ این هنرمند را به چهره‌ای بین‌المللی بدل کرد و علاقه‌مندان بیشتری برای دیدن تصاویر وی و نقاشی‌هایش جذب شدند.

این هنرمند را که امروز یکی از غول‌های هنر معاصر دنیا می‌شناسند آثار متفاوتی در سال‌های فعالیت هنری خود خلق کرده که در سراسر دنیا و در حراج‌های بین‌المللی به قیمت‌های میلیون دلاری به فروش می‌رسد. موزه هنرهای معاصر تهران نیز در گنجینه خود چند اثر از این هنرمند را دارد که بر اساس گفته کارلوس باسیالدویکی از گزینه‌هایی است که برای این نمایشگاه بزرگ برای امانت‌‌گیری آثار جاسپر جانز مد نظر کیوریتورهای این نمایشگاه قرار دارد.

در ادامه نگاهی می‌کنیم به آثار جاسپر جانز که در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.

نمایشگاه بزرگ یکی از غول‌های هنر دنیا

نمایشگاه بزرگ یکی از غول‌های هنر دنیا

نمایشگاه بزرگ یکی از غول‌های هنر دنیا

نمایشگاه بزرگ یکی از غول‌های هنر دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج