جاباما
۳۵۶۴۷۵
۱۱ نظر
۵۴۶۲
۱۱ نظر
۵۴۶۲
پ

جنجالی تازه؛ این بار در بیمارستان اصفهان

در حالی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حادثه شکستن بازوی نوزاد حین زایمان را تکذیب می‌کند اما مادر نوزاد می‌گوید حاضرم شهادت دهم بازوی فرزندم را شکستند و گفته رئیس بیمارستان درباره سالم تحویل دادن بچه به من دروغ است.

خبرگزاری فارس: در روزهای اخیر چند خبر حاکی از ایجاد صدمه به نوزادان در حین عمل جراحی در رسانه‌های اصفهان منتشر شد که پارگی صورت نوزاد، بریدگی پلک نوزاد و در مورد اخیر شکسته شدن استخوان بازوی نوزاد اصفهانی از جمله این موارد بوده است.

تا این لحظه حمید صانعی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و محمد احسان الماسی رئیس بیمارستان عیسی بن مریم به دلیل مشغله کاری در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.

اتفاق اخیر در حالی به وقوع پیوسته که همانند دو اتفاق گذشته مسؤولان تلویحاً احتمال داده‌اند که قصور پزشکی رخ نداده و مسأله را در دست پیگیری عنوان کرده‌اند؛ در شرایطی که هنوز نتیجه رسمی پیگیری دلیل صدمه به نوزادان به ویژه در موضوع پارگی پلک نوزاد هنوز اعلام نشده است.

در رابطه با حادثه اخیر نیز رئیس بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان در حالی از طبیعی بودن حادثه در زایمان طبیعی خبر می‌دهد و مادر نوزاد را شاهد سلامت فرزندش معرفی می‌کند که پدر و مادر این نوزاد در گفت‌وگویی این اظهارات را خلاف واقع عنوان کرده و بر اساس اظهارنظر پزشک ارتوپد و تصویر رادیولوژی، این حادثه را نه ناشی از اختلال حرکتی یا از جا در رفتگی بازو که از شکسته و نصف شدن میانه استخوان بازوی نوزاد می‌دانند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: مادر نوزاد شهادت می‌دهد فرزندش سالم متولد شده است

محمدرضا ابراهیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در گفت‌وگویی ضمن اظهار بی اطلاعی از اسناد خانواده نوزاد مربوط به شکستی استخوان بازو، درخواست انتشار اطلاعیه ‌این دانشگاه در رابطه با خبر شکسته شدن بازوی نوزاد اصفهانی را مطرح کرد.

این دانشگاه در اطلاعیه‌ای در پاسخ به این اتفاق آورده است: «پیرو درج خبری مبنی بر "باز هم قصور پزشکی" و اعلام شکسته شدن بازوی نوزاد در حین عمل زایمان طبیعی، رئیس بیمارستان عیسی بن مریم در شرح خبر بیان می‌دارد زایمان بدون هیچ گونه حادثه و کاملاً طبیعی و روان در این بیمارستان انجام شده است که مادر نوزاد خود می‌تواند در این زمینه شهادت دهد.
جنجالی تازه؛ این بار در بیمارستان اصفهان

در معاینه اولیه پس از زایمان توسط متخصص اطفال "اختلال حرکتی" دست نوزاد تشخیص داده می‌شود که با مشورت متخصصین ارتوپدی اقدامات درمانی انجام می‌گیرد. لذا خبر شکستگی بازوی نوزاد حین عمل زایمان تکذیب می‌شود و از رسانه‌ها درخواست می‌شود که اطلاع‌رسانی موضوعات مرتبط با سلامت را پس از کسب نظرات علمی و تخصصی انجام دهند.»

مادر نوزاد اصفهانی: شهادت می‌دهم بازوی فرزندم را شکسته‌اند

روشن حاتمی امروز در گفت‌وگویی در خصوص تکذیب خبر شکسته شدن بازوی فرزندش در حین عمل زایمان در بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان اظهار کرد: این که می‌گویند مادر نوزاد شهادت می‌دهد که فرزندش را سالم تحویل گرفته خلاف واقع است، مادر نوزاد از این اتفاق شاکی و ناراحت است و اصلاً چنینی چیزی صحت ندارد.

وی افزود: مادر نوزاد خیلی گلایه‌مند است، بیشتر به دلیل اینکه هیچ کسی در خصوص این مسأله زیر بار نمی‌رود. بیشترین ناراحتی از این است که کسی مسؤولیت این اشتباه را بر عهده نمی‌گیرد.

پدر نوزاد اصفهانی در ادامه تأکید کرد: بر اساس عکس رادیولوژی استخوان بازو نصف شده و متخصص ارتوپدی گفت موقع زایمان به دلیل سهل‌انگاری استخوان شکسته است.

حاتمی ادامه داد: مسؤولان فقط بپذیرند که اشتباه صورت گرفته است که در این صورت می‌توان گذشت کرد اما در غیر این صورت به هیچ وجه جای گذشت وجود ندارد. از طریق بیمارستان شکایت را پیگیری کرده‌ایم اگر بیمارستان مسؤولیت را قبول کرد که هیچ اما در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی شکایت پیگیری می‌شود.

مادر این نوزاد نیز در ادامه اظهار داشت: حاضرم شهادت بدهم که گفته رئیس بیمارستان به رسانه‌ها در مورد تولد سالم نوزادم کاملاً دروغ است.

وی ادامه داد: در زمان زایمان حال مساعدی نداشتم و فقط از کادر درمانی جنسیت نوزاد را سؤال کردم که پاسخ دادند پسر است و چیز دیگری را در آن زمان متوجه نشدم. اما روز بعد و پس از معاینه پزشک متوجه شدم استخوان بازوی نوزادم شکسته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا یزد

      مسئولین محترم اینها دکتر نیستند خواهشا از بیمارستان اخراجشون کنید بدرد جامعه نمیخورند

      پاسخ ها

      • م میر

        مگه خود مسئولین محترم چقدر حالیشونه که دکترا حالیشون باشه، همگی سرو ته یه کرباسن

    • بدون نام

      درسته كه پزشكان قصور دارن ولي اين روزا همه از آب گل آلود ماهي ميگيرن مادر از سلامت بچه اش نپرسيده از جنسيتش پرسيده بعد حاضره شهادت بده بچه سالم بوده

    • صدرا

      فقط میگم دست اون پزشکهای نادان بشکنه که دست یه نوزاد وشکستن

    • صدرا

      فقط میگم دست اون پزشکهای نادان بشکنه که دست یه نوزاد وشکستن

    • سجاد

      اینا باید وظیفشونو به بهترین شکل انجام بدن ، اشتباه تو کار دکتر و پلیس نباید رخ بده

    • میرزا

      پزشکان ما که زمانی زبان زد خاص و عام بودند، در دو سه دهه اخیر تعدادی از این عزیزان تحت ثاثیر قشری از جامعه که فقط درآمد و مال اندوزی خودرا دیده و بقیه برایشان کم یا بی اهمیت است اندک اندک در میان این عزیزان مثل ویروس وبا سرایت و همین تعداد اندک ممکن است دارای مشاغل کلیدی هم باشندکه موریانه وار اگر اندیشه ای نشود سراسر کشور را در بر خواهند گرفت، این عزیزان که بر سریال. درحاشیه. معترض بودند، شایسته نیست وضع بیمار و بیمارستان اینگونه شود، یک یاعلی و همت مردانه و زنانه می طلبد که شاهد اینچنین حوادث کمتر باشیم

    • بی نام

      وقتی که یک پزشک فوق متخصص به جای چشم معیوب ، چشم سالم رو عمل می کند یا ایکنه باز یک پزشک فوق تخصص در تهران به جای مهره 5 معیوب کمر ، مهره 6 را عمل می کند ور در جواب اینکه از طریق مراجع پیگیری خواهم نمود عنوان می کند که بیمه هستم و قصوری انجام نشده ابن که دیگر جای خود دارد

    • هادی

      درود: با توجه به ماهیت و توانایی محدود هر انسانی بروز خطا در هر کاری طبیعی است. ولی اینکه خطایی بر اساس بی مبالاتی و یا نبود دانش پزشکی در وجود یک پزشک رخ دهد به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. متاسفانه بسیاری از پزشکان ما به گونه ای عمل می کنند که کرامت انسانی را لگد دار می کنند و باید یک دادگاه رسیدگی به جرایم پزشکی در کشور وجود داشته باشد تا مردم بتوانند داد خود را از برخی پزشکان بیدادگر بستانند.

    • میرزا

      کاربر عزیز. هادی درخصوص هرگونه بی توجهی پزشکان در صورت شکایت کسی که صدمه دیده و یا سرپرست مصدم هست رسیدگی میشه، اما کلا ماها به کدخدا منشی و پا درمیانی عده‌ای ریش سفید یا مورد احترام محل جمعش میکنند و ادامه نمی دهیم،

    • بدون نام

      بنظرم باید در اتاق های عمل با حفظ شئونات اسلامی فیلمبرداری از محل جراحی بذارن .
      اینطوری نمیتونن زیرش بزنند .


      یعنی میشه ؟؟؟؟؟!!!!!!!! تابو تابو تابو.... پزشک تابو !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج