جاباما
۳۵۶۶۳۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

۷ ماده غذایی برتر، برای بهبود نتایج تمرینی

شما برای تمرینتان به سختی تلاش می‌کنید. بنابراین نباید با خوردن یا نوشیدن چیزهای نامناسب، تلاش‌هایتان را کم اثر کنید. آنچه که در بشقابتان قرار می‌دهید، می‌تواند تاثیر زیادی بر نتایج تمرینی‌تان بگذارد

وب‌سایت تناسب اندام: شما برای تمرینتان به سختی تلاش می‌کنید. بنابراین نباید با خوردن یا نوشیدن چیزهای نامناسب، تلاش‌هایتان را کم اثر کنید. آنچه که در بشقابتان قرار می‌دهید، می‌تواند تاثیر زیادی بر نتایج تمرینی‌تان بگذارد. جس کوردینگ، پزشک و متخصص تغذیه در نیویورک می‌گوید: غذاها و نوشیدنی‌های مناسب می‌توانند انرژی مورد نیاز شما برای تمرین را در اختیارتان قرار دهند. آنها همچنین می‌توانند به بدنتان کمک کنند عضله بسازد و یا سریع‌تر ترمیم شود.

آماده اید که حداکثر بهره را از جلسه تمرینی‌تان ببرید؟ با ۷ ماده غذایی زیر، قبل و پس از تمرین به بدنتان سوخت برسانید.

۱. قهوه

قبل از رفتن به باشگاه، برای خودتان یک لیوان قهوه بریزید. یک فنجان قهوه، علاوه بر آنکه به شما کمک می‌کند هوشیارتر شوید، می‌تواند تمرینتان را نیز لذت بخش‌تر کند. به گفته محققان استرالیایی، افرادی که قبل از ورزش، مقدار کافئینی معادل دو فنجان قهوه مصرف کردند، گزارش دادند که تمرینشان آسان‌تر و لذت بخش‌تر از افرادی بود که کافئین مصرف نکرده بودند. بعلاوه، گروه کافئین دار در موقع ناهار ۱۸٪ کمتر غذا خوردند.

کارشناسان می‌گویند که خوردن قهوه قبل از تمرین می‌تواند به افزایش انگیزه ورزشی شما کمک کرده و باعث شود به روالتان پایبند بمانید. اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. این، بهانه‌ای برای سفارش دادن یک اسپرسو دوبل یا ونتی لاته قبل از کلاس دوچرخه ثابت نیست. لینزی آنگر، پزشک و متخصص تغذیه در نیویورک می‌گوید: همان مقدار معمولتان را مصرف کنید. اگر اهل نوشیدن قهوه یا چای نباشید، این کافئین می‌تواند به تپش قلب یا ناراحتی معده منجر شود.

۲. بلغور جو دوسر

7  ماده غذایی برتر، برای بهبود نتایج تمرینی

بدن شما این کربوهیدرات آرام هضم را به گلوکز (منبع اصلی سوخت) تبدیل می‌کند. آنگر می‌گوید: فیبر موجود در جو دو سر کامل، یک منبع یکنواخت از انرژی را فراهم می‌کند. در نتیجه شما قادر خواهید بود طولانی‌تر و قوی‌تر تمرین کنید. آنگر توصیه می‌کند که حدود یک ساعت قبل از تمرین، کربوهیدرات را با پروتئین جفت کنید، مانند بلغور جو دوسر با میوه یا آجیل یا یک تکه نان تست گندم کامل با کره آجیلی. تا ۳۰ دقیقه بعد، ورزش می‌کنید؟ ممکن است لازم باشد کربوهیدرات‌های آسان هضم تر را جایگزین آنها کنید، مانند نان تست سفید.

۳. بادام درختی

آجیل‌ها حاوی پروتئین هستند که بدن شما برای ساخت عضله از آن استفاده می‌کند. بادام‌ها همچنین حاوی چربی‌های سالم و اسید آمینه آرژنین هستند که می‌تواند جریان خون در سراسر بدن را در طول تمرینتان بهبود ببخشد. در واقع یک مطالعه که در مجله بین المللی تغذیه ورزشی منتشر شد، نشان داد دوچرخه سوارانی که بعنوان یک میان وعده از بادام استفاده کرده بودند، نسبت به افرادی که به اندازه‌ی همان مقدار کالری، کوکی خورده بودند، مسافت بیشتری را رکاب زدند و کالری بیشتری سوزاندند.

۴. موز

7  ماده غذایی برتر، برای بهبود نتایج تمرینی

آنگر می‌گوید: اگر بیش از یک ساعت فعالیت بدنی خواهید داشت، باید در طول تمرینتان سوخت گیری کنید. موزها دارای کربوهیدرات و مواد مغذی بوده و بعلاوه حدود ۹٪ از پتاسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کنند. نداشتن پتاسیم کافی می‌تواند به گرفتگی عضلات منجر شود. به همین دلیل، مواد غذایی سرشار از این ماده معدنی، مانند موز و آب نارگیل، کلید تمام کردن یک تمرین شدید، بدون پیچ خوردگی یا گرفتگی عضلانی هستند.

۵. ماست یونانی

شما در طول یک تمرین سخت، در عضلاتتان پارگی‌های کوچک ایجاد می‌کنید. کوردینگ می‌گوید در ساعت پس از ورزش، عضلات شما آماده استفاده از پروتئین برای بازسازی این بافت‌ها هستند. اما خوردن یک استیک یا سینه مرغ بعنوان میان وعده پس از تمرین، کار دشواری است. ماست یونانی با ۲۲ گرم پروتئین در هر فنجان، یک خوردنی ایده آل است. یک ظرف ماست یونانی در ساک باشگاهتان بگذارید یا مقداری از آن را در اسموتی تان بریزید.

۶. زغال اخته

7  ماده غذایی برتر، برای بهبود نتایج تمرینی

برای داشتن یک میان وعده کامل پس از تمرین، روی ماست یونانی‌تان مقداری زغال اخته بریزید. کوردینگ می‌گوید: بعد از ورزش، بدن شما برای عضلاتتان به پروتئین و برای پر کردن مجدد ذخایر انرژی‌تان به کربوهیدرات‌ها نیاز دارد. توت‌های غنی از کربوهیدرات، حاوی آنتی اکسیدان‌ها نیز هستند که می‌توانند مقداری از درد پس از تمرین شما را تسکین دهند. با توجه به تحقیقی از دانشگاه نیوزلند، ورزشکارانی که قبل و بعد از یک تمرین شدید، از اسموتی زغال اخته استفاده کردند، سریع‌تر از آنهایی که این اسموتی را مصرف نکرده بودند ریکاوری شدند.

۷. شیر کاکائو

این هم یک خوردنی راحت و خوشمزه که نیروگاهی از مواد مغذی است. این نوشیدنی مورد علاقه دوران کودکی، حاوی مقدار متعادلی کربوهیدرات و پروتئین است و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که می‌تواند به عضلات شما کمک کند سریع تر ترمیم شوند. در واقع، دانشمندان از دانشگاه تگزاس در آستین دریافتند دوچرخه سوارانی که بعد از سواری شان از شیر کاکائو استفاده کردند، نسبت به آنهایی که یک نوشیدنی ورزشی معمولی یا نوشیدنی بدون کالری خورده بودند، چربی بیشتری سوزاندند و عضله بیشتری ساختند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • golbahar

      سپاس :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج