۳۵۶۶۵
۱۲ نظر
۵۰۴۴
۱۲ نظر
۵۰۴۴
پ

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

"اوتزی نفرین شده" عجیب‌ترین نمونه مومیایی موجود در جهان به شمار می‌آید، که امروز از اصلی‌ترین جاذبه گردشگری موزه و شهر تیرول جنوبی در مرز اتریش و ایتالیا به شمار می رود.

آوا لاین: "اوتزی نفرین شده" عجیب‌ترین نمونه مومیایی موجود در جهان به شمار می‌آید، که امروز از اصلی‌ترین جاذبه گردشگری موزه و شهر تیرول جنوبی در مرز اتریش و ایتالیا به شمار می رود.

روز نوزدهم سپتامبر ۱۹۹۱ برای دو كوهنورد آلمانی به نام‌های هلموت و اریكا سیمون روزی كاملا ویژه بود. آنها تصمیم داشتند تا به قله اوتزال صعود كنند و همه چیز برای عملی شدن این تصمیم مهیا بود. كار صعود به خوبی پیش می‌رفت و روز به نیمه رسیده بود كه در ارتفاع ۳۲۱۰ متری از سطح دریا چیزی غیر طبیعی توجه آنها را به‌خود جلب كرد.

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

بین یخ‌های كوهستان یك جسد یخزده به چشم می‌خورد. بقایای جسد به گونه‌ای بود كه این دو كوهنورد آلمانی اطمینان یافتند یك كوهنورد دیگر بتازگی در این محل كشته شده است و به‌همین‌دلیل به سرعت به پلیس محلی اطلاع داده شد.

متاسفانه جسد در لایه‌ای ضخیم از یخ قرار داشت و در روز بعد با كمك مته‌ها و دستگاه‌های ویژه‌ای كار در آوردن جسد از میان یخ‌ها شروع شد. كاری كه اگر چه در نگاه اول ساده به نظر می‌رسید، ولی به‌مدت چند روز به طول انجامیده و در این میان آوازه پیدا شدن این جسد در منطقه پیچیده و افراد كنجكاو به دیدن آن آمدند. نتایج بررسی‌های اولیه باعث به وجود آمدن موجی از حیرت شد.

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

اوتزی یا مرد یخی نام بهترین نمونه باقیمانده مومیایی طبیعی قاره اروپاست كه حدود ۳۳۰۰ سال پیش از میلاد زندگی می‌كرده و در سپتامبر ۱۹۹۱ در منطقه اوتزال كوهستان آلپ، جایی در حوالی مرز ایتالیا و اتریش پیدا شد.

امروزه این مومیایی ارزشمند در موزه باستان‌شناسی شهر تیرول جنوبی كشور ایتالیا نگهداری شده و شاید بتوان آن را مشهور ترین جاذبه گردشگری این منطقه و صد البته یكی از مشهورترین دیدنی‌های كشور ایتالیا و قاره اروپا دانست كه همه ساله هزاران گردشگر از سراسر جهان به دیدن این مسافر ۵۰۰۰ ساله می‌آیند.

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

در ابتدا به دلیل این‌كه این مومیایی بین مرزهای اتریش و ایتالیا قرار داشت، مسئولان كشور اتریش اعتراض كرده و ادعا كردند این مومیایی ارزشمند متعلق به كشور اتریش است. سرانجام پس از بحث و جدل‌های فراوان هیاتی مركب از ملیت‌های دو كشور نسبت به بررسی موقعیت پیدا شدن مومیایی اقدام كردند كه در نتیجه مشخص شد این مومیایی حدود ۹۲ متر در خاك ایتالیا قرار داشته و در نتیجه مالكیت آن با ایتالیاست.

مومیایی مرد یخی مورد مطالعه كامل باستان شناسان قرار گرفت و بررسی‌های علمی نشان داد این مسافر دنیای باستان دارای قدی برابر یك متر و ۶۵ سانتی‌متر و وزن ۵۰ كیلوگرم بوده و هنگام مرگ ۴۵ سال داشته است البته باید اشاره كرد كه وزن مومیایی ‌هنگام پیدا‌شدن تنها نزدیك به ۱۴ كیلوگرم بود.

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

عكسبرداری‌های اشعه ایكس و آزمایش‌ها نشان می‌داد كه اوتزی برای آخرین بار در حدود هشت ساعت پیش از مرگش مقداری غذا شامل گوشت بزكوهی و غلات به همراه میوه خورده بود. در شانه چپ مومیایی یك سر‌تیر مسی وجود داشت كه وی تلاش كرده بود آن را از بدنش خارج كند و در نتیجه میله آن بیرون آمده و سرتیر در جای خود باقی‌مانده بود و دلیل مرگ وی نیز خونریزی ناشی از جراحت‌های وارده و ضربه شدیدی كه به جمجمه‌اش برخورد كرده بود، تشخیص داده شد.

در كنار جسد مقداری لوازم و تجهیزات نیز به دست آمده بود كه امروزه در كنار مومیایی به نمایش گذاشته شده است كه مهم‌ترین آنها تبری از جنس مس، چاقویی كوچك و ۱۴ تیر مخصوص كمان است.

لباس‌های اوتزی شامل یك ردای بافته‌شده از ساقه گیاهان، یك روپوش، یك جفت مچ‌پیچ‌و‌یك جفت كفش بود كه بــرای راه رفتن روی برف بسیار مناسب هستند.

غیرطبیعی بـودن مومیایی به تنهایی توان جذب گردشگران بسیاری را دارد، ولی موضوع دیگری كه بیشتر بین توده عوام مردم شهرت یافته و سبب شده تا هاله‌ای از شگفتی این مرد یخی را احاطه كند، موضوعی است كه به نفرین اوتزی معروف شده است؛ البته این موضوع پایه علمی نداشته و بیشتر مبتنی بر تصادف و شاخ و برگ پیدا كردن رویدادهای مربوط به این جسد از سوی مردم است، ولی بد نیست بدانید تعداد زیادی از افرادی كه به نوعی با این مومیایی سروكار داشتند به نحو مرموزی كشته شده‌اند.

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

در حقیقت تا امروز مرگ هفت نفر از این افراد شامل هلموت سیمون یكی‌از كوهنوردان كاشف جسد، كننراد اشپایندلر اولین دانشمندی كه آن را بررسی كرد و پنج نفر دیگر از اعضای تیم‌های پژوهشی مربوط به مرد یخی به صورت غیرعادی و قتل یا تصادفات مشكوك گزارش شده است و این موضوع باعث شده تا مردم شهر تیرول جنوبی باور داشته باشند كه مرگ این افراد به خاطر اوتزی نفرین شده است.

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • farzaneh

      این خبر خیلی قدیمیه، ولی بعضی از عکسهاشو ندیده بودم، دست و پاش خیلی خوب موندن

    • سپیر

      خدا روحشو قرین آرامش کنه

    • پرستو

      متعجب شدیم

    • مریم سراوانی

      من نفرینش کردم اینجوری شد

    • ناشناس

      ممنون از شما _ خبر و تصاویر جالبی بود. دیدن انسانی با 5300 سال قدمت, آن هم با ابزار و لوازمشان خیلی جالبه. ممنون

    • بدون نام

      هر کسی هم که عکس این مومیایی نفرین شده را ببیند به نحو مرموزی خواهد مرد هوووووووووو می خوردمت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        |:چرا از تیمارستان فرار کردی؟

    • laya

      ممنون مطلب جالبی بود++

    • الهه ناز

      دستتون درد نکنه جل الخالق چیزایی میبینه آدم تو این دوره زمونه !!!!!!!!!!

    • بدون نام

      ایران بود صد در صد میکردنش امام زاده لاین،چن نفرم میگفتن اومده تو خوابمون لباس سفید تنش بوده تو ی جای سر سبز گفته واسم مرقد درس کنین

      پاسخ ها

      • ایناز

        جالب بود

    • ایناز

      هنوز یکم گوشت رو بدنشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج