۳۵۶۷۳
۷ نظر
۵۱۳۳
۷ نظر
۵۱۳۳
پ

اسمارت فورتو؛ خودروی لی لی پوتی!

اسمارت فورتو این خودروی کوچک و کم مصرف حالا هوس حضور در بازار خودرو ایران را کرده و با توجه به دو نفره بودنش می تواند مورد پسند قشر خاصی از خریداران باشد. این بار نگاهی داریم به داشته های این تازه وارد کوچک و عجیب.

اسمارت فورتو؛ خودروی لی لی پوتی!

هفت صبح: بازار خودروی ایران چند وقتی است میزبان محصول جدید و عجیبی شده که در پشت ویترین بعضی نمایشگاه ها با نام فورتو خودنمایی می کند. این خودرو محصول شرکت اسمارت (تحت نظارت گروه دایلمر) بوده و اگرچه در اوایل معرفی چندان با استقبال مواجه نشد اما رفته رفته با توجه به قیمت سوخت و مشکل همیشگی جای پارک در شهرهای بزرگ به رده پرفروش ها اضافه شد.

این خودروی کوچک و کم مصرف حالا هوس حضور در بازار خودرو ایران را کرده و با توجه به دو نفره بودنش می تواند مورد پسند قشر خاصی از خریداران باشد. این بار نگاهی داریم به داشته های این تازه وارد کوچک و عجیب.

اسمارت فورتو؛ خودروی لی لی پوتی!

شکل وشمایل

در مورد این خودروی کوچک مرسدس باید تمام تصورات تان در مورد سایر مدل های چهارچرخ را دور بریزید. اینجا با نمونه ای سر و کار داریم که شاید اکثر مردم آن را خودروی زشتی بدانند غافل از اینکه همین خودروی نه چندان زیبا کاملا روی اصول مهندسی و طراحی ساخته شده است.

در واقع وقتی شما به فورتو نگاه می کنید اولین چیزی که توجه تان را جلب می کند جثه و سایز آن است. فورتو فقط ۲/۵ متر طول دارد؛ کمتر از ۱/۵ متر عرض و تقریبا ۱/۵ متر ارتفاع! برای بهتر تصور کردن این قواره باید گفت یک هامر معمولی تنها بیش از ۲/۲ متر عرض دارد و این یعنی به جای پارک دوبل، با این خودرو می توانید در لبه پیاده رو هم پارک کنید، ضمن اینکه رنگ بندی های متنوع این خودرو که اکثرا از ترکیب دو رنگ است، لیست متنوعی را برای انتخاب نمونه دلخواه فراهم کرده است.


وضعیت ایمنی

خب مسلما این خودرو با این قد و قواره نباید آنچنان در تصادفات حرفی برای گفتن داشته باشد اما اسمارت این مشکل را با پوسته ای فولادی و ایمن حل کرده است. این محافظ، قفسه ای فولادی به شکل نیم کره است که داخل خودرو را در بر می گیرد و اغلب اندازه شاسی آن است.

ضمن اینکه برای کاهش تلفات فنی، موتور خودرو هم در صندوق عقب قرار گرفته است. این را هم فراموشنکنید که پایه بدنه این کوچک آلمانی قابل تعویض است و صاحب آن به راحتی می تواند بعد از تصادف، بدنه را به راحتی تعویض کند.

البته تجهیزات دیگری هم برای افزایش ایمنی در این خودرو در نظر گرفته شده است که به عنوان مثال می توان به کنترل پایداری الکترونیک، ABS، کنترل هدایت شتاب، کمک کننده الکترونیکی ترمز، ترمزهای دیسکی در جلو و ترمزهای کاسه ای در عقب اشاره کرد.

اسمارت فورتو؛ خودروی لی لی پوتی!


وضعیت فنی

در مدل pure که پایین ترین مدل این خودرو است، موتوری 50 اسب بخاری قرار دارد، ضمن اینکه هر دو مدل pure و pulse به سیستم انتقال قدرت دستی که نیاز به کلاچ ندارد مجهز هستند که راننده دنده را توسط دسته دنده تعوض می کند؛ البته مدل passion هم به دنده اتوماتیک مجهز شده است.

اسمارت فورتو؛ خودروی لی لی پوتی!

بد نیست بدانید هر دو موتور ۵۰ و ۶۱ اسب بخاری در نظر گرفته شده سه سیلندر دارند و به همراه توربوشارژر! بر این اساس موتور ۶۱ اسب بخاری این خودرو می تواند آن را ظرف مدت ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و نهایتا با آن می توان ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. در مورد اشتهای این فورتوی کوچک هم باید گفت که با خودروی کم مصرفی روبرو هستیم؛ همین بس که بدانیم مصرف آن در بزرگراه حدود ۳/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

نقاط قوت: مصرف سوخت پایین، مناسب تردد شهری، ایمنی خوب

نقاط ضعف: مناسب خانواده نیست، قیمت بالا

ارزش خرید: * ****

رقبا: بی رقیب با توجه به قیمت و کلاس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهار مهرآیین

      خیلی ازش خوشم اومد...

    • مبينا

      اگه دنده اتومات باشه واقعا يكي از طرفداراي پروپا قرصشم

    • امین

      دو نفره این خودرو رو از نزدیک دیدم خیلی جالب و خوش استیله عاشقش شدم

    • بدون نام

      قیمتش چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • MMM

      به ایران اومده؟

    • محمد رضا

      عاشقشم..........

    • سپیده

      قیمتش چنده ؟ چقد برای خانوما خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج