۳۵۶۷۵۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

خرید ۱۰ میلیون تومانی با کارت اعتباری

مسئولان در صددند با جذاب کردن طرح خرید کالا با کارت اعتباری عدم استقبال از این طرح را که اجرای آن به منظور خروج کارخانه‌های لوازم خانگی از رکود کلید خورد، جبران کنند.

روزنامه آرمان: مسئولان در صددند با جذاب کردن طرح خرید کالا با کارت اعتباری عدم استقبال از این طرح را که اجرای آن به منظور خروج کارخانه‌های لوازم خانگی از رکود کلید خورد، جبران کنند.

در حالی که خرید کالا با کارت اعتباری با استقبال چندانی در ایران رو‌به‌رو نشده است، قرار است علاوه بر افزایش سقف خرید، افزایش اعتبار و همچنین برداشتن شرط سقف حقوق برای دریافت کارت اعتباری، چهار گروه جدید نیز به مشمولان این طرح اضافه شوند.

طرح خرید از طریق کارت اعتباری در نیمه دوم سال گذشته و به دنبال رونمایی از بسته ضد رکود دولت کلید خورد. مسئولان اقتصادی در نظر داشتند با حمایت از برخی بخش‌های اقتصادی رونق را به اقتصاد برگردانند. عمده فعالیتی که در این زمینه انجام شد ارائه وام‌هایی بود که شهروندان با دریافت آن قادر به خرید خانه یا خودرو می‌شوند. وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو شاید تنها موردی بود که با استقبال چشمگیر مواجه شد، چرا که طرحی که قرار بود شش ماه ادامه داشته باشد بعد از گذشت شش روز و به دلیل پر شدن ظرفیت متوقف شد. سال گذشته خودرو سازان موفق شدند در عرض شش روز ۱۱۰ هزار خودروی خود را از طریق طرح وام ۲۵ میلیونی به فروش برسانند.

در زمینه مسکن افزایش میزان وام‌ها مد نظر قرار گرفت که چندان با استقبال رو‌به رو نشده است. حمایت از کارخانه‌ها به ویژه کارخانه‌های لوازم خانگی با اجرای طرح اعطای کارت اعتباری کالا مورد توجه قرار گرفت. این طرح نیز چندان با استقبال مواجه نشد. دلایل این عدم استقبال را از طرفی باید در محدود بودن گروه‌هایی که می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند جست‌و‌جو کرد و از طرف دیگر، برخی کارشناسان مواردی نظیر محدود بودن کالاهای قابل خریداری، زمان کوتاه اعتبار و مبلغ کم کارت را در عدم استقبال از این طرح دخیل می‌دانند. به هر حال اکنون به نظر می‌رسد قرار است این کارت جذاب‌تر شود، تا شاید شهروندان از آن استفاده کرده و تا حدی رونق به بازار لوازم خانگی برگردد. رکود در سال‌های اخیر ضربه‌های جبران ناپذیری به صنایع زده و برخی از کارخانه داران هشدار می‌دهند در صورت ادامه رکود ورشکست خواهند شد.

جذاب کردن خرید اعتباری

روز گذشته سخنگوی انجمن لوازم خانگی از افزایش سقف خرید کالا به ۱۰ میلیون تومان با کارت اعتباری خرید کالای داخلی خبر داد و اعلام کرد که چهار گروه مخاطب به این طرح اضافه شده و همچنین زمان استفاده از کارت‌های اعتباری خرید کالا افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، محمدرضا غزنوی گفت: جلسه روز چهارشنبه صبح کارگروه کارت‌های اعتباری خرید کالاهای داخلی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که با حضور معاون وزیر، مدیران صنعتی و بانک‌های عامل برگزار شد،‌ نتایجی در خصوص تغییر شرایط برای رونق طرح کارت‌ اعتباری خرید کالای داخلی داشت.

او در این باره افزود: یکی از تصمیمات این کارگروه افزایش سقف اعتبار کارت‌ها از شش به ۱۰ میلیون تومان بود تا توان خرید مردم با دریافت این کارت بالاتر رود و جذابیت لازم برای استقبال از این طرح ایجاد شود. سخنگوی انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه دیگر تغییرات مورد نظر در راستای افزایش مخاطبان این طرح بوده است، اظهار کرد: تا پیش از این سه گروه بازنشستگان، بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و فرهنگیان، دریافت‌کنندگان کارت‌های اعتباری بودند که با تصمیماتی که در جلسه روز چهارشنبه گرفته شد چهار گروه کارکنان قوه قضائیه، بنیاد شهید، کمیته امداد و سازمان ثبت احوال نیز به این طرح اضافه شدند.

افزایش مدت اعتبار از ۳ به ۶ ماه

غزنوی با بیان اینکه مدت زمان اعتبار کارت‌های اعتباری خرید کالاهای داخلی نیز تمدید شده است، افزود: با پیگیری‌های وزارت صنایع برای تسهیل در استفاده از کارت‌ها و خرید کالا مدت زمان اعتبار استفاده از کارت‌های اعتباری نیز از سه‌ماه به شش‌ماه تمدید شد. او با اشاره به دیگر مصوبه این جلسه عنوان کرد: همان‌طور که در بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز اعلام شده بود، سقف حقوق برای متقاضیان کارت‌های اعتباری به کلی حذف شد و اعتبارسنجی از طریق بانک عامل صورت خواهد گرفت.

سخنگوی انجمن لوازم خانگی درباره وضعیت صدور کارت‌های اعتباری، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار کارت صادر شده است و درخواست‌های دیگر نیز برای صدور بیشتر این کارت‌ها در دست بررسی است. غزنوی اظهار کرد: کسانی که تا پیش از این کارت‌های اعتباری را دریافت کردند می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها بعد از اعتبارسنجی برای استفاده از این طرح با شرایط جدید مانند افزایش سقف اعتبار و تمدید مدت استفاده اقدام کنند. او با اشاره بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های اجرای این طرح، ادامه داد: با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیته‌ای مشترک از طرف بانک مرکزی و این وزارتخانه ایجاد شد تا به بررسی وضعیت فنی این طرح بپردازند.

پیش از این نیز، بعد از بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره تغییراتی در طرح کارت‌های اعتباری خرید کالاهای داخلی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اصلاح قانون کارت‌های اعتباری خرید کالای داخلی پیشنهاداتی را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه کرد که طبق آنها عموم شاغلان و بیمه‌شدگان بیمه‌های رسمی کشور با سقف حقوق سه میلیون تومان بتوانند از طرح کارت اعتباری خرید کالاهای داخلی استفاده کنند.

سخنگوی انجمن لوازم خانگی درباره پیشنهاد وزیر برای اصلاح قانون کارت‌های اعتباری، گفت: پیشنهادات وزیر دریافت شد و بخشی از آن در این اصلاحات لحاظ شده است، چرا که در صورتی که می‌خواستیم تمام آن پیشنهادات مانند استفاده تمام شاغلان از کارت‌های اعتباری را به اجرا در ‌آوریم ممکن بود با بالارفتن یک دفعه‌ای متقاضیان و آماده نبودن زیرساخت‌های لازم در ارائه‌ خدمات دچار مشکل شویم و این اعتراضاتی را به وجود آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خانه دار

      خودتون خجالت نمیکشین مردم ندارن بخورن اونوقت بیان وام خریدکالابگیرن اونم باسودهمین اینکه،مردم کالاهای به دردنخورتونومیخرن یه چیزی هم بایدبه عنوان هدیه بدیدنه گارانتی داره نه جنسش خوبه مثل یخچال سینجرتون که به دردنمیخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج