۳۵۶۷۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ستاره فیلم «بیگانه» جایزه می گیرد

سیگورنی ویور برای دریافت جایزه دونوستیا از جشنواره سن سباستین انتخاب شد.

روزنامه بانی فیلم: سیگورنی ویور برای دریافت جایزه دونوستیا از جشنواره سن سباستین انتخاب شد.

به نقل از ورایتی، این جایزه برای یک عمر دستاورد هنری این بازیگر مطرح همراه با اکران اولیه فیلم جدید وی «هیولا صدا می‌کند» در اروپا انجام می‌شود.

ستاره فیلم «بیگانه» جایزه می گیرد

این جایزه در شصت و چهارمین دوره جشنواره سن‌سباستین که از ۱۸ تا ۲۶ سپتامبر برگزار می‌شود، و در شهر باسک اسپانیا به این بازیگر آمریکایی اهدا خواهد شد.

همراه با اهدای جایزه دونوستیا، برای اولین بار فیلم «هیولا صدا می‌کند» ساخته خوان آنتونیو بایونا با بازی این ستاره در کنار فلیسیتی جونز، لوییس مک‌دوگال و لیام نیسون در اروپا به نمایش درمی‌آ‌ید. این فیلم سومین فیلم بلند بایونا است و در بخش غیررقابتی جشنواره نمایش داده می‌شود.

طبق اعلامیه جشنواره که دیروز سه‌شنبه منتشر شد، ویور که از سوی شماری از بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان در طی چند دهه فعالیتش همواره تحسین شده و با کارگردان‌های مطرحی چون ریدلی اسکات، پیتر وایر، جیمز کامرون، مایک نیکولز، رومن پولانسکی، آنگ لی و دیوید فینچر بازی کرده، شایسته دریافت این جایزه است.

فیلم اخیر او «هیوا صدا می‌کند» که از ۱۴ اکتبر قرار است اکران شود و از فیلم‌های مطرح سال است، با اقتباس از رمان تحسین شده پاتریک نس ساخته شده و درباره یک پسر ۱۲ ساله است که سعی می‌کند برای مقابله با بیماری جدی مادرش از یک هیولا کمک بگیرد. این فیلم با تم مادر-فرزندی خیلی از محتوای دیگر فیلم‌های تحسین شده ویور فاصله ندارد.

او سال ۱۹۷۹ در فیلم اسکاری «بیگانه» ریدلی اسکات بازی کرد و در نقش یک ملکه علمی-تخیلی ظاهر شد. او بازیگر فیلم «آواتار» ساخته جیمز کامرون هم بود. اما شخصیت ویور در فیلم «بیگانه» آنقدر پرقدرت بود که از عوامل اصلی ساخته شدن چند دنباله بر این فیلم محسوب می‌شود.

جایزه دونوستیا از سال ۱۹۸۶ راه‌اندازی شده و در نخستین سال‌های تاسیسش به بازیگر سرشناس دوران طلایی هالیوود یعنی بت دیویس در سال ۱۹۸۹ یک هفته پیش از درگذشتش اهدا شد. آل پاچینو در سال ۱۹۹۵ و مایکل کین و رابرت دنیرو دیگر دریافت کنندگان این جایزه هستند.

سیگورنی ویور ۶۶ ساله تاکنون جوایز متعددی دریافت کرده که نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به‌خاطر فیلم بیگانه‌ها در سال ۱۹۸۶، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سال ۱۹۸۹ و نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به‌خاطر فیلم «دختر شاغل» از جمله آنهاست. او در ضمن برنده جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن ۱۹۹۷ برای فیلم «طوفان یخ» بوده و دو بار جایزه ساترن را دریافت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج