جاباما
۳۵۶۸۲۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نمایشم نه سفارشی است و نه تحریف تاریخ!

اصغر خلیلی که این روزها نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» را اجرا می‌کند، تاکید کرد که این نمایش به هیچ وجه یک کار سفارشی نیست و تاریخ را هم تحریف نکرده است.

خبرگزاری ایسنا: اصغر خلیلی که این روزها نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» را اجرا می‌کند، تاکید کرد که این نمایش به هیچ وجه یک کار سفارشی نیست و تاریخ را هم تحریف نکرده است.

نمایشم نه سفارشی است و نه تحریف تاریخ!

این کارگردان تئاتر با اشاره به درج برخی انتقادات نسبت به نمایشش به ما گفت: نمایشنامه «راپورت‌های شبانه ...» حاصل دو سال تحقیق گروهی است؛ به این معنا که پژوهش‌های این نمایش به صورت انفرادی نبوده است و تمام مستندات تاریخی آن وجود دارد. اما متاسفانه در این مدت با هجمه‌ای از انتقادات ناروا روبه‌رو شده‌ام. عده‌ای این کار را تحریف تاریخ می‌دانند و عده‌ای دیگر اتهام سفارشی‌بودن را مطرح می‌کنند.

وی یادآور شد: در مرحله تنظیم نمایشنامه و پژوهش آن، هیچ‌کس روحش از این موضوع خبردار نبود. زمانی هم که نگارش متن به پایان رسید، شخصاً پیش مدیر کل هنرهای نمایشی رفتم و با ایشان مذاکره کردم و ایشان هم استقبال کرد و در متن هیچ کم و کاستی هم اتفاق نیفتاد.

خلیلی خاطرنشان کرد: این نمایش با پیگیری شخصی من و تهیه‌کننده کار به صحنه رفته است. تهیه‌کننده من کنسرت‌گذار است که به دلیل اجرای این نمایش دو کنسرتش را لغو کرد تا روی کار ما متمرکز شود. صفر تا صد این نمایش به عهده تهیه کننده کار است که شخصا به دلیل علاقه‌اش به دکتر مصدق، پای این کار ایستاد.

این کارگردان تئاتر افزود: برای اینکه نام دکتر مصدق در اسم نمایشنامه باشد، بیست روز پیگیری کردم و صورت جلسه شورای نظارت و ارزشیابی موجود است. این چه مدل کار سفارشی است؟! از سوی دیگر آیا آقایان آییش، راد یا بهبودی که بازیگران این کار هستند، سفارشی کار هستند که در کار سفارشی بازی کنند؟!

خلیلی در ادامه با اشاره به مشکل دیگری که همزمان با اجرای این نمایش برایش پیش آمده، ادامه داد: عده دیگری مرا به تحریف تاریخ متهم می‌کنند و حتی شب گذشته تماشاگری مرا تهدید کرده که چرا فلان شخصیت در نمایشت نیست؟! در حالیکه خانواده دکتر مصدق دومین اجرای ما را دیدند و از این نمایش به عنوان اثری شریف حمایت کردند. آنها که در جریان اتفاقات بوده‌اند، سخنی از تحریف تاریخ نمی‌زنند ولی گروه دیگری براحتی چنین اتهامی را مطرح می‌کنند!

وی با انتقاد از برخی نقدهای مغرضانه خاطرنشان کرد: بعضی، بدون اینکه کار را دیده باشند، آن را می‌کوبند! هنوز نمایش را ندیده‌اند و می‌گویند تاریخ را تحریف کرده است! آنها بر اساس خلاصه داستان که در سایت‌های پیش فروش منتشر شده، نمایش را نقد می‌کنند! مثلا عنوان کرده‌اند در این نمایش صد دقیقه‌ای چنین و چنان می‌شود در حالیکه نمایش ما ۱۲۳ دقیقه است و همین موارد نشان می‌دهد که کار را ندیده‌اند.

در نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی که برهه‌هایی از زندگی محمد مصدق به تصویر می‌کشد، فرهاد آئیش، ایرج راد، خسرو احمدی، رضا بهبودی، رویا میرعلمی، نرگس محمدی، علیرضا آرا، و تعداد دیگری از هنرمندان تئاتر (جمعا ۶۲ بازیگر) به ایفای نقش پرداخته اند. در این نمایش که بر مبنای زندگی دکتر محمد مصدق بعد از ملی ملی شدن صنعت نفت تا مرگ وی تنظیم شده، بیش‌تر بر عوامل رخداد کودتای ۲۸ مرداد و مرگ مصدق از زاویه دید رسانه‌ها و افکار عمومی تمرکز شده است.

این نمایش تا بیستم مرداد در تالار وحدت به صحنه می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج