۳۵۶۸۳۷
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

پیشنهاد یک پزشک برای یادبود کیارستمی

یک پزشک عمومی پیشنهاد کرد که برای یادبود مرحوم استاد عباس کیارستمی یک جایزه سالانه «نهال دوستی» از طرف نظام پزشکی و هنرمندان فیلمساز طراحی و اهدا شود.

خبرگزاری ایسنا: یک پزشک عمومی پیشنهاد کرد که برای یادبود مرحوم استاد عباس کیارستمی یک جایزه سالانه «نهال دوستی» از طرف نظام پزشکی و هنرمندان فیلمساز طراحی و اهدا شود.

پیشنهاد یک پزشک برای یادبود کیارستمی

دکتر حسین یعقوب پور پزشک عمومی در نوشتاری که در اختیار ایسنا قرار داد، پیشنهاد کرد: برای ایجاد پیوند محبت آمیز بین جامعه هنرمندان و پزشکان سالانه جایزه ای تحت عنوان «نهال دوستی» از طرف نظام پزشکی ، بیمارستان جم و … و هنرمندان فیلمساز (خانه سینما) برای یادبود مرحوم استاد عباس کیارستمی به بهترین فیلم کوتاه و بلند و نیز به یک پزشک که در جهت ارتقاء اخلاق و گسترش صفا و صمیمیت بین اقشار جامعه و تشویق و دلسوزی برای خدمت به همنوعان باشد اهدا گردد.

در این نوشتار آمده است:‌

«بسم الله الرحمن الرحیم

ما همه به هم پیوسته ایم

استاد ارجمند هنرمند گرانقدر و کارگردان برجسته سینمای ایران جناب آقای داریوش مهرجویی،

ضمن عرض سلام و احترام در گذشت دوست قدیمی شما، هنرمند شهیر و ارزشمند و شاعر سینمای ایران مرحوم آقای عباس کیارستمی را به جناب عالی و همه ی دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای دوستان و بازماندگان صبر جزیل مسئلت دارم.

از انجا که طول زمان دوستی نشانگر عمق صمیمیت است روشن است که این فقدان و اندوه ناشی از آن بر شما انقدر ناگوار بود که شکیبایی را از جان و عنان اختیار را از زبان گرفت و کلامی چند راجع به پزشکان (معالج) بر زبان شما جاری شد که اگر چه در این شرایط روحی چیزی دور از انتظار نیست اما موجب به آزرده خاطر شدن گروهی از پزشکان محترم گردید.

به نظر اینجانب این جملات از دلی سوخته و بی قرار از فراق یار نشأت گرفت و با همه تلخی که در آن بود نشان از حمیّت و پاسداشت دوستی دارد و به هوا خواهی یار دیرین ناخوداگاه بر زبان آورده شده است ، نمی خواهم بگویم که مستحق تمجید است اما سزاوار سرزنش هم نیست.

شما دوستی عزیز از دست داده اید که به این پرسش شاعر ارجمند مرحوم سهراب سپهری (خانه دوست کجاست؟) با بیانی شاعرانه نوجوانی را تصویر می کند که بعد از تلاش بسیار آن خانه را در قلب خویش باز می یابد و بار تکالیفش را به دوش می گیرد تا او متحمل رنج نشود.

این پرسشی است که بعضی ها با آن شادند اما کمتر به فکر جوابند ، خانه دوست آنجا است که محبت چنان بزمی بر پا کرده که شاه و گدا ، فقیر و غنی ، سیاه و سفید ، هنرمند و پزشک و … فارغ از تعلقات این دنیای دون با پوششی بس ساده که هیچ گونه تفاخری در آن نیست گردا گرد آن خانه عاشقانه طواف می کنند و چه زیبا است سخن دوست را شنیدن :

به بندگانم بگو: سخنی را که نیکوتر است بگویند زیرا شیطان میان آنان [به سبب سخنان زشت و بی منطق] دشمنی می افکند، همانا شیطان برای انسان دشمنی آشکار است، (سوره ی شریفه ی الاسرا آیه ٥٣).

در پایان پیشنهاد می کنم که برای ایجاد پیوند محبت آمیز بین جامعه هنرمندان و پزشکان سالانه جایزه ای تحت عنوان «نهال دوستی» از طرف نظام پزشکی ، بیمارستان جم و … و هنرمندان فیلمساز (خانه ی سینما) برای یادبود مرحوم استاد عباس کیارستمی به بهترین فیلم کوتاه و بلند و نیز به یک پزشک که در جهت ارتقاء اخلاق و گسترش صفا و صمیمیت بین اقشار جامعه و تشویق و دلسوزی برای خدمت به همنوعان باشد اهدا گردد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      پزشكان محترم ، اضافه نگيرن ، نميخواد جايزه بدن !

    • همشهري

      سينماگران كه فعلا با باندهاي مافيايي كه درست كردن ،دارند همديگه رو مثل ادمخوارها ميخورند؛بعضي هاشون به ثروت افسانه اي رسيدند و بعضي هاشون در فقر غوطه ورند صورتشون را با سيلي سرخ ميكنند.وقتي خودشون به هم رحم ندارند ديگران جايزه بهشون بدن كه چي؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج