۳۵۶۸۳۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ساخت سردیس ۱۴ شاعر و نویسنده در تهران

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از آغاز ساخت سردیس ۱۴ شاعر و نویسنده از دوم مردادماه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از آغاز ساخت سردیس ۱۴ شاعر و نویسنده از دوم مردادماه خبر داد.

ساخت سردیس 14 شاعر و نویسنده در تهران

سیدمجتبی موسوی در این‌باره به روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: فضاهای شهری مکان‌ها و فضاهای متعددی با ویژگی‌های متفاوت هستند و هر بخش قابلیت و ویژگی خاص خود را دارد. بنابراین در فضاهای شهری در کنار نمادهای دینی و مذهبی به استفاده از هنرهای معاصر و مدرن نیز نیاز داریم.

او درباره‌ی سمپوزیوم سردیس مفاخر، اظهار کرد: پیشنهاد ساخت سردیس مفاخر شعر و ادب از سوی انجمن شاعران مطرح شد تا این سردیس‌ها در محوطه انجمن شاعران واقع در خیابان شهید کلاهدوز قرار بگیرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم سمپوزیوم مجسمه‌سازی که یک رویداد هنری است را برگزار کنیم و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای این سمپوزیم انجام شد و پس از اعلام فراخوان ۱۴ هنرمند مجسمه‌ساز انتخاب شدند.

موسوی با بیان این‌که انجمن شاعران ۱۴ نفر از مفاخر شعر و ادب را که از پیشکسوتان و شاعران معاصر انقلاب هستند انتخاب کردند، ادامه داد: براساس قرعه‌کشی قرار است هریک از مجسمه‌سازان، سردیس یکی از این مفاخر را آماده کند. ‌این رویداد دوم مرداد در محوطه انجمن شاعران برگزار می‌شود.

به گفته‌ی او، مجسمه‌سازان شرکت‌کننده در این سمپوزیوم علیرضا اسانلو، شاهرخ اکبری دیلمقانی، ندا آیتی، فائزه بادامچی، محمد بیگ‌زاده، کیوان‌پور نصری‌نژاد، علی چراغی، ‌مهدی حبیبی، ریبین حیدری، منصور طاهری، ‌احمد عرب‌بیگی، هادی عرب نرمی، بیژن غنچه‌پور و محسن ناصریان هستند که به ترتیب، سردیس شاعرانی را مانند سلمان هراتی، مهرداد اوستا، طاهره صفارزاده، شهریار، م. آزاد، سهراب سپهری، مشفق کاشانی، منوچهر آتشی، سیدحسن حسینی، پروین اعتصامی، حسین منزوی، نیما یوشیج، مهدی اخوان ثالث و قیصر امین‌پور را می‌سازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج