جاباما
۳۵۶۸۴۲
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

الینا پس از ۸۰ روز همچنان در کما

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تنفس «الینا فروتن» دختر ۶ ساله گرگانی که از حدود ۸۰ روز قبل به کما رفته است، همچنان از طریق دستگاه انجام می شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تنفس «الینا فروتن» دختر ۶ ساله گرگانی که از حدود ۸۰ روز قبل به کما رفته است، همچنان از طریق دستگاه انجام می شود.

دکتر سید احمد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درخصوص آخرین وضعیت الینا، افزود: نتایج نشان می دهد که این کودک دچار مرگ مغزی شده و احتمال برگشت او از کما ضعیف است.

وی اضافه کرد: از سه ماه قبل آخرین امکانات پرستاری و پزشکی برای کمک به الینا به کار گرفته شده و مشخص شدن وضعیت او نیاز به زمان دارد بنا براین در شرایط کنونی هیچ فردی حق جدا کردن دستگاه را از بدن وی ندارد و این مساله شامل والدین کودک نیز می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد که جدا کردن کودک از دستگاه تنفس فقط با بررسی و نظر کمیسیون پزشکی امکان پذیر خواهد بود.

حسینی افزود: پرونده درمانی این کودک در نظام پزشکی و پزشکی قانونی بازنگری می شود تا نتیجه به دادسرا اعلام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این نشست خبری با ابراز تاسف از حادثه به وجود آمده برای الینا فروتن، گفت: اظهار نظر تخصصی درمورد این کودک ۶ ساله نداریم ولی قصور در این پرونده متوجه جراح نبوده است.

به گفته دکتر تقی ریاحی، یک سوم قصور در پرونده های پزشکی می تواند ناشی از خطای پزشکی، آزمایشگاهی و دسترسی نداشتن به امکانات باشد.

وی افزود: با این وجود خطای صورت گرفته در خصوص الینا باید از طریق مجاری قانونی پیگیری و در مورد آن اظهار نظر شود.

الینا فروتن کودک ۶ ساله گرگانی میانه اردیبهشت ماه امسال از سوی والدین خود برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان بستری شد ولی پس از عمل به هوش نیامد و همچنان در بیمارستان بستری است و با دستگاه تنفس می کند.

در پی این اتفاق دادستان گرگان به عنوان مدعی العموم وارد موضوع شد و برای تیم پزشکی در دادسرا پرونده قضایی تشکیل شد که همچنان در دست رسیدگی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      با سلام
      واقعا جا داره از این همه تلاش شبانه روزی پزشکان در فوت یا نقص عضو کردن مردم تقدیر و تشکر کرد
      مثل خاله من که به جای چشم چپ معیوب ، دکتر محترم متخصص چشم راست سالم را عمل نموده اند .
      واقعا برا من جای سوال داره که چه چیز چشم سالم را ایشون با زحمت فراوان عمل نموده اند .

    • بدون نام

      یه مقدار دیگه از حقوق بدبخت پرستارا کم کنن.بدن به پزشکای فقیر تا هم پزشکا از فلاکت در بیان هم حواسشون به جراحی هاشون باشه.

    • پیام

      والا دیگه خجالت داره این همه قصور پزشکی ... شد یبار این پزشکا با وجدان کاری بیماریو معالجه کنن ... مردم بدبخت چه گناهی کردن شدن گوشت قربانی یه عده نادان

    • کارشناس

      از بس هر روز خبرهای بد در بیمارستانها شنیدیم جرات وارد شدن به بیمارستان و مراجعه به پزشک رو نداریم .همه این مصیبت ها و اتفاقات فقط بخاطر عدم مدیریت و نظارت در کشور اتفاق می افته .فقط اگه خدا به دادمون برسه !

    • احسان

      اینا دکتر نیستن همشون قصاب هستن و جلاد،ی مشت ادم بیسواد ...با جون و سلامتیه مردم دارن بازی میکنن بخدا،،فقط بلدن ویزیت با ارقام نجومی تجویز بکنن اینم شد مملکت ما دلمون خوشه

    • بدون نام

      پزشکای بیسوادی که دارن مردما میکشن فکر کنن عزیزای خودشون
      بازم اینقدر قصور میکنن واقعا خجالت داره برجامعه پزشکی

    • نادیا

      تو همه قشری خوب و بد هست .کاش وجدان کاری باشه .بخصوص برا دکترا که به جون آدما بستگی داره.

    • ریحانه

      از وقتی واحدهای بین الملل وارد حیطه پزشکی شده یه عده بچه پولدار بی درد اومدن شدن پزشک. نمیفهمنن درد چیه؟ مریضی و مریض داری چیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج