۳۵۶۸۷۰
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

اعتراض به ارزان بودن اینترنت ایرانسل!

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بسته‌ی ارزان ایرانسل ابراز نارضایتی کرد و آن را دامپینگ دانست.

تسنیم: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بسته‌ی ارزان ایرانسل ابراز نارضایتی کرد و آن را دامپینگ دانست. این در حالی است که بیشتر کاربران درخواست ارزان شدن دیگر بسته‌های این اپراتور و دو اپراتور دیگر را دارند و از قیمت این بسته نیز رضایتی نسبی دارند.
اعتراض به ارزان بودن اینترنت ایرانسل!

محمد جواد آذر جهرمی مدیرعامل زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: «یک پدیده‌ای به اسم دامپینگ (ارزان فروختن نسبت به رقبا یا زیرفروشی) اتفاق افتاده و سبب شده تا ایران به عنوان چهارمین کشور ارزان دنیا از منظر نرخ پهنای باند موبایل باشد.»

مدیرعامل زیرساخت ادامه داد: «بسته‌ای در یکی از اپراتورهای موبایل وجود دارد که ۱۰۰ گیگابایت اینترنت سالانه را با قیمت ۱۷۵ هزار تومان در اختیار مشترکان قرار می‌دهد که به عبارتی هر گیگابایت در آن ۱۷۵۰ تومان ارزش دارد. این ۱۷۵۰ تومان کمتر از نیم دلار می‌شود که در هیچ کجای دنیا چنین نرخی پیدا نخواهید کرد.»

جهرمی افزود: «این سیاست‌گذاری قیمتی قطعاً دامپینگ است که دامپینگ هم به چرخه و صنعت ضربه می‌رند. وظیفه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کنترل این بازار است تا کسی ورشکست نشود. یک شرکت توان مالی خوب دارد حاضر است خدمات را پایین بیاورد تا باقی فعالان باراز را به ورشکستگی برساند.»

مدیرعامل زیرساخت بیان کرد: «اگر قیمت دیتای موبایل را بالا می‌بردیم، موج رسانه‌ای علیه وزارت ارتباطات راه می‌افتاد در صورتی‌که برای برخورد با زیرقیمت فروشی و تنظیم بازار، گاهی باید چنین اقدامانی کرد.»

جهرمی گفت: «یک‌بار در جمع مسئولان اپراتورهای موبایل گفتم که خوشحال می‌شوم همین بازی کنونی در کاهش قیمت اینترنت موبایل را برای صوت (Voice) هم داشته باشید برای یک دقیقه مکالمه نیازی نباشد ۸۰ تومان پرداخت شود؛ اما آنها این کار را انجام نمی‌دهند.» در پاسخ به این سخن جهرمی خبرنگار مخاطب به جهرمی یادآوری می‌کند که تا اواخر سال گذشته این کار را در قالب مکالمات نامحدود انجام می‌دادند اما ظاهرا دستوری از سمت نهاد ناظر بر این حوزه به درخواست یکی از اپراتورهای کوچک، مانع ادامه فعالیت‌شان در این بخش می‌شود.

مدیرعامل زیرساخت دستور رگولاتوری که بارها در خبرها منتشر و تأیید شد را انکار کرد و پاسخ داد: «نهاد ناظر بر این حوزه اگر منظورتان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، دستوری در این زمینه نداشته اما ممکن است توصیه کرده باشد. در آن زمان خود اپراتورها جنگ قیمتی را شروع کردند و با هم آن را خاتمه دادند. مصوبه‌ای در این زمینه نداریم که جلوی مکالمات نامحدود گرفته شود.»

او افزود: «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در حوزه‌ی پعنای باند موبایل جلوی یک گیگابایت اینترنت موبایل که ۱۷۵۰ تومان است را بگیرد زیرا هزینه‌ی آن با توجه به سایز بازار و هزینه‌های سرمایه‌گذاری ۷ هزار تومان می‌شود.»

جهرمی اعلام کرد: «اگر این کاهش قیمت‌ها به نحوی انجام شود که سهامدار آن اپراتورها انگیزه‌ای برای توسعه تکنولوژی ۴G در کشور نداشته باشد، با مقوله حساسی مواجه می‌شویم. اتفاقی که افتاد، باید جلوی این موضوع را می‌گرفتیم و وزارت ارتباطات هوشمندانه جلوی آن را گرفت.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد: «ما گفتیم حالا که کسب درآمدتان از جای دیگر است و در جای دیگری دامپ می‌کنید، نقطه هدف‌مان را طور دیگری تنظیم می‌کنیم تا ببینیم باز هم قادر به دامپ هستید یا خیر. هدف‌مان این بود که بگوییم دیگر از جیب مردم دامپ نکنید؛ اگر واقعا قصد رقابت و دامپ دارید بروید از جیب خودتان هزینه کنید.»

آذری جهرمی بار دیگر با تأکید بر اینکه وظیفه کنترل بازار فناروری اطاعات و ارتباطات کاری سخت و بر عهده‌ی مجموعه‌ی وزارت ارتباطات است، عنوان کرد: اگر این کار را انجام ندهیم، اجازه رشد صنعت را نداده‌ایم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهمن

      اگه از نظر قیمتی رتبه 4 داریم به خاطر بیکیفیتی خدماته
      من تو خونه خودم اختلاف زیادی دارم از کیفیت اراعه خدمات ،تو پذیرایی خوب انتن و دیتا دارم ولی تو اطاق نه در صورتی که فاصله بین اطاق و پذیرایی کم تر 3 متره ،
      اگرم قیمت دیتا تو هرکشوری بالاست به خاطر اراعه خدمات درجه یکه ، اونا ماهواره ای هستن ولی ما هنوز از bts استفاده میکنیم ،
      شما ها هم ماهواره ای کنید قیمت دیتا رو 100 برابر کنید ،نه اینکه خدماتی ندید و درخواست قیمت بالا داشته باشید،.
      (لطفا سانسور نکنید بذارید بفهمن که با دسته کورا طرف نیستن.)

      پاسخ ها

      • مملی

        احسنت

    • بدون نام

      زنده باد ایرانسل

    • علی

      اخه مرد حسابی چرا با دلار محاسبه میکنی مگه ما دلار میگیریم براشماها پولی نیس با این اینترنت ضعیف همینم زیاده

    • بدون نام

      خیلی جالبه آزاد سازی اقتصاد یعنی افزایش کیفیت و کاهش قیمت ..دولت مخالف این قضیه است !!!

    • ایلامی

      اتفاقا ایرانسل از همه بدتره همراه اول از اون بدتر،چند بار شارژ هاما بالا کشید زنگ زدم به اپراتور ایرانسل جهت پیگیری تقریباً نیم ساعت از شارژ جدیدم را هم نوش جان کرد.هیچ نتیجه‌ای هم نگرفتم،قطع کردم، اون موقع فهمیدم جلوی ضرر را هر وقت بگیری سود کردی

    • رضا

      مدت گرم.

    • پوریا

      والله با این کیفیت اینترنت و فیلترهایی که ما داریم بخدا اینم خیلی گرونه

    • بدون نام

      جالبه قیمتهای دیگر اجناس و خدمات دولتی رو با نرخ جهانی مقایسه نمیکنن فقط همین اینترنت ما از نرخ جهانی و بعضی کشورها پایینتر است مقایسه میکنن که ارزونه اونم چه اینترنتی

    • ناصر

      زنده باد ایرانسل شماهم عرضه ندارید واسه ملت کاری بکنید سنگ جلو پای بقیه نندازین لطفا
      کاری به ایرانسل نداشته باشین برین به همکاراتون بگین برن جلو گرانی ها و دستمزدهای نجومی رابگیرند نه ارزونی ها رو

    • افشین

      در حقیقت با اعمال مالیات برای خرید بسته ۱۰۰ گیگی یک ساله باید مبلغی حدود ۱۹۱ هزار تومان پرداخت کرد

    • حمید

      مدیر زیر ساخت دیده داره همراه اول دولتی ضرر میکنه اینجور گفتن واقعا براشون متاسفم

    • هانی مومن

      ......صد سال من اینترنت شمارو نمیخرم !!!حالا که یکی پیدا شده رو دست شما آتیش گرفتین.

    • بدون نام

      گرو به میگی چراااااا گرونه؟؟؟؟؟؟؟
      آرزو بهشه هم میگی چرااااااااااااااااا؟ ؟؟؟؟؟؟

    • علی محسنی

      اگه رانتی وبر اساس لیاقت به این پست رسیده بودی .مطمئنا طرز فکرت هم فرق میکرد

    • طیب

      من موندم همش بخان یه چیزروگرون کنن گیرمیدن به کشورای دیگه ومقایسه قیمت کردن با این کشورواون کشور حالا نه مردم سطح درآمدیشون به اندازه کشورای دیگس نه کیفیتی که داخل کشورعرضه میکنن بپای اون کشورها میرسه باشدکه خداایناروفهم بده.

    • بدون نام

      این آقا با این حرفاش
      حالا بیا ببین قیمتای اینترنت ایرانسل رو، همش گرون شد، امثال اینا فقط زندگی رو برای مردم عادی سخت تر میکنن و برای خودشون آسونتر، .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج