جاباما
۳۵۶۹۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اتریش، سفیر ترکیه را احضار کرد

اتریش در اعتراض به اقدامات آنکارا بعد از کودتا؛ سفیر ترکیه را به وزارت خارجه فراخواند.

خبرگزاری تسنیم: اتریش برای شفاف سازی درباره اینکه ترکیه بعد از کودتا چه مسیری را در پیش خواهد گرفت و در اعتراض به اقدامات سختگیرانه دولت علیه مظنونین به کودتا سفیر این کشور را به وزارت خارجه فراخواند.

آنکارا بعد از کودتای نافرجام در ترکیه یک حالت فوق العاده سه ماهه را اعلام کرده است و شرایط در این کشور متشنج می شود. اتریش برای شفاف سازی اوضاع حالا سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه خود فراخوانده است.

موج گسترده دستگیری ها و بازداشت ها و اخراج مخالفان در ترکیه از طرف دولت بعد از کودتای نافرجام همچنان ادامه دارد و شرایط در ترکیه روز به روز آشفته تر می شود.

بر اساس اظهارات وزیر امور خارجه اتریش، وین حالا سفیر ترکیه را برای توضیحات و شفاف سازی درباره این شرایط به وزارت خارجه فراخوانده است.

"سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش در این باره گفت: این دیپلمات باید بعد از کودتای نظامی در ترکیه اعلام کند کشورش در چه مسیری می خواهد قدم بگذارد.

همچنین در اتریش نیز در روزهای گذشته اعتراضاتی در حمایت از اردوغان در خیابان ها شکل گرفته است. کورس می خواهد در گفتگو با سفیر ترکیه درباره نفوذ آنکارا بر این تظاهرت ها شفاف سازی کند.

به گفته وی مدارکی وجود دارد که اعتراض کنندگان مستقیما از ترکیه به این گونه اقداامات فراخوانده شده اند. این امر طبیعتا غیر قابل دفاع است. ما می خواهیم علیه این تحولات اعتراض کنیم.

رئیس جمهور ترکیه شب گذشته یک حالت فوق العاده سه ماهه را در کشورش اعلام کرده و تصریح کرد که پنج روز بعد از کودتا می خواهد سریع تر و موثر تر علیه حمایت کنندگان از کودتا اقدام کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج