۳۵۶۹۳۱
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

پورشه باکستر به ایران باز می گردد

اگر خاطرتان باشد، آن زمانی که هنوز قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی وضع نشده بود، تعداد بسیار زیادی از محصولات متنوع پورشه به ایران وارد شدند که هر کدام برای خود اسم و رسمی داشتند.

وب سایت خودروبانک: شاید بمب خبری ماه های اخیر، همین چند خطی است که قرار است در این صفحه بخوانید. اگر خاطرتان باشد، آن زمانی که هنوز قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی وضع نشده بود، تعداد بسیار زیادی از محصولات متنوع پورشه به ایران وارد شدند که هر کدام برای خود اسم و رسمی داشتند.
پورشه باکستر به ایران باز می گردد

حال پس از مدت ها از منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، هنوز هم مدل های مختلفی از این برند در خیابان ها جولان می دهند و دوستداران واقعی خودرو حتی با دیدن این مدل ها لذت کافی را می برند چه رسد به زمانی که با دور موتور بالا صدای اگزوزشان خیابان را بلرزانند!
اما حال خبر از ورود یکی از اعجوبه های این برند یعنی باکستر رسیده و مجوز واردات دو مدل از این خودرو در سایت سازمان ثبت سفارش ثبت شده است. خبری که شاید برای خودروبازها بسیار هیجان انگیز باشد و دوباره قرار است اسب ها و گشتاورهای بی پایان اشتوتگارت، خیابان های ایران را نقاشی کنند.

پورشه باکستر به ایران باز می گردد
پورشه باکستر با دو مدل 2 و 2.5 لیتری به ایران باز می گردد

مدل اولی از پورشه باکستر که توانسته مجوز واردات را بگیرد، نمونه استاندارد این خودرو است که با کد ۷۱۸ وارد خواهد شد. پورشه باکستر ۷۱۸ به پیشرانه ۲ لیتری مجهز شده که همانند گذشته در وسط خودرو نصب شده است. شاید وقتی در مورد یک پورشه صحبت می کنید، تنها باید به مشخصات فنی و شاهکارهای اعداد و ارقام آن بحث کنید و خودروبانک هم به عنوان یک سایت تخصصی خودرو قصد دارد تنها توضیح دهد که قرار است چه پورشه ای وارد ایران شود.
مدل ۲ لیتری دقیقاً ۱۹۸۸ سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر ۳۰۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۳۸۰ نیوتن متر در دور ۱۹۵۰ نیوتن متر را تولید کند. میزان توان تولید شده توسط این خودرو آنچنان است که براحتی می توانید با لمس پدال گاز دود حاصله را در آینه وسط خودرو مشاهده کنید و این نشان از قدرت و تکنولوژی پورشه دارد که توانسته چنین نیرویی را از یک موتور ۲ لیتری استخراج کند.

حال اگر روی این خودرو یک گیربکس PDK نصب شده باشد، می توانید تنها در 4.9 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسید و اگر کمی سر جیب مبارک را شل تر کرده و پکیج Sport Chrono را نصب کنید، این عدد به 4.7 ثانیه هم کاهش پیدا میکند. جالب است که با وجود حجم کم این پیشرانه، اما می توانید شتاب بسیار خوبی را در سرعت های بالا تجربه کنید و شتاب صفر تا 160 کیلومتری این خودرو تنها 11.1 ثانیه است.

حداکثر سرعتی که می توانید در شرایط استاندارد با پورشه باکستر ۷۱۸ تجربه کنید، ۲۷۵ کیلومتر در ساعت است و با تمامی این اعداد و ارقام، میزان مصرف سوخت آن تنها ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است، یعنی بسیار کمتر از بسیاری از خودروهای داخلی، آن هم با قابلیتی بسیار فراتر از آنها!

پورشه باکستر به ایران باز می گردد
مدل قدرتمندتر در ۴.۲ ثانیه به مرز ۱۰۰ کیلومتر می رسد
اما این پایان کار نیست و باکستر در مدل S نیز توانسته مجوز واردات را بگیرد. خودرویی که با یک نیم نگاه به پیشرانه و توان تولیدی قطعاً می تواند برای ۹۱۱ های کنونی بازار شاخ و شانه بکشد! پورشه باکستر ۷۱۸ مدل S با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری (۲۴۹۷ سی سی) می تواند ۳۵۰ اسب بخار نا قابل را در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور فوق العاده ۴۲۰ نیوتن متر را در دور ۱۹۰۰ تولید کند. یعنی به غیر از دودی که در مدل استاندارد می توانستید در آینه میانی مشاهده کنید، تکه های لاستیک را نیز خواهید دید که حاصل از هرزگردی بسیار شدید چرخ های عقب است. پورشه باکستر ۷۱۸ S می تواند در تنها ۴.۲ ثانیه (با جیب شل! و پکیج Sport Chrono) و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر تنها به ۹.۲ ثانیه نیاز دارد.

این ژرمن زیبا و خوش تیپ با گیربکس 7 سرعته PDK می تواند 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی بسوزاند و این قطعاً برای دلسوزان آلودگی هوا، مصرف سوخت و تولید آلاینده ها (167 گرم در هر کیلومتر) بسیار خوب و قابل قبول است و یک اروپایی واقعی است که توانسته از پس استانداردهای سختگیرانه این بازارها عبور کند.

اما به اصل ماجرا یعنی قیمت این دو مدل باکستر می رسیم. جایی که بسیاری از ما ناامید شده و تنها باید با مشاهده این خودروها در خیابان و شنیدن صدای گوشنواز کیت اگزوزشان لذت ببریم. اما باز هم خودرودوستان واقعی علاقه دارند چنین خودروهایی در بازار وجود داشته باشند و همیشه شاهد آنها در بازار باشیم و هیچ وقت ورود چنین خودروهایی متوقف نشوند. در نهایت باید گفت که مدل باکستر ۷۱۸ استاندارد و S احتمالاً قیمتی بین ۳۶۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان خواهند داشت و رقیبی مستقیم و جدی برای بی ام و Z۴ نسخه ۲۸i خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامی

      داداچ اینم بگو که 400 تومن اونجاست نه اینجا!

    • بال

      امریکا اینهمه مارو تحریم کرد .کاش ماهم اونهارو تحریم میکردیم باپورشه

    • هادی

      لامصب پراید صدی 10مصرفشه ولی نیم ساعت طول میکشه تا صد تا رو پر کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج