جاباما
۳۵۷۰۱۲
۹ نظر
۵۰۰۱
۹ نظر
۵۰۰۱
پ

قاضی عسگر: هنوز هم آماده اعزام حجاج هستیم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: با وجود این که خیلی دیر شده است اما اگر همین امروز هم عربستان شرایط ما را بپذیرد و امنیت حجاج را تصمین کند، در این فرصت باقی مانده به تعدادی که برایمان امکان دارد، حجاج را برای اعزام آماده می کنیم.

خبرگزاری ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: با وجود این که خیلی دیر شده است اما اگر همین امروز هم عربستان شرایط ما را بپذیرد و امنیت حجاج را تصمین کند، در این فرصت باقی مانده به تعدادی که برایمان امکان دارد، حجاج را برای اعزام آماده می کنیم.

حجت الاسلام 'سید علی قاضی عسگر' که روز های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به پاکستان سفر کرده بود، این مطلب را روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری اردو زبان 'سَچ تی وی' پاکستان مطرح کرد و گفت: ایران همیشه تلاش کرده است که روابط خوب با عربستان داشته باشد. براین باوریم که اتحاد کشورهای اسلامی به نفع جهان اسلام است. اگر مسلمانان نتوانند در کنگره عظیم حج اتحاد و یکپارچگی خود را به نمایش بگذارند، پس درکدام مناسک واعمال عبادی می توانند به این زیبایی وعظمت، وحدت خود را به رخ جهانیان بکشانند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: نگاه ایران به حج، نگاهی فرامذهبی است. مسائل قومی و فرقه ای را در موضوع حج دخالت نمی دهیم و چنین موضوع های را در آنجا (در عربستان) مطرح نمی کنیم. خیر خواه مسلمانان هستم و حج را نماد قدرت واقتدار اسلام می دانیم. همه مسلمانان باید تحت پرچم اسلام متحد شوند. حضرت امام خمینی(ره) که بانی انقلاب اسلامی هستند فتوا دادند که همه مسلمانان باید پشت سر یک امام در مسجد الحرام ومسجد شریف نبوی(ص) نماز بخوانند.

وی در ادامه گفت: امسال برای حج، همه مقدمات را برای حجاج ایرانی فراهم کرده بودیم اما مسئولان عربستان با تاخیر برای مذاکره از ما دعوت کردند. با وزیر جدید حج عربستان بعضی موارد را توافق کردیم. آنها گفتند: ویزای الکترونیک برای حجاج صادر می کنیم. ۵۰ درصد حجاج بیت الله الحرام را هواپیمایی ایران و ۵۰ درصد زائران را توسط هواپیمایی سعودی انجام شود. ما حرفی نداشتیم ولی مشکلات اساسی دیگر ما را حل نکردند. به این خاطر امسال حجاج ایرانی به مکه مشرف نمی شوند.

قاضی عسگر در ادامه با بیان حوادث ناگوار سال گذشته ازجمله شهادت صدها نفر از حجاج ایرانی در فاجعه منا، سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و تعرض به دو نوجوان ایرانی در سفر عمره، گفت: مقامات عربستان با این پیشینه نه چندان خوب، باید امسال به ما تضمین بدهند که برای کرامت حجاج وسلامت جان حجاج ایرانی تمهیدات و اقداماتی به عمل خواهند آورد.

** روابط ایران و پاکستان

قاضی عسگر گفت: ایران و پاکستان دو کشور همسایه هستند و روابط دیرینه و پیوندهای عمیق و فراوانی میان دو کشور وجود دارد. آرزو داریم که روابط دو جانبه بین دو کشور بیش از گذشته در همه عرصه ها گسترش یابد.

وی با اشاره به سفر فروردین ماه سال جاری دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و سفر محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان به تهران، گفت: سفر سران دو کشور، تحول بسیار بزرگی در روابط دوجانبه محسوب می شود و امیدواریم روابط بین دو کشور در همه حوزه ها به ویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی که برای هر دو کشور لازم و مفید است، افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: پاکستان کشور اسلامی و همسایه ماست از این لحاظ در الویت همکاری های دوجانبه با ایران قرار دارد و پاکستان می تواند درهمه زمینه های همکاری روی روابط با جمهوری اسلامی ایران حساب باز کند.

قاضی عسگر اظهار داشت: برای ملت و دولت پاکستان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در پرتو همدلی و اتحاد ملت و دولت، پاکستان بتوانند بر مشکلات داخلی وخارجی فائق آید واین آرزوی ما است چون خوشبختی وترقی ملت و کشور پاکستان، خوشبختی وترقی ملت و کشور ایران است.

وی همچنین به نقش دوکشور درتامین امنیت منطقه اشاره کرد و گفت: دولت های منطقه مانند ایران، افغانستان و پاکستان می توانند با مساعی یکدیکر برای برقراری امنیت و آرامش در این منطقه حساس نقش خود را ایفاء کنند.

** تاکید بر اقدام جمعی برای مقابله با تروریسم

قاضی عسگر با تاکید بر ضرورت همکاری جمعی تمام کشورها در مسیر مبارزه با پدیده شوم تروریسم، گفت: اعتقاد داریم تروریسم برای همه خطر دارد و این خطر تنها متوجه مسلمانان نیست بلکه تمام جهان را تهدید می کند. اروپایی ها که قبلاً چنین خطری را احساس نمی کردند، اما به عنوان مثال، هنگامیکه در پاریس و نیس مورد حمله مرگبار قرار گرفتند وافراد بی گناه زیادی کشته شدند، متوجه شدند که تروریسم خطری جهانی است و تروریسم خوب و بد ندارد. این پدیده شوم در هر جا و هرشکلی، کاملا محکوم است برای مقابله موثر با آن باید یک اجماع جهانی تشکیل شود.

این مقام جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط ایران، پاکستان و چین نیز گفت: پاکستان و ایران روابط خوبی با چین دارند ، چون چین یک بازار گسترده نیاز دارد و می خواهد به آسیای میانه و اروپا دسترسی پیدا کند، لذا بهترین مسیر برای چین برای دستیابی به این بازارهای، پاکستان و ایران است.

** تحولات کشمیر

قاضی عسگر در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات جاری در کشمیر تحت کنترل هند گفت: آموزه های حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی درسیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همیشه دفاع از مظلومین جهان بوده وهست. ما از خشونت علیه مردم کشمیر اظهار تاسف می کنیم ومعتقدیم که به نظرات ومطالبات منطقی مردم درهر جامعه ای باید احترام گذاشته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسه دیگه. تاکی باید تحقیر بشیم؟

    • ایمان00000000001

      که حجاح بهشون....................

    • دانیال

      تو را به خدا این قدر ملت ایران رو کوچک نکنید ...... .اینقدر ملت ایران رو خار و حقیر نکنید...اصلا معنی ماه حرام رو خود وهابیون هم نمی فهمند که لااقل ماه حرام برای زیارت اعزام کنید.

    • بدون نام

      این همه خفتی که عربستان بار حجاج ما کرده اند مثل اینکه کافی نبوده...........

    • بدون نام

      ...............با جان وناموس مردم معامله نکنید

    • حمید

      حج واقعی تو ایران هست چون به قدر کافی ادم بدبخت و جوان ازدواج نکرده هست که دغدغه مسکن دارند سرزمینی که ازش بمب پرتاپ میشه و کودک و مرد و زن یمنی میکشه دیگه حج رفتن لازم نیس این نظر شخصی من است

    • بدون نام

      تو را خدا اینکاررا نکنید من به تصمیم شما احترام میگذارم ولی کشورما کشور با ابروی است تا به امروز با تمام دشمنان مبارزه کرده ایم در تمام لحظه ها باج به کسی نداده ایم وجبی از خاک وطن را به بیگا نه نداد هیم شهیدان ما برای ابرو شرف حیثیت به شهادت رسیدن با نرفتن مشتی محکم ویک سیلی بصورت عربستان خواهد بود قدمت ای مرزوبوم قیمت ندارد بگذارید دل داغ دار پارسال کمی ارام بگیرد مرگ بر وها بیان و

    • بک ایرانی

      بیاید به یاد شهدای منا وشهیدان گمنام وغواصان بیگناه تمامی ایران درروز عرفه با لباس اهرام شعار مرگ بر ال سعود سر دهیم تا دنیا بداند تا رهبر ما هست کسی نمی تواند بر ما سلطه داشته باشد ماکشوری ازاد هستیم وکسی به غیر از سید وسالار ما رهبر هوشیار وبیدار ما تصمیم بگیرد

    • بدون نام

      انقدر گرسنه واوره وبی خانمان داریم که حج واجب تراست انقدر جوان بیکار داریم که دنبال وام هستندانقدر زندانی داریم که با پول حجاج ازاد میشوند وبه اغوش خانواده بر میگردند انقدر یتیم داریم که محتاج لقمه نانی هستند مارا به این سعودی های نفهم نفروشید اخر ما هم غرور داریم چگونه حاظرید به ما توهین کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج