۳۵۷۱۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بان کی مون هم به اردوغان هشدار داد

بان کی‌مون، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، خواستار حفظ نظام قانون اساسی و حقوق بشر از جمله آزادی بیان و آزادی تجمع و استقلال دستگاه قضایی و قانونی در ترکیه، شد.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل سازمان ملل متحد در پی اعلام وضعیت فوق‌العاده ۳ ماهه در ترکیه، از مقام‌های آنکارا خواست به حقوق بشر در این کشور از جمله آزادی بیان و تجمع احترام بگذارند.

در واکنش به وضع حالت فوق‌العاده در ترکیه، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل از مقام‌های آنکارا خواست به رعایت حقوق بشر در کشور پایبند باشد.

بان کی‌مون، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، خواستار حفظ نظام قانون اساسی و حقوق بشر از جمله آزادی بیان و آزادی تجمع و استقلال دستگاه قضایی و قانونی در ترکیه، شد.

پیشتر، «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، بان کی‌مون طی چند روز آینده با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تماسی تلفنی برقرار می‌کند.

طبق این گزارش، اردوغان، روز پنجشنبه در ترکیه به مدت ۳ ماه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. وی می‌گوید، هدف اعلام وضعیت فوق‌العاده این است که به سرعت و به طور موثر همه اقدامات لازم برای از بین بردن تهدیدها علیه دمکراسی، حکومت قانون و حقوق مردم و آزادی‌ها انجام شود.

نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر نیز به شدت از اقدامات دولت ترکیه در واکنش به کودتای نافرجام انتقاد کرده‌اند. در پی این رخداد، تاکنون ده‌ها هزار نفر از کارمندان دولت در وزارتخانه‌های مختلف از مسئولیتشان معلق شده‌اند و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج