جاباما
۳۵۷۱۷۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فوت صدها هزار انسان بر اثر تغییرات اقلیمی

تغییرات اقلیمی معضلی جهانی است که بر اساس بررسی‌ها تا سال ۲۰۳۰ صدها هزار نفر بر اثر پیامدهای ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: تغییرات اقلیمی معضلی جهانی است که بر اساس بررسی‌ها تا سال ۲۰۳۰ صدها هزار نفر بر اثر پیامدهای ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مطالعه‌ای ارزیابی کرده تا سال ۲۰۳۰ جهان شاهد ۲۵۰ هزار مورد فوت تنها بر اثر مشکلات جسمی ناشی از تغییرات اقلیمی خواهد بود که مرگ و میر بر اثر بالا رفتن دما، ابتلا به بیماری‌های اسهال، مالاریا، تب دنگی و سوءتغذیه را شامل می‌شود.

به گفته کارشناسان تمامی جمعیت جهان از تغییرات اقلیمی آسیب می‌بینند اما برخی گروه‌ها آسیب‌پذیرتر هستند. همچنین مردم کشورهایی که از زیرساخت‌های سلامت ضعیف برخوردارند به دلیل عدم آمادگی برای مقابله با این معضل بیشتر دچار خسارت می‌شوند.

کارشناسان همچنین تاکید دارند نیاز است تا تضمین شود مجموع رشد اقتصادی، سیاست‌گذاری‌های آب و هوایی و برنامه‌های حوزه سلامت جمعیت آسیب‌پذیر و فقیر جهان را شامل شود.

به گزارش ایسنا به نقل از نیچرورلدنیوز، به گفته کارشناسان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق بهره بردن از انرژی و وسایل حمل و نقل عمومی پاک می‌تواند به بهبود وضعیت کلی سلامت در جهان کمک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج