۳۵۷۳۰۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ترکیدگی لاستیک، عامل انفجار تریلر مهمات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ترکیدگی لاستیک و کنترل‌نکردن خودرو از سوی راننده را عامل انفجار تریلر حامل مواد منفجره در اتوبان تاکستان عنوان کرد.

روزنامه شرق: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ترکیدگی لاستیک و کنترل‌نکردن خودرو از سوی راننده را عامل انفجار تریلر حامل مواد منفجره در اتوبان تاکستان عنوان کرد.

رضا گروسی گفت: بعد از ظهر پنجشنبه یک دستگاه تریلر حامل مواد انفجاری و محترقه از اتوبان زنجان به سمت تاکستان در حال حرکت بود که دچار سانحه شد. بعد از حادثه عوامل مدیریت بحران و نیروهای پلیس راهور استان وارد عمل شدند و دو محور شمالی و جنوبی اتوبان مسدود شد.

گروسی با اشاره به نداشتن تلفات جانی این حادثه گفت: راننده و یکی از عوامل پلیس راهور در این حادثه به‌طور جزئی مجروح شدند. ایوب رحیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین، نیز گفت: این کامیون از تبریز به طرف تهران در حال حرکت بود.

محمد رحمانی، رئیس آتش‌نشانی شهرستان تاکستان، نیز درباره عملیات مهار آتش اين تریلی حامل مهمات نظامی، اظهار کرد: ١٠ اکیپ از نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه حضور داشتند که شش اکیپ از تاکستان، دو اکیپ از قزوین، یک اکیپ از ضیاء‌آباد و یک اکیپ از اقبالیه به محل اعزام شدند. رئیس آتش‌نشانی شهرستان تاکستان گفت: بیش از ٣٠ نیروی آتش‌نشانی در محل حادثه حضور داشتند که با توجه به شدت انفجار و آتش‌سوزی، ١٠ تانکر آب برای مهار آتش مصرف شد. رحمانی گفت: انفجار مهمات تا شعاع ١٥٠ تا ٢٠٠متری محل حادثه اتفاق افتاد که خوشبختانه تلفات جانی‌ای در پی نداشت و آتش بعد از ٣٠ دقیقه خاموش شد.

در‌همین‌حال، سردار رمضان شریف، مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران، درباره این حادثه توضیح داد: این سانحه مربوط به یکی از تریلی‌هایی بود که مقادیری از گلوله‌های توپ متعلق به یکی از یگان‌های سپاه را حمل می‌کرد. این تریلی بر اثر ترکیدگی لاستیک و برخورد با گاردریل کنار جاده در هوای بسیار گرم دچار آتش‌سوزی و انفجار شد. سردار شریف گفت: با تدابیر ایمنی پیش‌بینی‌شده برای جلوگیری از آسیب به خودروهای در حال حرکت، بلافاصله مسیر از سوی تیم اسکورت مسدود و با همکاری مردم هیچ‌گونه آسیبی به کسی نرسید و فقط یکی از مأموران فداکار نیروی انتظامی دچار مصدومیت جزئی شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اقدامات ایمنی برای حمل‌ونقل مهمات نظامی طبق دستورالعمل جاری بر فرایند چینش مهمات در تریلی به طور کامل اعمال شده بود و تدابیر دیگری نظیر نبودن چاشنی در محموله، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌شده در این امر بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج