۳۵۷۳۴۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

فصل عذرخواهی دلواپسان!

تخلفات مالی در هر برهه‌ای امری مذموم و غیرقابل پذیرش است. چنانکه همگان بر برخورد با متخلفان تاکید زیادی دارند، اما برخی اوقات تخلفی درکار نیست و از نام آن برای هجمه به رقیب سیاسی استفاده می‌شود.

روزنامه آرمان - مطهره شفیعی: تخلفات مالی در هر برهه‌ای امری مذموم و غیرقابل پذیرش است. چنانکه همگان بر برخورد با متخلفان تاکید زیادی دارند، اما برخی اوقات تخلفی درکار نیست و از نام آن برای هجمه به رقیب سیاسی استفاده می‌شود. چه تاسف‌بار که برخی پا را از گلیم و حد و اندازه خود فراتر گذاشته و اتهاماتی را به بزرگان نسبت می‌دهند که در پاکدستی آنها شبهه‌ای وجود ندارد.

از جمله بزرگانی که بارها از سوی دلواپسان متهم به داشن ثروت بالا شدند، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری است که درباره او دروغ های زیادی نوشتند، چون اطمینان داشتند شخصیت او بسیار بزرگ‌تر از آن است که در مقام پاسخ به دلواپسان برآید. روزی گفتند کارخانه معروفی متعلق به اوست و روز دیگر عنوان داشتند بخشی از جنگل‌های نور را به شهرک‌سازی اختصاص داده است و غیره. ناطق نوری در کتاب خاطراتش به میزان ثروتش اشاره کرده و نوشته است:«در وزارت کشور نیز مثل بقیه وزرا حقوق می‌گرفتم. در مجلس هم تا ششم خرداد ۱۳۷۹ که در مجلس بودم، حقوق می‌گرفتم.

در زمان ریاست مجلس من، شایعه کرده بودند که مجلسی‌ها تصویب کردند حقوق دائم‌العمر بگیرند، درحالی‌که این درست نیست. از نظر مادی، قبل از انقلاب یک منبری مشهور در تهران بودم و زندگی‌ام را از پول منبر اداره می‌کردم و هیچ‌گاه از سهم امام و از بیت‌المال به معنای سهم امام، استفاده نکردم. در قبل از انقلاب، خانه‌ای ۳۰۰متری در سرچشمه و یک ماشین پیکان داشتم . یک‌بار حدود ۶۰هزار تومان جمع کردم که در دهه ۵۰، ۶۰هزار تومان خیلی بود. سپس در یک ماشین بافندگی با دوستان شریک شدم.

پس از آن که خانه‌ام را در سرچشمه فروختم، به قلهک رفته و خانه‌ای به مبلغ ۹۰۰هزار تومان خریدم و تا بعد از انقلاب منزلم در زرگنده و در بهترین نقطه الهیه بود. سپس آنجا را فروختم و یک منزل بزرگ‌تر در فخرآباد خریدم. برای ساختن و خریدن این خانه، نه یک ریال از بیت‌المال برداشت کرده‌ام، نه یک وجب زمین از دولت گرفته‌ام. من به خیلی افراد، به‌خصوص پاسدارانی که گروه فرقان را دستگیر کرده بودند، زمین دادم، اما خودم یک وجب هم برنداشتم. البته برخی هزینه‌های محافظین هم که در خانه‌ام زندگی می‌کنند با من است و پول آب، برق، گاز و تلفن همه با خودم است.»

پاکدستی ناطق نوری سبب شد تا دلواپسان بهانه‌ای برای هجمه به او نداشته باشند و شیخ نور بتواند در سال ۹۳ یعنی یکسال پس از دولت احمدی‌نژاد، اینچنین از آنهایی که به زعم او رفتار درستی با بیت‌المال نداشتند، انتقاد کند:«شخصی مسئولیتی را در کشور بر عهده می‌گیرد و هر طور دلش خواست بیت‌المال را خرج می‌کند، آن وقت می‌گویند تا زمانی که بر مسند است، مصلحت نیست جلو او را بگیریم. وقتی هم که از مسندش کنار رفت، می‌گویی حالا که رفته است و دیگر مرده را لگد نزنیم. پس کی و کجا می‌خواهیم حساب بیت‌المال را برسیم؟ مگر ما نمی گوییم شیعه و پیرو علی هستیم؟ امیرالمؤمین علی (ع) که خطاب به کارگزاران خود می‌فرماید قلم خود را ریز کنید و کمتر در نوشتن کاغذ را حرام کنید. اگر حکومت علی اینگونه است، تکلیف ما که اینگونه حساب بیت‌المال را به حال خود رها می‌کنیم چیست؟»

زمان عذرخواهی است

۳ روز پس از انتقاد ناطق نوری بود که حامیان احمدی‌نژاد هجمه به او را آغاز کردند؛ از جمله مدیر مسئول کیهان که نوشت:«چرا آن همه سوءاستفاده از بیت‌المال، فساد اقتصادی، فرار از قانون و ده‌ها و بلکه صدها پلشتی‌ دیگر که برخی از مدعیان اصلاحات و داعیه‌داران حزب سازندگی در طول حاکمیت خود بر قوه مجریه مرتکب شده بودند را وانهاده و از میان انبوه آن جرایم مشهود و اثبات‌شده، تنها به یک نمونه بر فرض صحت هنوز اثبات نشده بسنده کرده‌اید؟» حسین شریعتمداری در بخش دیگری از سرمقاله روز ۳۱ تیر ۹۳ نوشته است: «گله فرموده‌اید که وقتی احمدی‌نژاد در مسند مسئولیت بود، به بهانه مسئولیت ایشان و بعد از کنار رفتن از مسئولیت هم با این بهانه که نباید به مرده لگد زد از رسیدگی به پرونده حیف و میل بیت‌المال از سوی ایشان خودداری شده است!

و اعتراض کرده‌اید که «پس کی و کجا می‌خواهیم حساب بیت‌المال را برسیم»؟ گلایه جنابعالی می‌تواند به جا و بایسته باشد. البته در صورت اثبات اتهام اما پرسش این است که چرا از معطل ماندن پرونده سوءاستفاده آقای مهدی هاشمی سخنی به میان نیاورده‌اید؟! چرا نسبت به تاخیر غیرقابل توجیه در رسیدگی به پرونده «کرسنت» و کسانی که این قرارداد خسارت‌آفرین را به نظام تحمیل کرده‌اند و هم‌اکنون نیز برخی از آنان بر مسند مسئولیت نشسته‌اند، سکوت فرموده‌اید؟» به نظر می‌رسد به این سوالات کیهان تا به امروز پاسخ داده شده است، یعنی هم مهدی هاشمی در زندان است و هم قرار است به پرونده احمدی‌نژاد رسیدگی شود، اما یک موضوع در اینجا وجود دارد که چرا پس از اثبات پاکدستی آقای ناطق نوری مقاله‌ و سرمقاله‌ای درباره اهداف دلواپسان برای هجمه ناکام به شیخ نور نگاشته نشد و یا اینکه چرا امروز که مشخص شده در دولت اصلاحات تخلفاتی به مانند دولت اقای احمدی‌نژاد به ثبت نرسیده است، از افکار عمومی عذرخواهی نمی‌شود؟ مقاله ۳۱ شهریور ۹۳ مدیر مسئول کیهان اینچنین آغاز شده است که « علی‌علیه‌السلام در امر خلافت و حکومت‌داری و اداره کشور با هیچ کس تعارف نداشت. جناح، گروه و خط برای او اهمیتی نداشت و معیار او در حکومت‌داری حق و عدل بود.» آیا اگر با استناد به این فرمایشات در ادامه مقاله موضوعاتی نگاشته شده که امروز خلاف آن به اثبات رسیده است، ع نیاز نیست در مقاله دیگری به میزان تخلفات دردولت مورد حمایت نگارنده ساله ۹۳ اشاره شود که امروز در دادگاه‌ها پیگیری می‌شود؟

اسناد تخلف‌‌های دولت احمدی‌نژاد را به دادگاه می‌دهم

دیروز هم نماینده مردم در مجلس دهم گفت: قطعا من اسناد و مدارک مربوط به اظهاراتم درباره تخلفات مالی هنگفت مقامات دولت های نهم و دهم را به دستگاه قضا ارائه خواهم کرد و آن روز برای این افراد، روز تلخی خواهد بود. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به اظهارات وکیل حمید بقایی درباره شکایت از وی به علت طرح اتهامات واهی و بدون سند و مدرک، گفت: البته من از بابت توهین و اظهارات این آقای وکیل متاسفم، زیرا بقایی آدم محترمی است، اما همین فرد می تواند خلاف کند. قطعا از این وکیل به صورت مجزا شکایت خواهیم کرد.وی با اعلام اینکه تقاضایم از دستگاه قضا، برگزاری جلسات دادگاه من و بقایی به صورت علنی است، گفت: ما درباره تخلفات این افراد اسناد کامل و جامعی داریم، از طرف دیگر به جز این مسائل، ما پرونده‌های تخلفات دولت احمدی‌نژاد را پیگیری خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وجدان

      انشاءالله که اینگنه باشد.خداوندتکلیف این افرادرادرقرآن روشن کرده وفرموده: ولاتزرووازره وزرآخری.....
      درآخرت چهره تمامی افرادروشن خواهدشد....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج