۳۵۷۴۳۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ترکیه و روسیه به ایران نزدیک می شوند

کودتای نافرجام اخیر پیامدهای گسترده ای برای سیاست خارجی ترکیه خواهد داشت و اولویت های آنکارا و تصمیم های آن دولت در قبال روسیه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خرداد: پس از تلاش ناموفق اخیر برای کودتا در ترکیه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تماسی تلفنی با اردوغان همتای ترک خود داشت.

او پیام تسلیتی را به مناسبت جان باختگان این کودتا ارسال کرد و حمایت خود را برای بازسازی و برقراری نظم قانونی در ترکیه ابراز کرد. در نتیجه، پوتین خود را در برابر رهبران غربی عضو ناتو قرار داد. اعضای ناتو معتقدند اردوغان به سوی اقتدارگرایی در حال پیش روی است و مواضع اسلامگرایانه او را نمی پسندند. اردوغان از ایران و حسن روحانی رییس جمهوری ان کشور نیز پیام تبریک دریافت کرد. ایران از آمادگی آن برای کمک به آنکارا به منظور بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه گفت".

این سایت در ادامه ضمن استقبال از تنش در روابط ترکیه و امریکا می نویسد:"اردوغان می گوید که گولن مرتکب توطئه چینی برای انجام کودتا بوده است. این موضوع وزارت امور خارجه امریکا را عصبانی کرده است. در مقابل بینالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه گفته است که در صورت عدم استرداد گولن واعظ مذهبی مقیم امریکا به ترکیه احتمال دارد دوستی میان دو کشور تحت تاثیر قرار گیرد".

این سایت در ادامه با اشاره به انتقاد شدید از سیاست های اردوغان و سلطان خواندن او در رسانه های غربی به وخامت روابط درون ناتو را اشاره می کند. این سایت می نویسد:"اکونومیست در مقاله ای تحت عنوان سلطان جدید اردوغان این پرسش را مطرح کرده است که آیا زمان اخراج ترکیه از ناتو فرارسیده است.

هاکان اکسای پژوهشگر علوم سیاسی ترکیه می گوید که مسکو از ابتدا نیز خواستار تعطیلی سفارتش در ترکیه نبود و نمی خواست روابط دو کشور کاملا قطع شود . این سایت اشاره می کند که تعامل در حوزه انرژی میان دو کشور کاهش یافته است (ترکیه دومین خریدار گاز از روسیه است) اما قطع نشده است. این سایت می نویسد:"تعاملات تجاری به نفع دو کشور خواهد بود. آژانس هسته ای روسیه مناقصه ای را برای تاسیس نیروگاه هسته ای در استان مرسین برده بود.

هم چنین، گازپروم غول انرژی روسیه نیز مایل به ساخت خطوط جریان انرژی به ترکیه برای فروش گاز طبیعی به مشتریان اروپایی است. در همین حال، تعدادی از بانک های روسیه از جمله بانک روسی، اسبربانک و دنیز بانک می خواهند جای پای محکم تری در ترکیه داشته باشند. تنها در سال گذشته حدود ۳۵ میلیون نفر از شهروندان روسیه به ترکیه برای گذراندن ایام تعطیلات سفر کردند".

این سایت اشاره می کند که در طول یک دهه گذشته ازدواج های میان قومیتی میان ترک ها و روس ها سبب شده تا رابطه دو کشور با یکدیگر نزدیک شود. این سایت در پایان اشاره می کند که به نظر می رسد جای مانور کمی برای اردوغان که حمایت سابق غرب را ندارد وجود داشته باشد . این سایت اشاره می کند که به همین خاطر است که ترکیه درصدد بهبود روابط با روسیه و اسرائیل برآمده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید گیلان کشاورز

      سلام روسیه قابل اعتماد نیست جاهای حساس پشت مارا خالی میکندنان رو به نرخ رؤز نه بلکه به نرخ سود میخورد باعربستان مقابله باید کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج