۳۵۷۵۳۷
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

روایت انصاری از سال‌ها همکاری با مدیری

این روزها سیامک انصاری فیلم «دراکولا» را روی پرده و هر هفته در قالب برنامه «دورهمی» روی آنتن تلویزیون می رود.

وب‌سایت آی سینما:‌ این روزها سیامک انصاری فیلم «دراکولا» را روی پرده و هر هفته در قالب برنامه «دورهمی» روی آنتن تلویزیون می رود. اوایل سال انصاری هم که فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» را روی پرده داشت و به تازگی هم بازی در فیلم «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی را به پایان رسانده، او در تازه ترین گفت و‌گویی که با ماهنامه «۲۴» انجام داده درباره دنیای بازیگری‌اش در سینما و تلویزیون، همکاری با مهران مدیری و اینکه چرا در سینما بیشتر به سمت نقش‌های کوتاه می‌رود صحبت کرده است.

روایت انصاری از سال‌ها همکاری با مدیری

انصاری در ابتدای گفت‌و‌گو می‌گوید هرگز فیلم‌هایی که بازی کرده را نمی‌بیند و دلیل خود را چنین توضیح می‌دهد: «وقتی بازی‌ام در یک فیلم تمام می‌شود، فیلم هم برایم تمام می‌شود. همان تجربه سر صحنه برایم کافی است.» به گفته او سر کارهای مدیری هم همه می‌روند بازبینی پلان‌ها و سکانس‌ها را می‌بینند اما او این کار را هم انجام نمی دهد: «من احساس می‌کنم آن چیزی که توی ذهن خودم درست کرده ام با آن چیزی که می بینم ممکن است متفاوت باشد. یعنی نیاز به تصحیح داشته باشد و معادلاتم را به هم می‌ریزد. من چیزی را در ذهنم می سازم، یک شخصیت را طراحی می‌کنم و طبق آن جلو می‌روم. کم و زیاد، حس و حال و حرکات را کارگردان می‌گوید و کنترلم می‌کند اما معمولا آن چیزی که خودم می‌سازم درست از آب درآمده. اما تصویرم ممکن است متفاوت باشد با آن چیزی که ساخته ام.»

او که به قول خودش حتی اگر در فیلم اصغر فرهادی هم بازی فیلم را نمی‌بیند می‌گوید در زمینه سریال ها هم همین رویه را پیش گرفته ولی به تازگی پس از چند سال دیدن «شب‌های برره» را آغاز کرده است.

انصاری که در سینما بازیگر کم کاری است می‌گوید خیلی دوست داشته فعالیت بیشتری در این حوزه داشته باشد اما کارهای تلویزیونی‌اش آنقدر طولانی و فشرده بوده که عملا فرصتی برای حضور در سینما پیدا نکرده است. او تجربه بازی در فیلم «نسل سوخته» به کارگردانی زنده یاد رسول ملاقلی پور را در کارنامه کاری‌اش دارد، جایی که علاوه بر بازیگری دستیار کارگردان هم بوده است، اما او که بیشتر به عنوان بازیگر طنز مطرح است چطور مورد توجه رسول ملاقلی پور قرار گرفت: «من یک نقش خیلی کوتاه در فیلم «سفر به چزابه» بازی کرده بودم که آن هم به پیشنهاد و توصیه بابک برزویه بود. او من را صدا زد و برای آن فیلم انتخاب شدم. بعد به من گفتند که بیا نقش طولانی‌تر را در سریال «سفر به چزابه» بازی کنی. من و چند نفر دیگر همان جا، سر صحنه، انتخاب شدیم.» انصاری که در آن زمان دانشجو بوده پس از آن کار در «ماه مهربان» بهروز بقایی و «روزگار جوانی» و «هتل» بازی می‌کند و به این ترتیب بازیگری‌اش روی غلتک می‌افتد.

انصاری در پانزده سال گذشته یکی از پرکارترین بازیگران تلویزیون بوده و عمده این پرکاری هم برمی‌گردد به همکاری هایش با مهران مدیری، او در جواب به این سوال که آیا از کار تلویزیونی خسته شده یا نه می‌گوید: «چرا دیگر. الان خیلی خسته شده ام، همه مان شده ایم، همه آن‌هایی که در این ۱۵ سال با هم کار کرده ایم. ما حدود ۱۳۰ قسمت «پاورچین»، ۱۴۵ قسمت «نقطه‌چین»،‌ ۹۱ قسمت «شب‌های برره»، ۱۵ قسمت «جایزه بزرگ»، ۴۵ قسمت «باغ مظفر» و ۱۴ قسمت «گنج مظفر» را کارکردیم. دو سال بعد «مرد هزار چهره» و «مرد دو هزار چهره» را کار کردیم و بعدش هم سه سال و نیم «قهوه تلخ» را ساختیم. این وسط هم کلی کار متفرقه کردیم که منتشر نشد و دپو شد.»

البته این همه بای کردن در کارهای مدیری برخی جاها هم به ضرر انصاری تمام شده که خودش در این زمینه مثال می‌آورد: «زمان شروع «قهوه تلخ» یکی از نقش‌های خوب سریال «وضعیت سفید» به من پیشنهاد شد و من آن را از دست دادم. نقشی هم بود که دوستش داشتم، اگر در شرایط طبیعی این دو نقش را به یک بازیگر پیشنهاد بدهند او سریال نعمت الله را انتخاب می‌کند. اما ما برای «قهوه تلخ» زحمت کشیده بودیم و من خودم یک جورایی مجری طرح هم بودم. سریال را با یک امیدی شروع کرده بودیم و نمی‌شد رهایش کنم. چی کار باید می‌کردم؟ برای فیلم های سینمایی هم همین طور، مثلا قرار بود در «آرایش غلیظ» بازی کنم، نشد. وقتی شما دور باشید خود به خود پیشنهادها هم کم می‌شوند.»

او ترجیح می دهد چندان درباره حواشی «قهوه تلخ» صحبت نکند با این حال می گوید:« در «قهوه تلخ» یک سری خطاها پیش آمد که نمی‌شود گردن کسی انداخت، مثلا پخش سریال کار تازه ای بود. تا آن زمان هیچ سریالی با تیراژ دو میلیون نسخه در کشور پخش نشده بود. همین الان هم سریال‌های محبوب تیراژشان حدود ششصد هزارتاست. اما آن زمان «قهوه تلخ» حدود دو میلیون نسخه پخش و خریده می‌شد. اشتباهات محاسباتی پیش آمد برنامه ریزی ما را به هم زد. الان نمی‌خواهم خیلی آن را باز کنم اما بدانید اگر آن سریال درست تمام می‌شد ما دیگر از شبکه نمایش خانگی بیرون نمی‌آمدیم. تجربه تلخ ما به محصولات بعدی هم ضربه زد.»

انصاری در بخش دیگری از این گفت و گو حضور مسعود کیمیایی را علت اصلی قبول کردن بازی در یک سکانس فیلم «جرم» می داند و از منتقدان سال های اخیر کیمیایی هم گلایه می‌کند و می‌گوید: «مگر چند نفر مثل آقای کیمیایی داریم که اینقدر راحت می‌گوییم این فیلمش فلان بود یا آن فیلمش آن‌طوری بود. همه کارگردان ها یک سری فیلم عالی دارند، یک سری فیلم متوسط و یک سری فیلم ضعیف. عادی هم هست. اما ما راحت از روی همه چیز رد می شویم. عادت کرده ایم.»

انصاری می‌گوید دیگر تصمیم گرفته در سینما پرکارتر باشد. او معتقد است همه آن‌هایی که در این سال ها با گروه مهران مدیری بوده اند نیاز دارند از آن جنس کار فاصله بگیرند درست مثل دوران بازپروی! البته او می‌گوید اگر همین الان به او پیشنهاد شود در سریالی که پیمان قاسم خانی نوشته و مهران مدیری کارگردانی می‌کند حضور داشته باشد این پیشنهاد را قبول می کند و حتی چنین پیشنهادی را از پیشنهاد یک فیلم هالیوودی هم جذاب تر می‌داند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای انصاری شما هم جزء بهترینها هستید خیلی شبیه مدیری انقدر خوب و عالی از عهده نقش بر میایید یکی از علل موفقيت مهران مدیری شما هستید به شما هم افتخار میکنم زنده و پاینده باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج