۳۵۷۵۴
۹ نظر
۵۰۴۰
۹ نظر
۵۰۴۰
پ

جهانی شدن پدیده های جوان موسیقی پاپ ایران

نسل جدید پدیده های موسیقی کشور یکی پس از دیگری از راه می رسند وآرام آرام خودشان را نشان می دهند. پدیده هایی که انگار سوای آلبوم بیرون دادن، اهداف بزرگتر و جدی تری هم در ذهنشان دارند.

جهانی شدن پدیده های جوان موسیقی پاپ ایران

همشهری جوان: نسل جدید پدیده های موسیقی کشور یکی پس از دیگری از راه می رسند وآرام آرام خودشان را نشان می دهند. پدیده هایی که انگار سوای آلبوم بیرون دادن، اهداف بزرگتر و جدی تری هم در ذهنشان دارند.

آنها، حالا که شرایط به خصوص در زمینه موسیقی پاپ نسبت به سال های گذشته تغییر کرده و ستاره های زیادی در این زمینه داریم، می خواهند وارد رقابت در سطح موسیقی جهانی بشوند. ممکن است در داخل کشور تعداد خیلی کمی از اهالی موسیقی و مخاطبان اسم آنها را شنیده باشند اما خیلی از کمپانی های بزرگ دنیا این روزها دنبال پدیده های موسیقی پاپ ایران هستند.

حتی بعضی هایشان با این چهره های جوان قرارداد همکاری هم بسته اند. این گزارش، مرور سریع لیست موسیقیدان هایی است که برای رسیدن به بالاترین نقطه موزیک پاپ خیز برداشته اند. چهره هایی که حتما در یکی دو سال آینده خیلی بیشتر درباره آنها خواهیم شنید؛ حتی در سطح دنیا.

میلاد ترابی / آقای موزیک محور

جهانی شدن پدیده های جوان موسیقی پاپ ایران

* چرا آدم مهمی است؟

خیلی ها او را به واسطه همکاری هایش با محسن یگانه و محسن چاوشی می شناسند و خبر ندارند که او همکاری های خیره کننده ای هم با بزرگان موسیقی جهان داشته. خود این هنرمند البته چندان تمایلی برای رسانه ای کردن این همکاری ها نداشته وندارد ولی بازتاب های زیادی که این آثار او با برخی خواننده ها و هنرمندان خارجی داشته، باعث شده در خارج از ایران مورد توجه کمپانی های بزرگ قرار بگیرد.

* از کی پدیده شده؟

او یک بار در یک فستیوال بزرگ جهانی که با مدیریت شرکت پپسی برگزار شد و هنرمندان و موزیسین های بزرگی هم در آن شرکت کرده بودند، بین ۲۰ موزیسین برتر قرار گرفت و همین باعث شد در خارج از کشور بسیاری او را جزو نوابغ جدید موسیقی بشناسند.

شرکت ها و کمپانی های کانادا و آمریکا برای جذب او مذاکراتی جدی انجام داده اند و چندان دور از ذهن نیست که او پس از انتشار آلبومش وارد رقابت در بازار جهانی شود.

* تازه چه خبر؟

میلاد ترابی این روزها در آستانه انتشار نخستین آلبوم خودش به نام «ضربدر ۲» قرار دارد و می خواهد فضاهایی که در ایران کمتر تجربه شده را با این آلبوم به مخاطبان موسیقی معرفی کند. آلبومی «موزیک محور» که دست پخت سلیقه موسیقی روز خود اوست و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند این آلبوم همه مشخصه های یک آلبوم قوی و جدی را برای بازار این روزهای پاپ داراست.


آرون حسینی / ساخت آلبوم جدید با «یاهِل»

* چرا آدم مهمی است؟

برخلاف بسیاری از خواننده ها و افرادی که به دروغ با آوردن نام ستاره های موسیقی جهان، سعی دارند استفاده تبلیغاتی شان را ببرند، این جوان 22 ساله بهشهری به جدی ترین شکل ممکن در حال همکاری با «یاهل» است. موزیسینی که در جهان طرفداران فراوانی دارد و همواره جزو مدعی های شاخه خودش (موسیقی ترنس) به حساب می آید.

* از کی پدیده شد؟

داستان همکاری «آرون» با «یاهل» داستان جالبی است. دو سال پیش، این جوان بهشهری یکی از آثار خود را روی یکی از سایت های معتبر جهانی موسیقی به اشتراک گذاشت و بعد از مدت زمان کوتاهی واکنش شرکت ها و غول های موسیقی به این قطعه آغاز شد. بلافاصله بعد این واکنش ها «آرون حسینی» به چهره ای جهانی تبدیل شد. کسی که تا آن زمان هیچ کدام از رسانه های داخلی حتی یک بار هم نا او را در صفحات فرهنگی شان نبرده بودند. چند ماهی از ماجرای انتشار قطعه گذشته بود که خبر رسید «یاهل» با ای میل شخصی اش برای این پدیده ایرانی پیغامی فرستاده با این عنوان: «تمایل برای همکاری دوجانبه.» حالا کار به جایی رسیده که مجموعه جدید یاهل در کامپیوتر شخصی آرون در حال طی کردن مراحل نهایی تنظیم است و میلیون ها هوادار در انتظار انتشار این اثر.

* تازه چه خبر؟

بعد از این ماجراها «آرون» به مرور در بین موزیسین ها و هنرمندان داخلی هم مورد توجه قرار گرفت. او به تازگی چند اثر برای خواننده های پاپ داخلی از جمله رضا صادقی ساخته. البته خودش می گوید فقط نیاز مالی باعث شده به این قبیل فعالیت ها تن دربدهد. دو کمپانی بزرگ آمریکایی، یک کمپانی هلندی و دو شرکت انگلیسی پیشنهادات وسوسه انگیزی را برای این جوان شمالی ارسال کرده اند و با پاسخ صریح «آرون» روبرو شده اند: «باید اول در ایران شناخته شوم و بعد وارد بازار جهانی شوم.»


سینا حجازی / سعی کردم مردم بفهمند ...


* چرا آدم مهمی است؟

او را باید جزو معدود پیروان موسیقی «رگه» در ایران دانست. دوست صمیمی و یار غار «محسن چاوشی» است و خیلی ها اعتقاد دارند چاوشی بخشی از موفقیت های کاریش را مدیون مشاوره با او و دور و بری هایش است. سینا حجازی فرزند هنرمند سینمای ایران «صدرالدین حجازی» است. او با انتشار تک قطعات پرسروصدا توانسته نام خودش را ورد زبان ها کند. یکی از این قطعه ها را حتما در تیتراژ سریال «مسیر انحرافی» دیده اید. او بسیار گزیده کار است و امکان ندارد هر چند ماه یک بار، بیشتر از یک قطعه را در بازار موسیقی کشور منتشر کند. می گویند پیشنهادهای مختلفی از سراسر جهان دارد ولی فعلا تصمیمی برای این جور همکاری ها ندارد و به همه کمپانی هایی که از هلند و آمریکا و کانادا به او پیشنهاد داده اند، جواب منفی داده.

* از کی پدیده شد؟

حجازی علیرغم نداشتن آلبوم رسمی در بازار موسیقی، به دلیل خواندن در تیتراژ سریال «مسیر انحرافی» جزو چهره های موجه به حساب می آیدو چندین برنامه تلویزیونی و رادیویی از حضور او در برنامه شان استفاده کردهاند. او با همین اثر توانست نظرها را به خود جلب کند و به مرور بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا انتشار تک قطعات جدیدش باعث شود چهره های سرشناس تری سراغش بیایند.

تازه چه خبر؟

قطعه «ماهی سیاه کوچولو» جزو جدیدترین کارهایی است که با صدای این خواننده منتشر شده. در این قطعه او با محسن چاوشی، ایمان قیاسی و حسین صفا ترانه ای چهار صدائه را با دکلمه پدرش «صدرالدین حجازی»، برای زلزله زدگان آذربایجان اجرا کردند که با استقبال مخاطبان موسیقی روبرو شد. سبک خاص حجازی در آثارش باعث شده محسن چاوشی تعبیر جالبی را در گفت و گوهایش درباره کارهای سینا به کار ببرد: «چقدر سعی کردم مردم بفهمند ... ولی آنها فقط خندیدند.»


کیان مقدم / با معروف ها می خواند

جهانی شدن پدیده های جوان موسیقی پاپ ایران

* از کجا شروع شد؟

از همان زمان که یکی از آهنگ های معروف لئونارد کوئن را کاور کرد و خوادند، نشان داد دغدغه های موسیقیایی اش چیزی فراتر از موسیقی ایران است. کاور کردن آهنگ کوئن باعث شد کار کیان مقدم در ابعاد بین المللی هم مورد توجه قرار بگیرد؛ جوری که برخی سایت های طرفداران لئونارد کوئن کلی از خواننده ایرانی تعریف و تمجید کردند.

* تازه چه خبر؟

سبک متفاوت و خصوصیات خاص موسیقی او باعث شده بزرگان موسیقی ایران سراغش بروند و در آلبومش با او همکاری کنند. بگذریم که ماجرای انتشار آلبوم «کیان مقدم»، مثل بسیاری دیگر از چهره های جدید که با یک سبک و شیوه ای متفاوت وارد گود می شوند، داستان دنباله داری شد. با این حال او توانسته مجوز آلبومش را در ایران بگیرد و نخستین اثر رسمی اش قرار است همین روزها وارد بازار شود. آلبومی به نام «عصرها به یاد تو» که نام ابتدایی اش (قهوه ای با نیروانا)) به دلایل نامعلوم مجوزنگرفت. بزرگانی چون علیرضا کهن دیری، یغما گلرویی، بابک صحرایی، نیکان، آرون حسینی و رضا تاجبخش در این آلبوم حضور دارند. خواننده این آلبوم هم بواسطه سابقه ای که در انتشار تک قطعات موفق داشته، از سوی کمپانی های معروف خارجی پیشنهاد همکاری دریافت کرده. هر چند خودش هر بار که در این باره از او سوالی پرسیده شده، جواب یکسانی داده است: «دوست دارم در سرزمین خودم کار کنم.»


کامران رسول زاده / هم موسیقی هم شعر

جهانی شدن پدیده های جوان موسیقی پاپ ایران

* چرا آدم مهمی است؟

کامران رسول زاده با بزرگترین کمپانی موسیقی ترکیه قرارداد دوساله منعقد کرده ولی طرف ترکیه ای به او زمان داده تا دغدغه هایش در داخل کشور را برطرف کند و سپس برای ادامه فعالیت های هنری وارد فضای جدی موسیقی این کشور شود. دغدغه هایی از قبیل انتشار کتاب های شعر و چند اجرای زنده. همین که بزرگترین کمپانی موسیقی ترکیه ای این هنرمند ایرانی را از بین هزاران استعداد کشف شده مسوولان استعدادیابی در سراسر دنیا انتخاب کرده، اتفاق کوچکی است به نظرتان؟

* از کی پدیده شد؟

سال گذشته خبر داغ اجرای دو نفره «کامران رسول زاده» و چهره پرطرفدار موسیقی پاپ ترکیه «مراد ککیللی» در رسانه های داخلی منتشر شدو خیلی زود این هنرمند در رأس اخبار هنری داخل کشور قرار گرفت. اجرایی که قطعا می شد از آن به عنوان یکی از اتفاقات بزرگ فرهنگی موسیقی یاد کرد. از همانجا بود که نام این هنرمند علیرغم داشتن دو آلبوم مجاز در بازار موسیقی کشور، بیشتر و رسمی تر مورد توجه قرار گرفت.

* تازه چه خبر؟

«فکر کنم باران دیشب مرا شسته، امروز توام» نخستین مجموعه شعر این خواننده / شاعر بود که در بهار ۹۱ منتشر شدو تنها در ۲۰ روز همه تیراژ اولش به فروش رفت. جوری که ناشر مجبور شد چاپ دوم کتاب این خواننده را یک ماه بعد از چاپ اول وارد بازار کند. «واژه های بیقرار» و «بی سرانجام» آلبوم هایی است که از او در بازار موسیقی رسمی ایران منتشر شده است.


سیامک عباسی/ خوشبختی ات آرزومه ...

جهانی شدن پدیده های جوان موسیقی پاپ ایران

* چرا آدم مهمی است؟

صدای حسی و کیفیت بالای موسیقی اش باعث شده تعداد زیادی از تهیه کننده های داخلی سراغش بروند و حتی کارهای انتشار آلبوم اولش در ایران هم تا حد زیادی پیش رفته ولی پیشنهادات فراوان کمپانی های خارجی باعث شده او در دوراهی سختی قرار بگیرد و با مشاوره با برخی از فعالان این حوزه، در حال رایزنی برای انتخاب بهترین گزینه ممکن باشد. خیلی ها با صدا و سبک او آشنایی کامل دارند و قطعاتش به قدری در فضای مجازی شنیده شده و به اشتراک گذاشته شده که تقریبا نام و آثار او برای همه آشناست.

* تازه چه خبر؟

کتاب شعر سیامک عباسی به نام «خوشبختی ات آرزومه» در بازار کتاب داخل کشور به خوبی مورد توجه قرار گرفت و همین استقبال نشاندهنده شدت تاثیرپذیری مخاطبان از ترانه های اوست که باعث شده تک قطعات او از قبیل «فرشته پاک» و «وقتی دلت شکست»، جزو پرطرفدارترین قطعات یکی، دو سال اخیر باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا

      بابک جهانبخش رو جا انداختید

    • الي

      كاش عكس همشون را ميزاشتين!!!

    • علیرضا

      سیروان خسروی کو پس؟

    • وحید

      تو تیتر سینا حجازی که به جای بفهمند نوشتین بهمند. لظفا اصلاحش کنین .
      ممنون از زحمتتون .

    • استار

      كامران رسول زاده خيلي باحال مي‌خونه، عاشق اهنگ ليلي از سينا حجازي‌ام، حتماً گوشش كنيد. هر دوشون خوب مي‌خونن!

    • علیرضا

      سلام...ببخشید میلاد ترابی چه همکاری با یگانه و چاووشی داشته؟

    • حسین

      پ کوشان حداد و مهران عباسی چی شدن؟

    • فاطمه

      ببخشید محسن یگانه رو جا انداختید ایشون هم ادم مهمی هست عزیزان.

    • F.hiraad

      دوستان پدیده موسیقی ایرانی جناب هیراد هستن که واقعا صدا دارن
      این دوستمون درست میگن آقای محسن یگانه هم صدای قشنگی دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج