جاباما
۳۵۸۰۶۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

محمد معتمدی کلاسیک می خواند

محمد معتمدی خواننده و بهزاد عبدی آهنگساز سه‌شنبه پنج مرداد همراه با گروه موسیقی خنیاگران مهر برنامه اجرا می‌کنند.

هنرآنلاین: محمد معتمدی خواننده و بهزاد عبدی آهنگساز سه‌شنبه پنج مرداد همراه با گروه موسیقی خنیاگران مهر برنامه اجرا می‌کنند.

گروه موسیقی خنیاگران مهر به سرپرستی نیوشا بریمانی از جمله گروه‌های تازه تأسیس موسیقی سنتی است که نوازندگان آن را بانوان فعال در عرصه موسیقی تشکیل می‌دهند و قرار است پنجم مردادماه برای اولین بار به صورت رسمی در تالار وحدت روی صحنه رود.

محمد معتمدی کلاسیک می خواند

خنیاگران مهر طبق اصول پیش‌گرفته‌شان، برای هر اجرا از یک خواننده دعوت به عمل خواهند آورد که محمد معتمدی خواننده مشهور موسیقی سنتی به عنوان اولین میهمان دعوت خنیاگران مهر را برای اجرای قطعاتی از اشعار کلاسیک و معاصر که همه آن‌ها از ساخته‌های بهزاد عبدی هستند، پذیرفته است.

در روزهای اخیر و در حالی ‌که اعضای این گروه موسیقی خود را برای اجرای هر آنچه بهتر در تاریخ پنجم مرداد آماده می‌کردند، نخستین کنسرتشان دچار حاشیه شد. ماجرا از این قرار بود که تنها چند ساعت پس از شروع بلیت‌فروشی‌های این کنسرت، امکان خرید بلیت از طریق سایت ایران کنسرت از علاقه‌مندان به این اجرای موسیقی سلب شد و با وجود اینکه پس از چند ساعت و این بار از طریق وبسایت تیوال، بلیت‌فروشی از سر گرفته شد، اما اعتراضاتی صورت گرفت.

به بهانه همکاری محمد معتمدی با گروه خنیاگران مهر و سایر فعالیت‌های او و همچنین همکاری بهزاد عبدی به عنوان آهنگساز و رهبر ارکستر با این گروه، به سراغ این دو موزیسین رفته‌ایم و گفت‌وگویی با آن‌ها ترتیب داده‌ایم که در ذیل می‌خوانید.

محمد معتمدی خواننده میهمان گروه در ابتدا درباره آنچه در کنسرت پنجم مرداد به اجرا در خواهد آمد، گفت: در این کنسرت قرار است تماماً آثار دوست عزیزم جناب آقای بهزاد عبدی به معرض اجرا درآید. بنده ترجیح می‌دهم ایشان را پس از این استاد عبدی خطاب کنم زیرا به لحاظ عیار هنری، شایسته عنوان استاد هستند. برخی از آثار این کنسرت برای اولین بار است که اجرا خواهد شد و برخی دیگر نیز در گذشته با اجرای ارکسترالی بزرگ نظیر ارکستر ناسیونال اکراین یا ارکستر ملی ایران اجرا شده بود که این بار توسط ارکستر سازهای سنتی و آن هم توسط نوازندگان بانوی ایرانی به روی صحنه خواهد رفت. اینکه خروجی ارکستر سازهای سنتی یک صدای ارکستر بزرگ شود، کار مهمی خواهد بود و جای دارد از همین‌جا هم به آقای عبدی و هم به بانوان محترم نوازنده دست‌مریزاد بگویم.

معتمدی در مورد اعتراضش به نحوه بلیت‌فروشی‌ها هم گفت: متأسفانه برای خود ما هم این مسئله همچنان روشن نیست. قضیه از آن قرار است که تمامی بلیت‌های کنسرت ما ظرف سه ساعت از روی سایت رسمی فروش بلیت حذف شد. ما در وهله اول گمان کردیم مشکلی برای مجوز کنسرتمان پیش آمده است و طبیعتاً در این گونه مواقع همه گمانه‌زنی‌ها به سمت حضور نوازندگان بانو در گروه ارکستر ما می‌رود ولی فردای آن روز مشخص شد که چنین مشکلی از سوی هیچ نهاد دولتی و اجرایی صادر نشده است و یک تصمیم کاملاً محفلی بوده است.

محمد معتمدی کلاسیک می خواند

معتمدی در ادامه درمورد همکاری با گروه موسیقی خنیاگران مهر، گفت: این کنسرت، کنسرت افتتاحیه و رونمایی از یک ارکستر و گروه است که من توفیق آن را داشته‌ام به عنوان عضو کوچکی در خدمت این گروه باشم. زحمت اصلی این گروه را استاد بهزاد عبدی کشیده‌اند که واقعاً برای موسیقی ایران مانند گوهری هستند که باید به بهترین شکل از ایشان استفاده شود. یکی از افتخارات من این است که دوستی و همکاری با بهزاد عبدی را در کارنامه هنری خودم داشته‌ام و همین‌طور با خانم‌های محترمی که به عنوان نوازنده در گروه ما مشغول هستند که به اعتقاد من نجیب‌ترین و شریف‌ترین اعضای جامعه ایران بانوانش هستند که همواره کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌ها شامل آن‌ها شده و صدایشان به جایی نرسیده است. امیدوارم در این کنسرت مجال آن را بیابند تا ثابت کنند که هنر بانوان ایرانی دارای چه ارزش و اعتباری از لحاظ اصالت و سلامت و فاخر بودن است.

این سنتی‌خوان در پاسخ به پرسشی درباره ادامه همکاری خود به عنوان خواننده با گروه خنیاگران مهر گفت: بنده اگر در شرایط فعلی در کنار اعضای این گروه هستم به خاطر آن است که فکر کردم حضورم می‌تواند برای گروه خنیاگران مهر مثمر ثمر باشد و اگر در آینده هم روزی به عنوان خواننده در کنارشان نباشم، حتماً به عنوان دوست و یک عضوی از جامعه موسیقی حتماً در کنارشان خواهم بود. این مسئله که من در این گروه به عنوان خواننده حضور داشته یا نداشته باشم، بستگی به نظر همه اعضای گروه دارد ولی تا زمانی که به حضور من نیاز باشد، بدون هیچ‌گونه مسئله‌ای در کنارشان خواهم بود. من فقط از اعضای خنیاگران مهر شرمنده‌ام به خاطر آنکه در ابتدای کار به خاطر وجود من دچار حاشیه شدند.

خواننده مهمان این گروه در ادامه صحبت‌هایش اذعان داشت: من از ابتدای سال به توصیه پزشکان، بیشتر استراحت کرده و کم‌کار شدم چون هم شرایط صوتی حنجره و هم شرایط جسمی‌ام اقتضا می‌کرد که مدتی را استراحت کنم. پس از آن به مرور درصدد برنامه‌ریزی برای یک سری کارهای تولیدی و کنسرتی برآمدم که فعلاً در حال انجام زیرساخت‌های آن هستیم تا در آینده به جامعه عرضه شوند. هم‌اکنون چهار، پنج مجموعه اثر در حال تولید دارم که برای هر کدام حدود پنج یا شش قطعه به صورت ثابت تولید شده و در ادامه برای آنکه هر کدام این آلبوم‌ها به عنوان یک مجموعه به بازار عرضه شود، قطعاتی متناسب به آن‌ها افزوده خواهد شد. همه آلبوم‌هایم برایم عزیز هستند، اما فکر می‌کنم آثاری که در دست تولید و انتشار دارم، در کارنامه‌ هنری‌ام جزو برترین‌ها هستند. آهنگساز بخش عمده‌ای از آثاری که مراحل تولید خود را می‌گذرانند، خودم هستم و حتی شعر تعداد زیادی از آن‌ها را نیز خودم سروده‌ام. برخی از آثار در دست تولیدم، در قالب ضبط آلبوم و عده‌ای دیگر در قالب هم ضبط آلبوم و هم اجرای کنسرت هستند. در حال حاضر با گروه خودم مشغول تمرین هستیم و فکر می‌کنم در زمستان امسال از برخی از این آثار رونمایی کنیم و اگر جامعه برای اجرای کنسرت این آثار تقاضا داشته باشد، ما با دستور خود متقاضیان جامعه، کنسرت این آلبوم‌ها را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: فعلاً برنامه‌ای برای تور خارج از کشور نداریم. چیزی به نام تور برای ما معنی ندارد و اگر شرایط مهیا شود شاید یک یا دو کنسرت در خارج از کشور برگزار کنم و به کشور برگردم. تور کنسرت به علت طولانی بودن زمان سفر، بی‌خوابی و خستگی ایجاد می‌کند، در حالی که همین بی‌خوابی، خستگی و فشار کاری برای بیماری من مشکل اساسی ایجاد می‌کند. مشکل جسمی من قلبی و عصبی است، اما خوشبختانه آنچنان جدی نیست و بیشتر به فشار کاری و استرس مربوط می‌شود. شاید در سال آینده تورهای خیلی کم فشاری را در خارج از کشور برنامه‌ریزی کنم.

محمد معتمدی کلاسیک می خواند

معتمدی درباره همکاری خود با علی قمصری این‌طور پاسخ داد: فکر نمی‌کنم امسال با آقای قمصری همکاری داشته باشیم، چون در حال حاضر ایشان برنامه‌های خود و من هم برنامه‌های خودم را دارم. آقای قمصری هم از دوستان و هنرمندان عزیز ما هستند و ما زمانی با یکدیگر همکاری داشته‌ایم و در آینده نیز حتماً دوباره همکاری خواهیم داشت.

این هنرمند در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه شرکت تولید موسیقی خود با نام "آوای آبی رود" در ادامه قصد تولید اثر برای خوانندگان دیگر را دارد یا خیر، گفت: ما اگر انشا الله به یک ثبات و دوامی برسیم و مسیری که شروع کرده‌ایم به روال مشخصی برسد، قطعاً آثار هنرمندان دیگر را نیز منتشر خواهیم کرد و من حتی قصد دارم برای همکاران خواننده خودم نیز با هر کدام که به توافق برسم به عنوان تهیه‌کننده اثر تهیه کنم.

مشغول کار روی "قاتل اهلی" کیمیایی هستم

همچنین بهزاد عبدی آهنگساز و رهبر ارکستر گروه خنیاگران مهر نیز درباره کنسرت پیش روی این گروه گفت: این کنسرت با نوازندگان خنیاگران مهر که بانوان گرامی هستند و با سیستم آهنگسازی هارمونیزه‌ای که خودم در پیش گرفته‌ام، توسط اعضای گروه اجرا خواهد شد. برخی از قطعات این کنسرت را که خودم نوشته‌ام از اُپرای حافظ یا مولوی هستند، تعدادی قطعه جدید دیگر در این کنسرت وجود دارد و یک سری قطعه را نیز برای ارکستر و نوازندگان تک‌نواز نوشته‌ام. هر بار یک خواننده مهمان در کنسرتمان خواهد خواند که این بار آقای معتمدی لطف کردند و افتخار دادند و در آینده نیز با خوانندگان دیگری کار خواهیم کرد. این گروه چند وقت دیگر با کنسرت‌های دیگری در فستیوال‌های مختلف خارج از کشور شرکت خواهد کرد. برنامه‌های حضور ما در فستیوال‌های خارج از کشور تاحدودی مشخص شده است، اما اگر اجازه دهید تا زمانی که قطعی شوند، برای انتشار این برنامه‌ها صبر کنیم.

عبدی در مورد فعالیت‌های آتی خود نیز افزود: من در حال حاضر مشغول کار بر روی موسیقی فیلم "قاتل اهلی" هستم. چون این فیلم هنوز در حال فیلمبرداری است، بالطبع موسیقی آن نیز شکل نگرفته است، اما قطعاً یک کار ارکسترال خواهد بود. چند قطعه دیگر نیز بر روی اپرا نوشته‌ام که انشا الله آن‌ها را نیز به اجرا خواهیم رساند.

اعضای گروه موسیقی خنیاگران مهر را برای کنسرت پنجم مرداد نیوشا بریمانی (سرپرست و نوازنده ساز کمانچه)، بهزاد عبدی (آهنگساز و رهبر ارکستر)، نازنین روستا و شیما شاه‌محمدی (نوازنده ساز قیچک آلتو)، رخساره رستمی (نوازنده ساز عود)، صدا سدیفی (نوازنده ساز قانون)، شیدا قاضی (نوازنده ساز نی)، نگین زاده وکیلی (نوازنده ساز قیچک بم)، هیلا فیض‌پور (نوازنده ساز تار و پیانو)، بهار حیدری (نوازنده ساز بم‌ تار)، مهرناز دبیرزاده (نوازنده تنبک و دیگر سازهای کوبه‌ای)، عسل ملک‌زاده (نوازنده سازهای دف، کونگا، درامز و کاخن)، ترگل خلیقی (نوازنده ساز تار و رباب) و محمد معتمدی به عنوان خواننده میهمان تشکیل می‌دهند.

نخستین کنسرت گروه موسیقی خنیاگران مهر در روز سه‌شنبه ۵ مردادماه در یک اجرا از رأس ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج