۳۵۸۰۶۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

غافلگیری های آلبوم جدید سالار عقیلی

آلبوم صوتی و تصویری «تو کیستی؟» تازه‌ترین اثر حمید متبسم با صدای سالار عقیلی و براساس اشعاری از سعدی، مولانا، نیما و شاملو، توسط شرکت «ایران گام» منتشر شد. این اثر با همکاری گروه «مضراب» و با رمزگشایی «تو» در کلام این شاعران ایرانی ساخته شده است.

وب‌سایت موسیقی ما: آلبوم صوتی و تصویری «تو کیستی؟» تازه‌ترین اثر حمید متبسم با صدای سالار عقیلی و براساس اشعاری از سعدی، مولانا، نیما و شاملو، توسط شرکت «ایران گام» منتشر شد. این اثر با همکاری گروه «مضراب» و با رمزگشایی «تو» در کلام این شاعران ایرانی ساخته شده است.

غافلگیری های آلبوم جدید سالار عقیلی

«حمید متبسم» آهنگساز و تکنوازِ این اثر با نوشتاری کوتاه با عنوان «به‌راستی، تو کیستی؟» در بروشور این آلبوم نوشته است: «به راستی تو کیستی؟ از کدام دیار و تباری؟ تو! فارغ از زمانی و مکانی، این جایی و آن‌ جایی؛ کیستی، که شاعر امروز ریشه‌هایت را دریافته؟ که پدر شعر نو، چشم در راهت؟ که آن رومی، سرگشته سلسله گشاده‌ات؟ کیستی که استاد سخن را به هیچ نستانند؛ «ار تو ز در برانی‌اش». تو نیستی و می‌بینمت، خامشی و می‌شنومت ... تو کیستی که آهنگ‌ات را هر شام در گوشم نجوا می‌کنی و هر بامداد مرا به سوی خویش می‌خوانی؟ کیستی تو؟.»

از جمله قطعات این آلبوم می‌توان به «دیریافته» با شعر احمد شاملو، «شباهنگام» شعر نیما یوشیج ، «چشم تو» شعر مولانا ، ساز و آواز ، «پرواز خیال» قطعه‌ی بی‌کلام و «مهر گیاه» بر اساس شعر سعدی اشاره کرد. «تو کیستی؟» یک اثر موسیقایی چند صدایی برای ترکیب سازهای مضرابی و اندیشه‌ای است بر روی آثار شاعرانی چون مولانا، سعدی، نیما و شاملو؛ که از نظر فرم و وزن شعری با هم تفاوت دارند؛ انتخاب اشعار «تو کیستی؟» بر اساس «تو»یی است که در آثار این شاعران، با احساسی نزدیک و مشترک به چشم می‌خورد و آهنگساز این اثر، تلاش کرده است تا با کلام این شاعران به رمزگشایی «تو» در موسیقی خود بپردازد.

حمید متبسم در آلبوم «تو کیستی؟» به غیر از آهنگسازی این اثر، تکنوازی ساز سه‌تار را نیز برعهده داشته است؛ اعضای گروه موسیقی «مضراب» که وی را در آخرین اثرش همراهی کرده‌اند، عبارتند از: سمیرا گلباز ـ نوازنده سه‌تار، پویان بیگلر ـ نوازنده تار (تکنواز)، پدیده احرارنژاد ـ نوازنده تار (تکنواز)، نوشین پاسدار ـ نوازنده عود (تکنواز)، بهنام بهنام‌نیا ـ نوازنده عود، آوا ایوبی ـ نوازنده بم‌تار، جلال امیرپورسعید ـ نوازنده بم‌تار، افشین بابایی ـ نوازنده دایره و کوزه و سینا خشک بیجاری ـ نوازنده تنبک و دایره
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج