۳۵۸۰۹۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پایان گروگان گیری در ارمنستان

افراد مسلح که حدود یک هفته یک ساختمان پلیس در شهر ایروان پایتخت ارمنستان را تصرف کرده و تعدادی از ماموران پلیس را گروگان گرفته بودند، سرانجام ۴ گروگان آخر خود را نیز آزاد کردند.

خبرگزاری آنا: افراد مسلح در حالی روز شنبه ۴ گروگان دیگر خود را آزاد کردند که همچنان حاضر نشده‌اند تا سلاح‌های خود را کنار بگذارند و بر درخواست خود مبنی بر استعفای سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهوری ارمنستان پافشاری می‌کنند.

افراد مسلح یکشنبه گذشته ساختمان پلیس ایروان را تصرف کردند و در جریان این گروگانگیری یک مامور پلیس کشته شد و ۹ نفر دیگر به گروگان گرفته شدند. افراد مسلح روز یکشنبه گذشته ۲ نفر و روز سه شنبه نیز ۳ نفر دیگر از گروگان‌ها را آزاد کرده بودند.

روز چهارشنبه، مخالفان دولت ارمنستان که در حمایت از افراد مسلح در بیرون ساختمان پلیس تظاهرات کرده بودند، با پلیس درگیر شدند. سرکیسیان هنوز تمایلی برای استفاده از زور برای پایان دادن به این بحران نشان نداده است.

نیروهای پلیس ارمنستان از روز سه‌شنبه گذشته اطراف ساختمان را محاصره کرده و خیابان‌های منتهی به این ساختمان را مسدود کرده‌ است.

این حمله با هدف آزادسازی جیریر سیفیلیان، رهبر مخالفان ارمنستان انجام شده است، وی ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) به اتهام توطئه برای تصرف چند ساختمان دولتی و تاسیسات مخابراتی در ایروان بازداشت شده است.

طرفداران سفیلیان پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند با تحریک یک گروه مسلح شورشی، وضعیت و شرایط را در ارمنستان تغییر دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج